Spring naar bijdragen

Oplichting op Marktplaats


Aanbevolen berichten

We kennen allemaal wel het handelen, zowel kopen als verkopen, van artikelen op Marktplaats. Een geweldig mooi medium waar je goedkoop tweedehands, maar ook nieuwe spullen kunt kopen en verkopen. 

Helaas gaat er ook veel fout via Marktplaats, en is fraude aan de orde van de dag.

Wie heeft er wel eens te maken gehad met oplichting via Marktplaats, en hoe ging dit in zijn werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

@JackPot Grappige vraag.

Ik verkoop zelf juist veel op marktplaats (uit de hand gelopen hobby)

Wist je dat er ook heel veel opliching anders om gebeurt ?

Ik verkoop iets stuur het netjes op. Eerst proberen ze "het is nooit aangekomen" dan laat ik de track en trace nummers zien. Ligt het in eens bij de buren.

 

Of nog "erger het werkt niet \ het is niet compleet". Maar ze willen geen onderdelen na of het retour zenden. Enkel geld terug.

Mijn regel is echter als het retour is maak ik het terug over.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoort wel eens die verhalen over oplichting via marktplaats waarbij je een telefoon koopt, deze ook betaald en uiteindelijk een baksteen in een pakketje krijgt opgestuurd. Men zegt dan dat je eerst moet tekenen voor ontvangst en daarna pas in het pakketje mag kijken. Hierdoor heb je geaccepteerd dat je pakketje ok is. Klopt dit ook? Waar kan je eventueel met klachten hierover terecht, is dit alleen door aangifte te doen bij de politie? Of zijn er speciale partijen die dit voor je kunnen afhandelen? Bijvoorbeeld deurwaarder achtige praktijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben verschillende keren opgelicht vroeger door Marktplaats praktijken. Ik zat in een soort handeltje waarbij de verkoop via Marktplaats verliep. Aangiftes heeft 0,0 geholpen, maar dan ook echt niks. Bij 2 van de 3 zaken zijn de daders zelfs opgepakt, maar je ziet toch geen euro terug. Één iemand was zelfs veroordeeld om mij maandelijks een bedrag terug te betalen. Er was beslag gelegd op zijn inkomen, maar na een maandje bleek ie gewoon ontslag te hebben genomen en uitgeschreven bij dat woonadres. Helaas voor deze jongen heb ik hem nog jaren later kunnen traceren. Een ander persoon had mij op een heel slimme manier opgelicht. Ik kon mee gaan naar het bedrijf waar ik dat product kon ophalen. Dus we stonden voor de deur bij de parkeerplaats en dan liep ie naar binnen om het zeg maar te regelen. Hij bleef een half uurtje weg en kwam vervolgens weer terug met een sample wat ie mij liet zien. Vervolgens vroeg ie mij om het geld zodat ie dat binnen kon afronden. Uiteraard wilde ik dat niet doen en was alleen bereid om de helft te betalen en de andere helft nadat ie weer terug was. Hij ging ermee akkoord en zou dan zelf de andere helft dus voorschieten. Hij ging het bedrijf naar binnen en kwam niet meer terug. Later bleek ie dus langs de receptie door het magazijn naar de achteruit gang te zijn gelopen. Vervolgens op een hoekje op mij gewacht tot ik naar de receptie zou lopen toen het mij te lang duurde, en de auto zijn ingestapt en weggereden.

Ook heb ik te maken gehad met vals geld, west union Nigerianen en heb ik uit nieuwsgierigheid wel eens een vals diploma gekocht. Dat ding heb ik nog thuis liggen en was niet te onderscheiden van de echte. Ik werd van locatie naar locatie gereden om vervolgens ergens op een afgelegen parkeerplaatsje uit de auto te stappen. Ik was natuurlijk nieuwsgierig hoe ze dat deden en maakte dus een praatje.En zo vertelde ie mij dat ze in het bezit waren van dat papier waarin dat watermerk in zat. Het koste mij iets van 300 euro, maar vond het wel voor het avontuurtje wel waard. Alleen paar maanden later kwam in het nieuws dat ze een hele groep uit Amsterdam hadden opgepakt en zijn klantenbestand aan het uitpluizen waren. Dat bleek tegen de 1000 op te lopen, moet je dus nagaan. Toen raakte ik wel even lichtelijk in paniek, want dat bleek om dezelfde verkopers te gaan.

