Spring naar bijdragen

Premie zorgverzekering omhoog + eigen risico


JackPot

Aanbevolen berichten

De afgelopen dagen lees ik 'Moord en Brand' over het feit dat de zorgverzekering komend jaar 6 euro per maand duurder zal worden en het eigen risico zal worden verhoogd naar 400 euro in plaats van 385 euro.

Ik heb er een uitgesproken mening over, die ik later zal delen, maar ik ben benieuwd hoe jullie denken over dit verhaal. Nemen jullie bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering met maximaal eigen risico? Nemen jullie aanvullende verzekeringen?
En is het echt een enorme schande dat de premie nu verhoogd word zoals Geert Wilders ons doet geloven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaal netjes elke maand 132 euro aan CZ. Zelf ga ik 2 keer per jaar naar de tandarts en moet vaak ook nog iets bijbetalen hiervoor. Verder gebruik ik niks van die 132 euro per maand. Eigenlijk maar goed ook, want dat geeft toch aan dat ik gezond ben :). Heb even getwijfeld om mijn eigen risico op 750 euro te zetten, maar als ik dan een been breek of geopereerd moet worden dan ben ik meteen 750 euro kwijt i.p.v. 400. Zelf ben ik wel tevreden over dit systeem 132 euro per maand is natuurlijk best veel geld, maar ik kan wel elke dag naar de dokter en heb fysio in mijn pakket. Ook nog iets voor een bril, maar die heb ik niet. 

Ik ga wel kijken of ik in 2018 overstap naar een andere zorgverzekering. Er zijn namelijk veel zorgverzekeraars veel goedkoper, met hetzelfde in het pakket. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn god @jordi22, jij als jonge god en zo veel betalen. Gooi het eigen risico omhoog en neem een basispakket. Ik heb maximaal eigen risico en een basispakket en betaal €78 per maand. Dat is €50 goedkoper. Deze €50 stop je iedere maand in een potje voor het geval je er weleens gebruik van moet maken. Ik zou het doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei JackPot:

Het eigen risico zo hoog mogelijk scheelt je circa 500 euro aan extra eigen risico en hierdoor is je premie 250 euro goedkoper. 

Dus 50/50 gok die je neemt. Ik doe hem ook altijd

Ik hou niet zo van gokken ik ben meer van de zekerheidjes, misschien ga ik hem een beetje naar boven gooien. Dan bespaar ik toch wat meer dan nu maar bij een ongeluk ben ik niet meteen de jackpot kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds de invoering van het eigen risico altijd de maximale eigen risico genomen. Volgens mij is dit systeem nu een jaar of 11 actief. Ik heb 1 keer iets laten controleren in het ziekenhuis en toen moest ik meteen 400 euro dokken o.i.d. maar ik ben met de veel lagere premie al die jaren veel goedkoper uit. Het is trouwens ook zo dat ondanks de eigen risico nog steeds dingen vergoed worden zoals dokterconsulten e.d. maar dit kan je zorgverzekering vertellen.

Ik ben van mening dat hoe gezonder mensen leven hoe minder ze hoeven te betalen, en mensen die ongezond leven verhoudingsgewijs meer. Hoeveel en hoe dit gestaafd kan worden laat ik graag over aan knappere koppen dan ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn eigen risico 500euro verhoogd.

Die 885euro staat mooi in een potje zodat ik die altijd kan betalen . . .

Heb in alle jaren nog nooit de 385euro hoeven betalen, dus mocht ik nu een keer een been breken heb ik in ieser geval winst :)

Heb naast de basisverzekering nog een uitbreiding voor wat fysio (hier zit ook 75% tandarts bij)

Ik heb ook een mening over het huidige stelsel en de verhoging, maar ik ben me er van bewust dat ik alles 'makkelijk' kan betalen. Voor gezinne  of personen die elke maand de centen moeten telle  is het uiteraard een ander verhaal.

