Spring naar bijdragen

Private Lease


Wintvaakniet

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig op de homepage interessante blogs verschijnen en op de forums ook erg interessante topics. Nu had ik zelf misschien een suggestie waar iemand een leuke blog wellicht over kan schrijven. Ik hoor en zie namelijk de laatste tijd ontzettend veel reclames over private lease van auto's. Nu lijkt mij het dat hoe populairder dit wordt, de prijzen hiervan zullen dalen en misschien wel erg aantrekkelijk wordt voor consumenten. Ik vroeg me af of er mensen hier zijn die ervaring hebben met deze vorm van financiering van een auto, of die misschien wat meer uit kunnen leggen hierover. Mijzelf lijkt het een erg leuke manier om een nieuwe auto te rijden.

Het zou mij ook interessant lijken om uit te rekenen of het bij sommige deals wellicht goedkoper is dan een auto kopen, ikzelf zie een auto trouwens nooit als een investering of iets waarmee je geld kan verdienen. Het gaat mij voornamelijk om de fun die je ermee hebt, maar elke euro die je erop kan besparen is meegenomen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er wel eens oppervlakkig maar gekeken als ik opzoek was naar een andere auto.

 

Prijzen lijken altijd zeer interessant maar vergeet niet dat het altijd vanaf prijzen zijn. De meest kale auto heb je dan. Wil je airco andere opties ben je zo een paar tientjes per maand extra kwijt.

 

Daarnaast zit er meestal een kilometer grens aan. Volgens mij mag je er per jaar 10.000 meerijden ( kan ook 12 zijn).

 

Dat zijn dus net de dingen waardoor ik ben afgehaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net als met Greenwheels , of met het gratis fietsen plan  . Je wordt "lekker gemaakt " . 

Ze maken je verslaafd aan het bezitten van een auto en na een paar jaar gaan de prijzen omhoog . 

De prijzen die nu worden geadverteerd zijn alleen maar "lokkertjes " voor nieuwe automobilisten in spé ( jongeren kopen nu veel minder vaak een auto ) . 

En er zitten vette nadelen aan de private lease contracten . Zo kan je een lagere hypotheek krijgen omdat je een private lease contract bent aangegaan . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Private lease is niets anders dan een verzekering. Je dekt de risico's van autobezit af en betaalt hiervoor. De aanbieders doen dit om winst te maken dus je betaalt teveel. Een stuk meer dus ook dan dat je zelf een auto koopt.
Het voordeel, waar Nederlanders van houden, is zekerheid. Je weet wat de auto je per maand kost en hebt geen omkijken naar extra kosten. Maar een nieuwe auto heeft bijna nooit extra kosten (weinig stukken en weinig onderhoud).
Dus mocht je dit risico zelf willen, kunnen en durven nemen is een auto kopen een voordeligere keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Private lease, ik maak er al jaren met groot plezier gebruik van. Momenteel mankeert er iets aan de auto. Ik belde met plezier de garage, waar ik voorheen bijna pijn in mijn buik kreeg bij het idee dat het misschien veel geld ging kosten. Ik vind het fijn dat ik weet waar ik aan toe ben. En daar betaal je natuurlijk voor. Of het uiteindelijk duurder is dan de aanschaf van een nieuwe auto, weet ik niet. Ik leef van dag op dag: kan morgen dood neervallen. Ik betaal nu maandelijks mijn kosten, rij een leuke auto en ben er blij mee. En zo heeft iedereen zijn of haar motivatie om het wel of niet te doen.

@Wintvaakniet Go for it ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs onze eerste auto gekocht (2009, prima onderhouden en rijdt echt nog als een zonnetje)

Voor dezelfde auto nieuw, private lease moest je volgens mij ruim 450 euro per maand betalen. Dan toch maar voor de tweedehands die ik naar een jaar rijden er uit heb met het aankoopbedrag.

Maar ik snap het wel, zeker omdat je geen risico hebt en een (Veel) dikkere auto kunt rijden dan je eigenlijk wellicht op dat moment zelf kunt kopen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is in feite gewoon een (dure) verzekering. Prima natuurlijk als je graag een nieuwe auto rijdt en geen enkel risico wilt nemen. Je weet vooraf precies wat je kwijt bent de komende jaren. Natuurlijk betaal je teveel, maar je hoeft niet bibberend naar de garage. Met de juiste argumenten vind ik het een prima keuze. Natuurlijk zijn er ook wel mensen die het niet zien als verzekering, maar zoiets gewoon nemen omdat ze niet kunnen sparen. 

