Spring naar bijdragen

Wat vinden we van de nieuwe kabinetsplannen?


JackPot

Aanbevolen berichten

Het is zover, we krijgen eindelijk een kabinet na een extreem lange formatie!

Enkele plannen:

  • Asielvergunning naar 3 jaar
  • Hypotheekrente aftrek verminderd
  • Afgeloste huizenbezitters gaan meer betalen
  • Belastingen omlaag, vlaktaks
  • Veel meer geld naar gezin, via kinderbijslag en toeslagen omhoog
  • Versoepeling ontslagrecht, langere tijdelijke contracten
  • Genderneutraal 
  • Belasting voor bedrijven omlaag
  • Verhoging van BTW naar 9%

Wat vinden jullie er van? Wat missen we?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 hours ago, JackPot said:

Het is zover, we krijgen eindelijk een kabinet na een extreem lange formatie!

Enkele plannen:

  • Asielvergunning naar 3 jaar
  • Hypotheekrente aftrek verminderd
  • Afgeloste huizenbezitters gaan meer betalen
  • Belastingen omlaag, vlaktaks
  • Veel meer geld naar gezin, via kinderbijslag en toeslagen omhoog
  • Versoepeling ontslagrecht, langere tijdelijke contracten
  • Genderneutraal 
  • Belasting voor bedrijven omlaag
  • Verhoging van BTW naar 9%

Wat vinden jullie er van? Wat missen we?

Ik baal van het plan om huizenbezitters weer een eigenwoning forfait op te leggen. Mijn huis is afbetaald door middel van spaarzaamheid. Je wordt gewoon gestraft. Voor de rest denk ik dat mensen met minder inkomen niet blij zullen worden van de voornemens van dit kabinet.

Voor mij persoonlijk pakt het wel gunstiger uit. Dat hypotheekrente niet meer zo royaal afgetrokken mag worden vind ik goed. 80% van de nu uitgekeerde hypotheekrenteaftrek komt nu terecht bij de 20%  rijkste mensen en daar was het niet voor bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het eigenwoning forfait wordt ingevoerd om de rekening bij alle huizenbezitters neer te leggen. Hypotheekrente aftrek omlaag voor woning bezitters met een hypotheek, eigenwoning forfait voor degene zonder hypotheek. 

Maar inderdaad vervelend voor spaarders. 

Al met al zullen er snel koopkracht plaatjes verschijnen en weten we meer over de precieze plaatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minutes ago, JackPot said:

Ik denk dat het eigenwoning forfait wordt ingevoerd om de rekening bij alle huizenbezitters neer te leggen. Hypotheekrente aftrek omlaag voor woning bezitters met een hypotheek, eigenwoning forfait voor degene zonder hypotheek. 

Maar inderdaad vervelend voor spaarders. 

Al met al zullen er snel koopkracht plaatjes verschijnen en weten we meer over de precieze plaatjes.

Eigen woning forfait is een fictief inkomen dat bij je inkomen opgeteld wordt omdat je woongenot (in natura) hebt zonder huur te betalen. Maar hallo, ik heb het huis toch betaald?

Als je een auto betaald hebt hoef je toch ook niet extra te betalen omdat je geniet van de voordelen van het rijden in die auto zonder huur te hoeven betalen voor die auto?

Nou ja, hier word ik dus pislink van. Dat je gestraft wordt voor spaarzaamheid.

En @JackPot, je hebt wel gelijk. straks komen de koopkracht plaatjes en dan weten we het precies. Doe mij die vlaktaks maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weken later...
14 minuten geleden zei Gamergirl:

 

Het is dat ik niet dicht bij de grens woonde anders ging ik in België of Duitsland wel mij eten kopen.

We waren laatst bij het een Duitse Spielhalle net over de grens bij Emmerich en zagen daar bij het tankstation een enorme rij staan met Nederlanders die goedkoper aan het tanken waren (scheelde ruim 20 cent per liter) Ik had toen een discussie met @JackPot erover dat ik dat ook zou doen als ik vlak bij de grens zou wonen. Hij vertelde echter (en is natuurlijk ook zo) dat hoe meer mensen dat doen we nog meer belasting in Nederland moeten heffen voor de mensen die dat niet doen omdat de overheid ook gewoon zijn rekeningen moet betalen en ons de dingen aanbiedt die ze doen. We kijken dus eigenlijk altijd naar onze eigen portemonnee in dat van onze gezamenlijke (schatkist)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei TheGreatOne:

We waren laatst bij het een Duitse Spielhalle net over de grens bij Emmerich en zagen daar bij het tankstation een enorme rij staan met Nederlanders die goedkoper aan het tanken waren (scheelde ruim 20 cent per liter) Ik had toen een discussie met @JackPot erover dat ik dat ook zou doen als ik vlak bij de grens zou wonen. 

