Spring naar bijdragen

TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Wat zal volgens jullie de beste manier zijn om veel kijkers te krijgen:

- elke aflevering 1 koffer/tas en een usbstick of harde schijf lezen op de computer en 1 of 2 portemonnee's

of

-elke week 2 koffers/tassen en 1 aparte aflevering waarin we alle digitale bronnen gaan lezen en een aparte waarin we alle portomonnees gaan openen...?

dat er veel mensen gaan kijken is zeker, de eerste uitzendinf op fb heeft al meer als 35.000 views ?Das 1 op de 500 nederlanders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei rhellevo:

BEL SBS!!

SBS produceert de meeste van dit soort programma's niet zelf maar koopt deze in bij diverse productiebedrijven.
Je loopt een groot risico dat ze zelf iets in elkaar flansen rondom één of andere BN-er wanneer je met zo'n idee gaat lopen leuren.

TV heeft verre van de toekomst ik zou er zelf eerder een YouTube concept omheen bouwen als ik dit soort ambities had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Gokje:

SBS produceert de meeste van dit soort programma's niet zelf maar koopt deze in bij diverse productiebedrijven.
Je loopt een groot risico dat ze zelf iets in elkaar flansen rondom één of andere BN-er wanneer je met zo'n idee gaat lopen leuren.

TV heeft verre van de toekomst ik zou er zelf eerder een YouTube concept omheen bouwen als ik dit soort ambities had.

Was er niet ooit Don Bartos (@TheGreatOne kom er maar in, die weet dit vast nog wel) die een "groots" idee had voor een pokerprogramma waar toen een andere maatschappij mee vandoor ging? En volgens mij verkocht hij onder de naam donbartos ook XXX-content op marktplaats. Mooie tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Ik kan er mijzelf goed iets bij inbeelden dat het open maken van alle koffers uit de kavels die jullie aangekocht hebben een enerverende gebeurtenis is. Ik kan me ook wel voorstellen dat kijken in de koffers gepaard gaat met veel sensatie en emotie. Ik heb zelf een paar maanden geleden een keer een cadeaukaart gevonden op het trottoir, niet ver weg van een bushalte. De cadeaukaart was zo`n pasje van plastic op creditcardformaat. In sommige winkels (bijvoorbeeld Primera) tref je wel tientallen verschillende van deze kaarten aan.

De kaart die ik op de trottoir gevonden had, was bruin van kleur en de letters op de kaart waren lichtbruin/beige, dus de kleuren waren niet echt heel opvallend. De kaart lag redelijk dicht bij de bushalte, in een straat die maar matig verlicht is. Ik maakte mij eigenlijk direct al zo’n voorstelling van een persoon die de avond ervoor bij deze bushalte geweest was en die, naarstig op zoek naar wat muntgeld voor het aankopen van een buskaartje, deze ene cadeaukaart uit zijn/haar portemonnee had laten vallen. Ik had zelf direct al het idee dat deze cadeaukaart nog best eens een saldo zou kunnen bezitten, want wanneer het saldo van de kaart al volledig benut zou zijn, dan zou de persoon deze kaart waarschijnlijk ook niet meer bewaard hebben in een portemonnee.

De spanning na het meenemen van de cadeaukaart was erg groot. Ik ging op internet op zoek naar de site waar ik de waarde van de kaart kon checken. Deze website herkende mijn cadeaukaart als zijnde een kaart die daadwerkelijk eens in omloop gebracht was. Het resterende saldo van de kaart was…. nog lager dan € 0,80. Het was jammer, maar toch leuk. De kaart is overigens van een winkel die ik gemiddeld minstens twee keer per maand bezoek, dus ik zal hem er ook nog ooit echt gaan inleveren. 

Wat ik mij wel nog afvroeg is, wordt er door jullie ook werkelijk actief actie ondernomen om te proberen om de goederen waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat deze een grote emotionele waarde vertegenwoordigen, terug te bezorgen aan de oorspronkelijke eigenaars? Ik meende dat ik in een van jullie filmpjes zag dat er in de koffer een bijbel met daarin erg veel aantekeningen aangetroffen werd. Belandt zo een bijbel dan direct bij het vuilnis, of werd er wel geprobeerd om de eigenaar daarvan op te sporen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei SquareOne:

 

 

Wat ik mij wel nog afvroeg is, wordt er door jullie ook werkelijk actief actie ondernomen om te proberen om de goederen waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat deze een grote emotionele waarde vertegenwoordigen, terug te bezorgen aan de oorspronkelijke eigenaars? Ik meende dat ik in een van jullie filmpjes zag dat er in de koffer een bijbel met daarin erg veel aantekeningen aangetroffen werd. Belandt zo een bijbel dan direct bij het vuilnis, of werd er wel geprobeerd om de eigenaar daarvan op te sporen??

 

Mooi he hoe mensen zijn. Lekker nieuwsgierig. Dit zal ongetwijfeld zijn waarom het zo'n groot succes is. Het eerste filmpje van mij en @ROELETTE dat we de auto aan het vullen zijn is al bijna door 100.000 mensen bekeken  en de prijsvraag (dat je een van de dichte koffers kan winnen) bizar goed gedeeld. Eigenlijk is het gewoon een gokkast en hopelijk vind je iets waardevols. Het meeste is gewoon vieze onderbroeken maar toch halen we er mooie pareltjes uit en is een super investering van ons geweest. Elke dag gooien we een tiental dingen op Marktplaats en lopen de mensen hier de deur plat om zaken op te halen. Veel nieuw spul.

Ook komen we persoonlijk dingen tegen (zoals die trouw agenda) Roel heeft een paar mails gestuurd om te kijken of we de eigenaar kunnen opsporen. Juist dat proces is natuurlijk ook mooi om in kaart te brengen en het verhaal achter een koffer te krijgen. Je komt zoveel persoonlijke zaken tegen (en meer dan dat ;-) zoals je kan zien op ons youtube kanaal.

 

Voorlopig krijgen we er geen genoeg van en gaan we volgende week de grand finale doen met live  4 koffers openen die naar de winnaars gaan. Daarna weer naar de veiling om nieuwe lading koffers te kopen en elke week komt er een filmpje online van koffers die we gewoon met de camera hebben opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stuk over de koffer veilingen in 2014 met veel inside info.

Citaat

Jaarlijks blijven er gemiddeld 30 duizend voorwerpen achter op Schiphol. Knuffels, boeken, jassen, maar ook niet-gelabelde tassen en koffers. Wat na drie maanden niet is opgehaald, mag naar de veiling. Maar niet voordat de afdeling Lost&Found de boel heeft gecontroleerd. Wie dus hoopt op een digitale camera of iPad in de geveilde koffers, komt bedrogen uit: gevonden elektronica wordt eruit gehaald en apart geveild. Kleine valuta gaan naar Unicef, leesbrillen naar projecten in Afrika, houdbare etenswaren zijn voor de Voedselbank.

https://www.volkskrant.nl/archief/gokken-met-rolcontainers~a3579500/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ROELETTE:

En geld, sieraden, dj gear en zonnebrillen etc... tot op heden gaan we er vanuit dat we uit de kosten komen en veel lol hebben gehad! Probeer het eens, wat lol hebben ook als t verder niets oplevert! Echt leuk:) 

Geld gaat naar Unicef 

wilde het inderdaad ook gaan doen de volgende keer, maar vind het jammer dat de koffers al bekeken zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...