Verder heb ik wel eens een aankoop gedaan van een valse webshop. je ontkomt er gewoon niet aan dit soort dingen.

Bij één van mijn eerste baantjes werkte ik bij een ICT bedrijf achter de balie. Daar kwamen dan wel eens pakketjes binnen met defectie hardware die werden opgestuurd vanuit bedrijven. Een keertje vond ik het pakket te licht voor een laptop en riep ik er een collega bij. Samen hebben we het pakket opgemaakt en bleek er inderdaad niks in te zitten. Melding gemaakt, en vervolgens werd ik een paar weken later zelf verantwoordelijk voor gehouden. Ik had er voor getekend, dus was ik de lul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

We gaan nu natuurlijk ook zelf enkele stukken verkopen via Marktplaats vanuit de kofferveiling. Ik ben benieuwd of er nog bijzondere zaken gaan gebeuren en of er misschien een oplichter bij zit :)

Marktplaats blijft natuurlijk een geweldige uitvinding en voor mij een voorbeeld om het maximale uit de mogelijkheden te halen die het internet te bieden heeft.

Mooie grap trouwens @rhellevo hoewel ik me kan voorstellen dat jongeren die toen hier 'veel' geld voor betaalde het minder konden waarderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn auto een keer op marktplaats aangeboden. Belt er een kerel op of die "helemaal uit Enschede" kon komen kijken. Die vent eerst een half uur lang mijn auto afkraken om vervolgens aan te geven dat hij hem niet wilde kopen. Dus ik zeg zo "prima" zegt die kerel, "Ja allemaal leuk en aardig maar hoe doen we het dan met mijn benzine dan?" want volgens hem was er van alles mis met die auto en had ik het in de advertentie allemaal veels te mooi voorgespiegeld. Vervolgens begon die me verkapt te bedreigen door te zeggen, "Dit moet je niet doen want je kan ook de verkeerde treffen ect. ect." langzaam maar zeker probeerde mij werd steeds meer te intimideren. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee en heb ik hem het huis uitgetrapt maar ik kan me voorstellen dat zo iemand hier bij sommige mensen wel succes mee heeft.

TI84 Shop is een enorme oplichtersbende. Playstations worden verkocht en te koop aangeboden terwijl ze deze helemaal niet op voorraad hebben. BESTEL NOOIT BIJ ti84shop.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Gokje:

Hij vond het redelijk wanneer ik hem 50 euro zou betalen had hij het over. 

Een brutale heeft de halve wereld. Goede actie. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen hem wel betalen. Er zijn op deze wereld helaas mensen die op een gemakkelijke en een niet eerlijke manier geld willen verdienen. Mooi dat er programma's, sites zijn die die mensen proberen aan te pakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 minuut geleden zei LasVegasNic:

Een brutale heeft de halve wereld. Goede actie. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen hem wel betalen. Er zijn op deze wereld helaas mensen die op een gemakkelijke en een niet eerlijke manier geld willen verdienen. Mooi dat er programma's, sites zijn die die mensen proberen aan te pakken. 

Wanneer je tien auto's per dag bekijkt en er betalen er 5 heb je toch mooi 250 euro per dag zwart in het handje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Gokje:

Ik had mijn auto een keer op marktplaats aangeboden. Belt er een kerel op of die "helemaal uit Enschede" kon komen kijken. Die vent eerst een half uur lang mijn auto afkraken om vervolgens aan te geven dat hij hem niet wilde kopen. Dus ik zeg zo "prima" zegt die kerel, "Ja allemaal leuk en aardig maar hoe doen we het dan met mijn benzine dan?" want volgens hem was er van alles mis met die auto en had ik het in de advertentie allemaal veels te mooi voorgespiegeld. Vervolgens begon die me verkapt te bedreigen door te zeggen, "Dit moet je niet doen want je kan ook de verkeerde treffen ect. ect." langzaam maar zeker probeerde mij werd steeds meer te intimideren. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee en heb ik hem het huis uitgetrapt maar ik kan me voorstellen dat zo iemand hier bij sommige mensen wel succes mee heeft.