Het is natuurlijk wel gewoon duur. Je betaalt een hoge risico-opslag voor een auto die in principe niet stuk zou moeten gaan. Vaak zou dat bij aankoop ook nog eens binnen de garantie vallen. En zoals hier gezegd: vanaf prijzen. Voor bv. winterbanden moet je 22 euro per maand betalen en dat 5 jaar lang. 

Het beste kun je m.i. een auto kopen met < 10k op de teller. Een vies deel van de afschrijving heb je dan al gehad en met een leuke garantie erbij (kun je beter over onderhandelen dan over het geluid of zo), doe je dan m.i. een betere zaak dan een gloednieuwe kopen of private lease. 

Even snel kijken naar een bak met een fiscale waarde van 55k bij Lease Plan Direct. Dan heb je wel wat leuks. Kaal. 36 maanden en 60k per jaar, zit je dan aan 46,8k over 3 jaar. Dat is nogal. Als je die auto koopt met 10k p de teller, kost ie al een stuk minder dan die 46,8k, zelfs als je de verzekering erbij telt. Je mag er dan wel zoveel mee rijden als je wilt, hebt er meer opties op zitten dan op de kale vanaf-bak bij Lease Plan Direct en na 3 jaar is die auto nog wel wat waard natuurlijk. Als je garantie dan ook nog in ieder geval zolang loopt als dat je er mee wilt rijden, dan is er ook weinig reden om je heel druk te maken over garagekosten. 

Dat wordt anders natuurlijk als je 'n Golf uit 2012 of zo koopt van een of andere petmans. Dan kun je met knikkende knietjes naar de garage, omdat er altijd wel iets aan gort is en je daar zelden klaar bent met minder dan 1k op je factuur. Dan is 'n private lease natuurlijk wel een manier om het risico af te dekken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar dagen geleden mijn lease auto naar de garage gedaan, ik merkte dat de auto trilde bij het optrekken. Vandaag kon ik hem ophalen. Er bleek iets met de aandrijfas te zijn als ik mij niet vergis. Bleek zelden voor te komen. Normaliter zou ik gaan zweten en hartkloppingen krijgen, daar het mij een duur geintje lijkt. Nu niet....

Maar nu komt het....ik loop naar buiten en zie daar mijn auto schitteren in de zon en warempel....grote diepe krassen aan de zijkant, tankdop, deukjes. Ik dacht dat ik niet goed werd! Direct naar binnen gelopen om iemand erbij te roepen. Gelukkig zag de medewerker hij dat het verse sporen waren. De oorzaak lag waarschijnlijk niet bij hen, maar wat doet het er toe. De beste man heeft mij direct geholpen aan een leenauto en alle kosten zouden kunnen worden gedeclareerd. Top service, ondanks dat ik wel even geschrokken was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei TheGallant:

Paar dagen geleden mijn lease auto naar de garage gedaan, ik merkte dat de auto trilde bij het optrekken. Vandaag kon ik hem ophalen. Er bleek iets met de aandrijfas te zijn als ik mij niet vergis. Bleek zelden voor te komen. Normaliter zou ik gaan zweten en hartkloppingen krijgen, daar het mij een duur geintje lijkt. Nu niet....

Maar nu komt het....ik loop naar buiten en zie daar mijn auto schitteren in de zon en warempel....grote diepe krassen aan de zijkant, tankdop, deukjes. Ik dacht dat ik niet goed werd! Direct naar binnen gelopen om iemand erbij te roepen. Gelukkig zag de medewerker hij dat het verse sporen waren. De oorzaak lag waarschijnlijk niet bij hen, maar wat doet het er toe. De beste man heeft mij direct geholpen aan een leenauto en alle kosten zouden kunnen worden gedeclareerd. Top service, ondanks dat ik wel even geschrokken was.

Pff dit zou wel echt een nachtmerrie zijn inderdaad als je de auto gewoon gekocht had. Ik heb me de afgelopen dagen nog wat verdiept erin en ben er al redelijk van overtuigd om bij mijn volgende auto een mooie private lease deal te zoeken. Of een mooie deal met een leuke auto :) @TheGallant succes nog met de afwikkeling, wat een rotzakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.