Spring naar bijdragen

Kansspelbelasting


Aanbevolen berichten

Waarom zeggen ze jij moet maximaal 1 maand na 't gewonnen weddenschap aangiften doen? 
Kan ik ook aangiften doen van afgelopen 6maamden? 
Maak men geen slapende honden wakker als men aangiften doen voot kansspelbelasting bij 'n gewonnen prijs? 

Slapende honden? Ik denk dat je gewoon moet voldoen aan de wetten in Nederland.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 hours ago, Hotrunner said:

Ja en die steekt niet goed in elkaar. 

De pensioenwet, vermogensbelasting, stakingswet, kraakwet ook allemaal niet. Dat wil nog niet zeggen dat de wetten niet gelden. 

Uiteraard is er wel een hoge raad uitspraak waarbij gokwinsten behaald binnen de eu (maar buiten Nederland) belastingvrij zijn. Die indirect de ‘kansspelbelasting-wet’ onderuit haalt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei capetown1980:

Hoe zit het nou als men meerderen weddenschappen per race afsluit? 

Voorbeeld, ik gok op 3 verschillende paarden in een ren. 

Een van die 3 wint, ik cash 500 binnen, en verloor 200 door anderen twee. 

Wat nu..?? 

500€ winnen is meteen aftikken en gaat vaak automatisch en ontvang je dus 350€. Dat je andere races verliest is dus extra pech. Beste is om je wed ticket zo in te richten dat je niet meer wint dan 449€ en dus vrijgesteld bent van Kansspelbelasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei capetown1980:

Ik bedoelde in een race he, ik speel in een race 3 paarden, waarvan een wint en anderen 2 eindigd 5de en 6de. 

Je bedoelt op een bet slip? Ze kijken naar wat er uitkomt (omzet) al betaal je zelf 1000€ voor een bet (weddenschap) en je verliest de helft en krijgt 500€ terug dan moet je nog steeds 30,1% betalen over die 500€, ongeacht of je 1000€ hebt ingezet. Dus altijd aparte bet formulieren inzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo  Onetimers

 

Mijn zoon heeft zijn beschikking gehad.. :)

 

Maar geen rente bij berekend.. weet niet hoe dat werkt misschien krijgt hij er later bericht over... anders maar weer eens bellen toch..😎

Als hij er recht op heeft  maar weer navragen... maar wat werkt de belasting in de kansspelbelasting langs elkaar heen.. kan 

er zowat een boek over schrijven..  soms wel 1 1/2 uur moeten wachten..  Maar eerst maar wachten op het geld ze  zeiden zeker deze

maand ..

 

Fijne avond allemaal.. of slaap lekker voor strakkies  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk is het gelukt bij de belastingdienst afdeling erfbelasting...

 ook op advies van de kansspelbelasting.. begrepen er niets meer van

 

terwijl dat er al 2 weken geleden  uitspraak op bezwaar was geweest de inspecteur had er niets meegedaan.. die inspecteur gemailed

en binnen 2 dagen bericht.. Zo word je echt van het kastje naar de muur gestuurd.. pppfff 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is me verteld:

voor weddenschappen die worden afgelsoten via het internet geldt dat de prijs belast is waneer deze hoger is dan 449euro. Hierbij is niet van belang waar de houder van de kansspel is gevestigd. Bij de websites afgeloten weddenschappen wordt het internet alleen gebruikt als hulpmiddel om de weddenschappen aftesluiten. Het resultaat van de weddenschap wordt bepaald door factoren die buiten het internet zijn gelegen. Bij bijvoorbeeld weddenschappen op voetbalwedstrijden wordt het uitslag/gebeurtenis waarop is gewed, bepaald op het voetbalveld en niet via internet. Er is geen sprake van een internetkansspel maar van een overig kansspel en er moet aangiften kansspelbelasting worden gedaan. 

 

Voor internetkansspelen( het resultaat wordt via elektronische middel bepaald)  geld dat kansspelbelasting betaald moet worden over het positieve verschil tussen in een kallendermaand gewonnen prijzen en de in die maand gedane inzetten. 

Indien de houder binnen de EU is gevestigd, dan is heffing in de strijd met artikel 56VwEU wat inhoudt men hoeft geen kansspelbelasting te betalen. 

 

Wat maak jullie hierop uit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...