En hoeveel uur zat ie in de auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds de koffer veilingen is het een komen en gaan van gasten aan onze deur. We kregen gisteren zelfs een appje van de buren die dachten, wat is hier nu aan de hand ;-) Spulletjes die we niet op Marktplaats zetten (te lage waarde) verkopen we via een speciale Facebook pagina (Assen). Ook een geef weg pagina uit de buurt voor heel klein spul. Gisteren nog even bij het Goed geweest (om wat spullen te brengen) en de rest naar de Stort.

 

Marktplaats is zo geniaal en werk zo goed en past erg goed bij ons gezin. Gisteren vertelde een vrouw dat ze geen geld had en het direct over zou maken via haar ING app. Mijn vrouw vertrouwde het niet helemaal en ik zei, laat maar. Zou een geweldig verhaal zijn hier op Onetime als we gepakt worden voor 15€ ;-)  Geld stond uiteraard op de rekening toen ze een dag later keek. Ik zal jullie de aankomende weken vervelen met mooie verhalen over Marktplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei TheGallant:

Ik kijk altijd uit met marktplaats. Goed rondkijken en zoeken en bij een slecht gevoel niet doen! Als het te mooi is om waar te zijn......SKIP! Ik ben gelukkig nooit bedonderd door enkele van deze boefjes. Iemand anders wel?

Ik kan je een verhaal gaan vertellen waar je haren van overeind gaan staan. @JackPot en @TheGreatOne kunnen zich deze denk ik nog wel herinneren.

Het begon allemaal net vóór de kerst 2015 toen ik ineens een oproep per post van de Politie door mijn bus kreeg, waarin ik verdacht werd van een misdrijf (ID fraude en oplichting). Ik schrok me natuurlijk kapot en je eerste reactie is bellen naar de Politie met vragen waar dat in godsnaam over gaat. Aangezien er in de brief een datum stond vermeld wanneer ik mij moest melden werden alle telefonische vragen niet beantwoord. Lekker moment ook net voor kerst en 2 weken slecht slapen en in de stress.

Met vrienden/familie even overlegt of ik een advocaat moest meenemen, maar die zeiden dat als ik niks te verbergen heb dat het wel heel vreemd over zou komen als ik daar met een advocaat zou aankomen. Toch even geïnformeerd bij de Politie of ik iemand mee moest nemen, maar die gaven aan dat het niet mocht. Achteraf bleek dit volgens mijn advocaat bullshit te zijn en hadden ze mij bewust verkeerd geïnformeerd. Uiteindelijk die datum naar de Politie gegaan en bewust mijn telefoon niet meegenomen, omdat ik al in mijn achterhoofd had dat ze in het ergste geval mijn spullen in beslag konden nemen. Dus ik kom daar binnen en wordt vervolgens gevraagd mee te lopen naar een kantoortje waar mijn vingeradrukken worden afgenomen. Ondanks dat ik een brave burger ben gaat er wel ff een minuutje door je heen dat je hoopt dat je niet in de database voorbij komt ;). Gelukkig bleek dat ook het geval te zijn en kon ik plaats nemen in een klein kantoortje. Wat en hoe precies allemaal weet ik niet meer, maar ik moest wat vragen beantwoorden, gesprek werd opgenomen en moest daarna een krabbeltje zetten onder het verslag. En inderdaad op het einde van het gesprek werd er gevraagd of ik mijn mobiel bij me had ;)

