Spring naar bijdragen

oplossing oplichting marktplaats


epx

Aanbevolen berichten

Hey guys,

Ik ben helemaal klaar met alle oplichters op marktplaats! Ik heb gehoord dat ik ook niet de enige ben die bang is om opgelicht te worden. Omdat ik vind dat dit moet stoppen ben ik samen met wat klasgenoten gaan brainstormen om op een oplossing te komen. Mocht iemand hier interesse in hebben kan je hier je gegevens achter laten. Wij willen graag helpen om van dat gezeik op marktplaats af te komen.

https://we-pear.nl/geenfraude#utm_source=forum&utm_medium=onetime&utm_campaign=geenfraude

groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, doe even wat met de landingspagina. Zitten wat storende spelfouten op en er wordt op geen enkele manier duidelijk hoe het werkt en wat je ervoor moet doen. Het enige dat je moet (!) doen is een mailadres en een telefoonnummer achterlaten. Dat wekt allemaal geen vertrouwen. Op deze manier vrees ik dat jullie weinig klanten krijgen.

Ik snap de foto ook niet. Zijn jullie dat? En wat voor foto houden jullie omhoog? Waarom is dat relevant?

Ik vind het overigens wel een prima initiatief, laat dat duidelijk zijn.

bewerkt door Wolfie (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogst waarschijnlijk zal het concept zijn dat zij de transactie voor je gaan regelen. Zeg maar een soort viagogo, en dat is zeker niet nieuw. Tevens zal dat ook niet de oplossing worden van oplichting op Marktplaats. Want Marktplaats staat voor tweedehands spullen kopen/verkopen waarbij 90% de transactie op locatie doet. Het is juist die paar procent die ervoor kiest om geld over te maken en daarvan een klein percentage die wordt opgelicht. Bovendien, hoe wil je een pakket eerst zelf controleren en wie bepaald of de koper de eventuele schade wel toonbaar vind?. En als men zich alleen als tussenpersoon gaat fungeren, dan komen de kosten ook nog eens om de hoek kijken. Een pakket versturen als klant naar dat bedrijf kost zeg maar 5 euro die vervolgens het pakket gaan controleren en het doorsturen. Dus minimaal 2x 5 euro bovenop de prijs. En dan moeten de controleurs ook nog betaald worden en neem ik aan dat daarboven op nog wat extra komt omdat ze erop willen verdienen. Al met al gaat het je minimaal 50 euro extra kosten. Die kosten gaat de verkoper echt niet betalen, dus wordt dat doorbelast aan de koper, dus gaat de verkoopprijsweer omhoog. Er komt veel meer bij kijken dan ze denken. Dit concept zou alleen werken bij nieuwe producten die door de brievenbus past, zoals tickets van viagogo. marktplaats no way!,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf een groot fan van Marktplaats en ze hebben sinds kort een geweldige functionaliteit toegevoegd. Een geverifieerd account (bankrekening en telefoonnummer) en dan krijg je een vinkje achter je naam en dit met de leeftijd van je account zal de fraude tot een minimum beperken als je het doet via deze mensen en de basis regels in acht neemt. Ik handel al meer dan 12 jaar via Marktplaats en nog nooit problemen er mee gehad (handel er wekelijks)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...
Op 13-8-2017 om 12:03 zei TheGreatOne:

Ben zelf een groot fan van Marktplaats en ze hebben sinds kort een geweldige functionaliteit toegevoegd. Een geverifieerd account (bankrekening en telefoonnummer) en dan krijg je een vinkje achter je naam en dit met de leeftijd van je account zal de fraude tot een minimum beperken als je het doet via deze mensen en de basis regels in acht neemt. Ik handel al meer dan 12 jaar via Marktplaats en nog nooit problemen er mee gehad (handel er wekelijks)

Een geverifieerd account zegt dus helemaal niks ben ik helaas achter gekomen.

Heb contact gehad met Marktplaats maar zijn kunnen er niks aan doen, pas bij meerdere aangiftes gaan ze contact opnemen met de verkoper.

Ben opgelicht door een verkoper genaamd Particulier uit Groningen, hij verkoopt Canada Goose en Parajumpers jassen, is een betrouwbare verkoper als je Marktplaats informatie bij deze verkoper mag geloven.

Telefoonnummer gecontroleerd
Bankrekening gecontroleerd
ID gecontroleerd

D. Zuidema / NL88INGB0008975592

Geeft als adres op Oosterhamriklaan 64 in Groningen, maar dit adres bestaat dus niet, helaas had ik gekozen voor verzending.
Probeer al dagen contact met hem te krijgen, maar reageert niet meer, ondertussen gaat hij vrolijk door met zn praktijken.
Heb eventueel screenshots, en verder info.
De opgegeven straatnaam gaat tot 60 en begint daarna vanaf 67. Hij zegt tegen potentiële klanten dat het om nieuwbouw gaat en daarom niet vindbaar is, maar dit is een leugen, het adres bestaat niet.

Dit is een waarschuwing voor iedereen die bij deze oplichter een jas wilt kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ooit iets koop via marktplaats, bezichtig ik het product eerst. Of hij komt naar mij, of ik naar hem, of we meeten in the middle. Maar voordat er een transactie is wil ik het product zien, PUNT. Wat betreft betaling; Boter bij de vis. Niks overmaken, niks via de bank app en troep. Gewoon keiharde cash. Ik doe dit al jaren zo en dat werkt uitstekend. Ik ben nul keer opgelicht en ik ruik het meestal vanaf een afstandje ook. Echt als de mensen van goed vertrouwen bovenstaand eens tussen de oren knopen dan is het oplichten via internet in het algemeen zo goed als nihil.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.