Wij mogen in ieder geval blij zijn met de zorg die we in Nederland kunnen krijgen voor een relatief klein bedrag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grof schandaal  vind ik de salarissen van de externe werknemers op management niveau en hoger. Daarnaast de zeer hoge ontslag vergoedingen aan managers die aantoonvaar gefaald hebben in hun werk. Ik weet dat het maar zeer kleine druppels zijn op mijn premie maar dat stoort mij zeer veel meer dan de 6 euro per maand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jordi22 Ik betaal per jaar 917,28€ aan AnderZorg (dit is zonder zorgtoeslag en volgens mij heb jij daar recht op). Dit is inclusief 3% korting omdat ik in een keer betaal. Hier zit een maximale eigen risico van 385 + 500€ bij en geen tandarts verzekering.

 

Als ik jou kosten 1584€ min mijn kosten af haal (917,28€) betaal je 666,72€ op jaar basis meer. Van dit geld kan ik met 2 vingers in mijn neus de 2 routine controles bij de tandarts doen en eventueel ook gewoon mijn eigen risico betalen. Hoe vaak gebeurd het nu dat je naar het ziekenhuis gaat? Je moet dan toch 385€ betalen of je nu wel of niet verzekert bent. Gewoon die bedragen opsparen en ze de Jordiverzekeringen noemen. Zo kan je ook besparen op geen annulerings verzekering en extra pakket bij een auto huur etc. Ik doe bijna altijd het meest uitgeklede pakket en mocht er wat gebeuren betaald ik dat gewoon uit mijn eigen TGO verzekeringspotje.

 

Je bent zo jong en gezond, gewoon voor het maximale gaan, binnen 2 jaar heb je het er al uit ook al moet je maximaal betalen.

 

Daarnaast vind ik wat @DFM helemaal waar, mensen die gezonder leven zouden korting moeten krijgen op hun premie. En dat we meer moeten betalen juich ik ook maar toe, net zoals totdat we leren dat we veel dingen kunnen voorkomen. Dat de zorg vele malen efficiënter kan is in mijn ogen absoluut zo. Wat ik de laatste jaren met onze dochter in ziekenhuizen en dokters meemaakt zakt me broek te veel van af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit vanwege principele redenen bij DSW wat betreft de premie en/of eigen risico zien ze maar lekker wat ze doen. Ik zie de rekening wel verschijnen.

Ik heb namelijk wel wat beters te doen dan me druk te maken over politiek en zorgverzekeringen. Ik besteed mijn tijd liever aan uitgaan, gokken en lekkere chicks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk ben ik overgestapt van mijn Elektra en Gas boer NUON, ik loop er al jaren tegen aan te hikken (ook omdat ik korting kreeg) maar wist dat ik teveel betaalde. Heb nu bij NLE Energie mijn contract over laten zetten (had een onbepaald contract bij NUON en dan kan je er kosteloos vanaf). Ik ga 600€ op jaar basis minder betalen (ca. 50€ per maand) en dat is substantieel (van 220 naar 170). Zit er wel 5 jaar aan vast maar de prijs zal nooit stijgen (alleen in theorie kunnen dalen) Het kostte even wat moeite om alles uit te zoeken en prijzen te vergelijken (contracten geneuzel) en paar telefoontjes maar blij dat het nu rond is. Ik begrijp je standpunt @Gokje en ben zelf ook een levensgenieter. Echter mijn devies is om de vaste maandlasten zo laag mogelijk te houden om juist de balans in variabele (leuke kosten) te doen stijgen. Mocht het wat minder gaan dan kan je met lage maandlasten altijd wel rondkomen en is een super basis. Of het nu over zorg, elektra, verzekeringen, telefoon etc gaat. Er is veel winst te halen en misschien moet je @jordi22 er gewoon opzetten voor 25% van wat hij op jou dingen kan besparen :-) Dan kan die sowieso gratis meer naar Vegas en jij ook. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook van Nuon naar NLE over gestapt maar in hun reken voorbeeld nemen ze het maximale van Nuon mee.

 

Mijn maand bedrag bij NLE word bv circa 10 euro minder dan bij Nuon in de maand. Maar ik ben dan ook al een gas/electra hopper de afgelopen 12 jaar.