Aangezien dat het mij nog steeds niet duidelijk ging wat ik volgens hun gedaan had kwam de uitleg. Iemand had een half jaar daarvoor aangifte tegen mij gedaan van oplichting. Deze oplichting zou via marktplaats zijn verlopen. Omdat ik in die periode mijn pinpas 2x ben kwijt geraakt dacht ik in eerste instantie dat het daarom ging. Maar uiteindelijk ging het om een aankoop van een vishengel of iets dergelijks (ik haat vissen, laat staan dat ik een vishengel ga kopen). Ging ook om een bedrag van 275,00 ff uit mijn hoofd. Omdat ik dus veel met sportbetting bezig ben en dus ID daarbij afgeef, dacht ik dat het misschien daar mee te maken had, maar dat kon ik hem natuurlijk niet vertellen. Ik bleef erbij dat ik niks gedaan had en bleef het dus ontkennen. Ik ging er vanuit dat ze de verkeerde hadden en iemand dus misbruik van mijn ID had gemaakt. Maar kan je zeggen dat ik een naar gevoel eraan had overgehouden toen ik daar de deur uit liep.

Nu bleek dus iemand mij een tijd geleden 275,00 te hebben overgemaakt en diezelfde persoon deed een week later gelijk aangifte. Dus toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan kijken naar mijn afschriftes en inderdaad zie ik een transactie van 275,00 op mijn rekening, met de omschrijving die klote vishengel. Dus ik dacht holy shit, die mongool heeft per ongeluk een bedrag naar mij overgemaakt en vervolgens gaat ie aangifte tegen mij doen. Dus ik bel (achteraf dom), die recherche politie weer op en meld dat ik dus wel dat bedrag op mijn afschrifte zie staan. Vervolgens voor de volgende dag weer een afspraak gemaakt en werd mijn verhoor overnieuw gedaan. Weer vragen moeten beantwoorden wat ik dus ben blijven ontkennen en vervolgens het bedrag naar die dombo terug geboekt. Recherche gaf aan dat het daarmee klaar was tot ik de week erop ineens een brief van Justitie door mijn bus kreeg. Er werd een melding van schuldig aan verduistering achter mijn naam gezet in mijn dossier,wat dus een strafblad zou betekenen en een boete van 1250,00. Mijn bloed begon te koken en ben gelijk contact gaan opnemen met een advocaat.

Probleem was namelijk ook dat ik precies in die periode bezig was met een nieuwe werkgever waarbij om de functie standaard om een VOG wordt gevraagd. Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Dus die baan kon ik wel op mijn buik schrijven. Uiteindelijk heeft mijn advocaat ervoor gezorgd dat de melding bij justitie geschrapt werd, mede omdat ze zelf een fout hadden gemaakt. Maar al met al heeft dit hele gedoe een periode van 6 maanden gekost, een melding in mijn dossier, iets van 1500,- euro aan advocaatkosten en nog 275,- euro extra. Want ja, die 275,00 euro waar het allemaal om ging bleek gewoon van mij te zijn geweest.

Wat ie namelijk gedaan heeft is als volgt. Ik heb in mijn pokerperiode wel eens geswapt met spelers. Er gingen bedragen heen en weer en daarom kreeg je dan een fee bedrag voor. Via het forum van PN werd ik benaderd door iemand die een swap wilde doen. De gesprekken gingen vervolgens via skype en daarin werd wat info uitgewisseld. Hij had geld nodig op pokerstars en wilde mij het bedrag naar mijn bank overmaken incl een kleine fee. De hoofdregel bij swappen is dat ik zelf altijd het geld als eerste wil ontvangen en vervolgens dan pas ga overmaken. Het geld kwam binnen en vervolgens heb ik hem dat bedrag naar zijn Pokeraccount overgemaakt.

Nu blijkt dat het bedrag op mijn bank niet van hem kwam, maar van die Marktplaats Vishengel koper. Dus toen dat bedrag bij mij binnen kwam leek het allemaal wel te kloppen. maar in werkelijkheid werd die jongen gescamt en werd ik als lokaas gebruikt. De week erop had die dus aangifte gedaan tegen mij wat vervolgens pas een half jaar later alle ellende bij mij pas begon. Dus al met al heeft het mij ongeveer 2000,- euro gekost, een mooie baan en bijna een strafblad.

Deze redelijke nieuwe vorm van oplichting zie en lees je nog niet online. Maar nog steeds lopen er pokerspelers heel makkelijk te swappen omdat ze het bedrag als eerste ontvangen.

