Spring naar bijdragen

Cryptocurrencies kopen


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

Stel je wilt wat eerste stappen zetten in de wereld van de cryptocurrencies als Bitcoin, Ethereum, Ripple, Litecoin, Steem, etc. waar begin je dan? Het beste advies dat ik je kan geven is: Lezen en leren, bijvoorbeeld te beginnen bij deze artikelreeks. En kom over een maandje nog maar eens terug ?

Maaaaar, voor de roekeloze daredevils (lees: Onetimers!) die liefst onvoorbereid alle waarschuwingen in de wind willen slaan en gewoon zsm crypto's in hun virtuele wallet willen hebben, volg - geheel op eigen risico! - onderstaand stappenplan.

In 5 simpele stappen aan de cryptohandel

  1. Om crypto's te kopen moet je een account aanmaken bij een exchange, bijvoorbeeld Kraken.com
  2. Je account moet gevoed met funds en de snelste optie is om dit met Bitcoin te doen, want dat is de meest universele van allemaal. (Je kan vaak ook wel dollars of euro's doen, maar dat duurt dagen, dus dat doen we nu lekker niet ...)
  3. Koop wat bitcoin(centen) met iDeal bij Bitonic.nl en geef als uitbetaal-adres je Deposit adres op bij de exchange waar je je account hebt aangemaakt. Het duurt meestal minimaal een uur tot je het binnen hebt, maar soms meerdere uren.
  4. Als de funds zijn toegevoegd aan je account bij de exchange kan je er andere crypto's mee kopen. Kies daarvoor de gewenste crypto in het menu. Bijvoorbeeld als je Ethereum bij Kraken.com wilt kopen, dan klik je op [ETH/XBT]. (XBT = BTC = Bitcoin) Je kan meestal kiezen tussen market of limit koersen, waarbij market het snelst gaat maar limit je een betere prijs kan opleveren.
  5. Geef het gewenste aantal te kopen (of verkopen) crypto's op en klik op de dikke vette KOOP knop 🙂

Hier onder een voorbeeldje hoe het scherm eruit ziet bij Kraken. 

Kraken_-_Trade.thumb.png.c355477182cf3f6d5b31a4c868653c39.png

Populaire exchanges:

PS: Dit artikel gaat om snelheid en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Je kan lagere wisselkoersen vinden als je research doet naar onderlinge verschillen tussen exchanges.
PS2: Handelen met kleine bedragen gaat sneller dan grote bedragen, want dan hoeft je je niet uitgebreid te legitimeren en valideren bij exchanges. Tot 1 a 2 duizend dollar per dag zit je bij de meesten in de categorie 'kleine bedragen'.
PS3: Exchanges worden niet voldoende veilig geacht ( Google: MtGox / Cryptsy) om je crypto's in lengte van dagen te laten staan. Verdiep je dan in alternatieven als offline wallets of meer veilig geachte partijen als www.blockchain.info.

Tips hoe het sneller en beter kan? Zet het in de comments ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tip: zorg dat je áltijd Bitcoin op een exchange hebt staan. Zeker wanneer je snel in een coin wilt investeren kan het frustrerend zijn als je weer drie uur moet wachten voor je Bitcoin op de exchange zijn gearriveerd.
Andere tip; laat niet al je Coins op de exchange staan. Dat gaat soms mis (hacks)


Waar koop jij je BTC dat het zo lang duurt? Ik heb nooit langer dan een kwartier/20 min. hoeven wachten; zeker niet met een geverifieerd account.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
Op 21/06/2017 om 04:57 zei DennMann:

Andere tip; laat niet al je Coins op de exchange staan. Dat gaat soms mis (hacks)

Exact! Ben nu namelijk voor de derde keer de lul, dit keer met BTC-e. Qua waarde stelt het gelukkig niet veel voor, maar had nog paar exotische altcoins (o.a. Namecoin en Peercoin) bij deze exchange staan omdat ik het niet de moeite waard vond er eigen wallets voor te installeren. 

https://www.rtlz.nl/tech/baas-russische-bitcoin-beurs-opgepakt-om-witwassen
http://www.telegraaf.nl/dft/28770497/__Hacker_gepakt_om_miljardenroof__.html

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FiftyFifty:

Exact! Ben nu namelijk voor de derde keer de lul, dit keer met BTC-e. Qua waarde stelt het gelukkig niet veel voor, maar had nog paar exotische altcoins (o.a. Namecoin en Peercoin) bij deze exchange staan omdat ik het niet de moeite waard vond er eigen wallets voor te installeren. 

https://www.rtlz.nl/tech/baas-russische-bitcoin-beurs-opgepakt-om-witwassen
http://www.telegraaf.nl/dft/28770497/__Hacker_gepakt_om_miljardenroof__.html

 

 

Ja, smerig. Ik las het. Dit soort dingen zijn killing en MTGox komt hier ook steeds weer bij terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Hallo Onetimers,

Ik zat te Googelen op cryptocurrencies kopen en kwam toen deze forumpost tegen, waarna ik me heb aangemeld als forumlid. Ik zou graag een tip willen geven aan iedereen die geïnteresseerd in blockchain in welke zin dan ook: op Cryptostart.nl heb je een overzicht van interessante cryptocurrencies en wordt ook uitgelegd wat deze doen en wat ze waard zijn.

PS: ik zal het niet onder stoelen of banken steken: dit is mijn website, maar ik weet zeker dat dit wel echt van waarde kan zijn voor iedereen met interesse in cryptovaluta's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 8-9-2017 at 8:35 PM, DeKoning93 said:

Hallo Onetimers,

Ik zat te Googelen op cryptocurrencies kopen en kwam toen deze forumpost tegen, waarna ik me heb aangemeld als forumlid. Ik zou graag een tip willen geven aan iedereen die geïnteresseerd in blockchain in welke zin dan ook: op Cryptostart.nl heb je een overzicht en wordt ook uitgelegd wat deze doen en wat ze waard zijn.

PS: ik zal het niet onder stoelen of banken steken: dit is mijn website, maar ik weet zeker dat dit wel echt van waarde kan zijn voor iedereen met interesse in cryptovaluta's.

Warm welkom op Onetime. We kunnen hier wel een paar crypto currency toppers gebruiken.

 

Kan jij ons uitleggen hoe we aan Bitcoin cash kunnen komen, nu we ook bitcoins hebben (ook voor dat deze Bitcoin cash er was in ons bezit)? Wat denk jij (oprecht) dat de BTC koers in 2023 doet (gokje)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...