 

Ik ben nu bij NLE terecht gekomen via een mail van sloop de crisis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei JackPot:

De afgelopen dagen lees ik 'Moord en Brand' over het feit dat de zorgverzekering komend jaar 6 euro per maand duurder zal worden en het eigen risico zal worden verhoogd naar 400 euro in plaats van 385 euro.

Ik heb er een uitgesproken mening over, die ik later zal delen, maar ik ben benieuwd hoe jullie denken over dit verhaal. Nemen jullie bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering met maximaal eigen risico? Nemen jullie aanvullende verzekeringen?
En is het echt een enorme schande dat de premie nu verhoogd word zoals Geert Wilders ons doet geloven?

 

Ik ben niet zo'n grote voorstander van Wilders , Maar in sommige punten hij heeft gelijk !! 

Dit was trouwens ook door SP voorspeld. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei TheGreatOne:

@Gokje en ben zelf ook een levensgenieter. Echter mijn devies is om de vaste maandlasten zo laag mogelijk te houden om juist de balans in variabele (leuke kosten) te doen stijgen. Mocht het wat minder gaan dan kan je met lage maandlasten altijd wel rondkomen en is een super basis. Of het nu over zorg, elektra, verzekeringen, telefoon etc gaat. Er is veel winst te halen en misschien moet je @jordi22 er gewoon opzetten voor 25% van wat hij op jou dingen kan besparen :-) Dan kan die sowieso gratis meer naar Vegas en jij ook. :-)

Ik ben over het algemeen erg scherp op mijn maandlasten echter in het geval van onze zorgverzekering ligt dit omdat wij een nogal internationaal georiënteerd gezin zijn een beetje anders. Ik betaal liever iets meer voor een zorgverzekeraar die niet te bureaucratisch is en een uitgebreide buitenland dekking heeft. Gezondheidszorg via het Nederlandse verzekeringsstelsel is zo ie zo een koopje dus die paar tientjes maken voor mij het verschil niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorgverzekeringen zijn voor een gedeelte gebaseerd op solidariteit. Ben je jong, mankeer je weinig, dan baal je van de premie en het eigen risico. Je zoekt naar de goedkoopste oplossingen. Terecht, er zijn wel leukere dingen dat de kosten voor zorgpremies. Ik mankeerde ook nooit wat. Maar ik heb toch een hele uitgebreide, luxe zorgverzekering (Van ONVZ, echt een peperdure maatschappij) Toen ik 50 was, werd ik ineens heel erg ziek. Zomaar, uit het niets. Ik kon bijna niet meer lopen, had heel erg veel pijn en ik had heel erg veel verschillende soorten zorg nodig. Omdat ik zo slecht kon lopen had ik ook veel fysiotherapie nodig. Gelukkig had ik dat extra verzekerd, want ik moest drie keer in de week revalideren bij een fysiotherapeut om weer goed te leren lopen. Het heeft duizenden euro's gekost, allemaal vergoed uit de aanvullende verzekering. Had ik de aanvullende verzekering niet gehad, dan had ik maar 12 behandelingen vergoed gehad uit de basisverzekering. En vergis je niet, wat er allemaal NIET in de basisverzekering zit. Daar valt niet tegenop te sparen. Met een basisverzekering ga je niet dood, maar je krijgt zeker niet altijd optimale zorg.

Nu ben ik weer helemaal gezond. Ik kan alles weer, zelfs wedstrijdroeien. Nu betaal ik echt veel te veel. Mijn geld gaat nu naar de mensen die nu zorg nodig hebben. Door dit voorval kreeg ik een levenslesje "solidariteit" Gezondheid is net als gokken. Je weet nooit waar het balletje gaat vallen. Het kan ook "0 gezondheid" worden. (Lees "ziek") En dat kan ook gebeuren als je jong bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel mensen hebben echt geen idee hoeveel zorg eigenlijk kost. Een paar jaar geleden brak een oneverzekerde in het buitenland wonende vriendin van mij haar been tijdens een avondje stappen. Die kon gewoon even 5.400 eurootjes aftikken voor de behandeling in het OLVG daarnaast kreeg ze ook nog een rekening van 900 euro voor een ritje in de ambulance van nog geen 5 kilometer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...