Ik ben benieuwd of er iemand met een eigen persoonlijke ervaring kan tippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dopey:

Ik kan je een verhaal gaan vertellen waar je haren van overeind gaan staan. @JackPot en @TheGreatOne kunnen zich deze denk ik nog wel herinneren.

Het begon allemaal net vóór de kerst 2015 toen ik ineens een oproep per post van de Politie door mijn bus kreeg, waarin ik verdacht werd van een misdrijf (ID fraude en oplichting). Ik schrok me natuurlijk kapot en je eerste reactie is bellen naar de Politie met vragen waar dat in godsnaam over gaat. Aangezien er in de brief een datum stond vermeld wanneer ik mij moest melden werden alle telefonische vragen niet beantwoord. Lekker moment ook net voor kerst en 2 weken slecht slapen en in de stress.

Met vrienden/familie even overlegt of ik een advocaat moest meenemen, maar die zeiden dat als ik niks te verbergen heb dat het wel heel vreemd over zou komen als ik daar met een advocaat zou aankomen. Toch even geïnformeerd bij de Politie of ik iemand mee moest nemen, maar die gaven aan dat het niet mocht. Achteraf bleek dit volgens mijn advocaat bullshit te zijn en hadden ze mij bewust verkeerd geïnformeerd. Uiteindelijk die datum naar de Politie gegaan en bewust mijn telefoon niet meegenomen, omdat ik al in mijn achterhoofd had dat ze in het ergste geval mijn spullen in beslag konden nemen. Dus ik kom daar binnen en wordt vervolgens gevraagd mee te lopen naar een kantoortje waar mijn vingeradrukken worden afgenomen. Ondanks dat ik een brave burger ben gaat er wel ff een minuutje door je heen dat je hoopt dat je niet in de database voorbij komt ;). Gelukkig bleek dat ook het geval te zijn en kon ik plaats nemen in een klein kantoortje. Wat en hoe precies allemaal weet ik niet meer, maar ik moest wat vragen beantwoorden, gesprek werd opgenomen en moest daarna een krabbeltje zetten onder het verslag. En inderdaad op het einde van het gesprek werd er gevraagd of ik mijn mobiel bij me had ;)

Aangezien dat het mij nog steeds niet duidelijk ging wat ik volgens hun gedaan had kwam de uitleg. Iemand had een half jaar daarvoor aangifte tegen mij gedaan van oplichting. Deze oplichting zou via marktplaats zijn verlopen. Omdat ik in die periode mijn pinpas 2x ben kwijt geraakt dacht ik in eerste instantie dat het daarom ging. Maar uiteindelijk ging het om een aankoop van een vishengel of iets dergelijks (ik haat vissen, laat staan dat ik een vishengel ga kopen). Ging ook om een bedrag van 275,00 ff uit mijn hoofd. Omdat ik dus veel met sportbetting bezig ben en dus ID daarbij afgeef, dacht ik dat het misschien daar mee te maken had, maar dat kon ik hem natuurlijk niet vertellen. Ik bleef erbij dat ik niks gedaan had en bleef het dus ontkennen. Ik ging er vanuit dat ze de verkeerde hadden en iemand dus misbruik van mijn ID had gemaakt. Maar kan je zeggen dat ik een naar gevoel eraan had overgehouden toen ik daar de deur uit liep.

Nu bleek dus iemand mij een tijd geleden 275,00 te hebben overgemaakt en diezelfde persoon deed een week later gelijk aangifte. Dus toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan kijken naar mijn afschriftes en inderdaad zie ik een transactie van 275,00 op mijn rekening, met de omschrijving die klote vishengel. Dus ik dacht holy shit, die mongool heeft per ongeluk een bedrag naar mij overgemaakt en vervolgens gaat ie aangifte tegen mij doen. Dus ik bel (achteraf dom), die recherche politie weer op en meld dat ik dus wel dat bedrag op mijn afschrifte zie staan. Vervolgens voor de volgende dag weer een afspraak gemaakt en werd mijn verhoor overnieuw gedaan. Weer vragen moeten beantwoorden wat ik dus ben blijven ontkennen en vervolgens het bedrag naar die dombo terug geboekt. Recherche gaf aan dat het daarmee klaar was tot ik de week erop ineens een brief van Justitie door mijn bus kreeg. Er werd een melding van schuldig aan verduistering achter mijn naam gezet in mijn dossier,wat dus een strafblad zou betekenen en een boete van 1250,00. Mijn bloed begon te koken en ben gelijk contact gaan opnemen met een advocaat.

Probleem was namelijk ook dat ik precies in die periode bezig was met een nieuwe werkgever waarbij om de functie standaard om een VOG wordt gevraagd. Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Dus die baan kon ik wel op mijn buik schrijven. Uiteindelijk heeft mijn advocaat ervoor gezorgd dat de melding bij justitie geschrapt werd, mede omdat ze zelf een fout hadden gemaakt. Maar al met al heeft dit hele gedoe een periode van 6 maanden gekost, een melding in mijn dossier, iets van 1500,- euro aan advocaatkosten en nog 275,- euro extra. Want ja, die 275,00 euro waar het allemaal om ging bleek gewoon van mij te zijn geweest.

Dat zijn typisch van die Politie streken..

Ik had dat ook een keer zo'n schikkingsvoorstel in de bus liggen. Ik loop gewoon op zaterdagavond op straat, wel met een slokkie op maar niet baldadig ofzo. Zegt zo'n één streepje je mag er niet langs omdat er was twee honderd meter verderop iets aan de hand was. Dus ik zeg ik hoef daar ook niet langs want ik ben onderweg naar dat cafeetje 15 meter achter je.  Zegt die zo heel bijdehand, "als ik zeg dat je er niet langs mag dan zoek je maar een ander cafeetje". Dus ik doe niet zo moeilijk man ik wil gewoon naar mijn afspraak. Zegt die zo oww gaan we bijdehand doen moet je dit zien.. dus hij zegt in die mobilofoon heel snel, "ik vorder je, ik vorder je, ik vorder je.. je bent drie gevorderd en aangehouden". Vervolgens word ik uit niets van achteren aangevallen door een paar 'stillen' en krijg ik een flink portie klappen. Vervolgens word ik meegenomen naar het bureau. Daar krijg ik vervolgens de grootste bonje met één of andere 'hulp officier' omdat ik zwaar nodig moest plassen maar niet naar het toilet mocht om vervolgens als één of andere crimineel in de cel geflikkerd te worden. De volgende dag moest ik een verklaring afleggen aangegeven dat ik verder niets te verklaren had en eerst een advocaat wou spreken. Zegt die rechercheur we mogen je er eerst een aantal uur vast houden voor onderzoek daarna mag je je advocaat bellen. Dus ik terug naar mijn cel word ik 5 minuten voor ik een advocaat mag bellen in één keer opgehaald. Zegt die rechercheur de 'hulp officier van justitie' heeft naar je zaak gekeken en besloten dat je mag gaan. Dus ik vraag nog is het bij deze afgedaan dan want anders leg ik liever even een verklaring af met een advocaat. Zegt die rechercheur nee is klaar zo. Ik ben niet kinderachtig dus loop nog een beetje te grappen met die gasten over de rake klappen die gehad heb van zijn collega's  en ga naar huis. Ligt er iets van een week later ineens een brief van justitie in de bus. Een dik schikkingsvoorstel voor een hele waslijst aan feiten, negeren ambtelijkbevel, belediging ambetenaar in functie, verzet bij aanhouding ect. ect. met inderdaad ook de mededeling dat er een aantekening van gemaakt zou worden.

Dus ik me advocaat bellen, die heeft er even naar gekeken en die zei je kan beter gewoon betalen want als je het bij de rechter laat voorkomen en je heb een beetje pech ben je helemaal de lul en krijg je inplaats van alleen die aantekening een volwaardig strafblad. Dus ik heb gewoon betaald. Na die tijd ook nog gewoon een VOG opgevraagd en die werd verder niet geweigerd. Echter een aantekening voor fraude is volgens mij andere koek want dat is inderdaad een toetsingspunt voor je VOG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...