Wij zijn de gek die voor pas nog voor een paar weken terug 30 cent de liter verschil in de rij stonden om te tanken. En wat verder over de grens zijn de rijen niet zo dik. Alleen, als wij dat bv in Duisburg doen, zien we geen enkele Nederlander en is er misschien eentje voor ons...? Ideaal.

De Jet en de SB zijn de goedkoopste, soms ook de Shell. Aral is meestal wat duurder. Maar...vooral bij de nederlandse grens verandert de prijs op een dag voortdurend en na een uur of 22.00u/ 23.00u krijg je de nachtschalter. Dan betaal je bijna net zo veel als de goedkope tankstations (bv On the Run) in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belachelijk eerst al van 18% naar 21% en nu de belasting op eten van 6% naar 9%
Het is dat ik niet dicht bij de grens woonde anders ging ik in België of Duitsland wel mij eten kopen.


Het probleem is dat je het hiermee alleen maar erger zou maken. Nederlands geld naar het buitenland brengen lijkt me niet de oplossing.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het brengen van geld naar het buitenland door de Nederlandse burgers vind ik een van de kwalijkste zaken, zeker als die burgers dan ook altijd klagen over de overheid. 

De overheid, schatkist, heeft een grote pot geld die jaarlijks binnenkomt aan belastingen en geeft deze pot weer terug aan haar burgers via de zorg, onderwijs, infrastructuur en noem maar op.
Hoe meer geld binnen komt, hoe meer geld terug kan worden gegeven aan de burgers. Dit alles heeft een extreem hoge mate van solidariteit waarbij het nog altijd zo is dat de grootverdiener en vermogende betaalt voor de laag verdienende. Super sociaal dus.

Als er dan burgers zijn die bewust 'belasting' ontduiken door boodschappen of andere zaken in het buitenland te kopen, en dan ook nog eens klagen dat ze te weinig krijgen, of dat het te duur is in Nederland. Dan moet je toch eens achter de oren krabben en bedenken waarom dit dan zo is. De hoge belastingen op benzine zijn niet uit luxe ontstaan. Dit is om de gebruiker te belasten, in plaats van elke Nederlander te belasten voor het gebruik van een auto door maar de helft van de Nederlanders. Ik juich dit enorm toe. Als er dan Nederlanders tanken over de grens houden ze dit in stand en denkt men puur aan de eigen portemonnee (weg solidariteit).

Dus tank lekker in je eigen land, doe boodschappen in je eigen land, inkomsten krijg je tenslotte ook via je eigen land! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei JackPot:

Het brengen van geld naar het buitenland door de Nederlandse burgers vind ik een van de kwalijkste zaken, zeker als die burgers dan ook altijd klagen over de overheid. 

De overheid, schatkist, heeft een grote pot geld die jaarlijks binnenkomt aan belastingen en geeft deze pot weer terug aan haar burgers via de zorg, onderwijs, infrastructuur en noem maar op.
Hoe meer geld binnen komt, hoe meer geld terug kan worden gegeven aan de burgers. Dit alles heeft een extreem hoge mate van solidariteit waarbij het nog altijd zo is dat de grootverdiener en vermogende betaalt voor de laag verdienende. Super sociaal dus.

Als er dan burgers zijn die bewust 'belasting' ontduiken door boodschappen of andere zaken in het buitenland te kopen, en dan ook nog eens klagen dat ze te weinig krijgen, of dat het te duur is in Nederland. Dan moet je toch eens achter de oren krabben en bedenken waarom dit dan zo is. De hoge belastingen op benzine zijn niet uit luxe ontstaan. Dit is om de gebruiker te belasten, in plaats van elke Nederlander te belasten voor het gebruik van een auto door maar de helft van de Nederlanders. Ik juich dit enorm toe. Als er dan Nederlanders tanken over de grens houden ze dit in stand en denkt men puur aan de eigen portemonnee (weg solidariteit).

Dus tank lekker in je eigen land, doe boodschappen in je eigen land, inkomsten krijg je tenslotte ook via je eigen land! 

Hmm mooie post, maar even kijken hoe ik het doe. Ik klaag niet over Nederland, maar tank wel in België, omdat ik 4 kilometer van de grens woon. Met mijn Audi die een tank had van 70 liter bespaarde ik makkelijk 15-20 euro per tankbeurt. Aangezien ik 1 keer per week tank vond ik dat toch echt wel de moeite om de grens over te rijden. Valt dit ook onder belasting ontduiken ? Ik heb namelijk nooit geweten dat dit niet mocht ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dit ook zeker wel @jordi22 en zou het mogelijk zelf ook doen in je situatie. Het valt niet onder belasting ontduiken, of tenminste niet strafbaar, misschien is het meer belasting ontwijken :) Je betaalt hiermee belasting in Belgie, in plaats van in Nederland. Maar je krijgt aan de andere kant wel weer zorgtoeslag van Nederland. Dus je ontvangt van Nederland en betaalt een deel aan Belgie, die zeker blij met je zullen zijn. Maar goed je praat ook Belgisch dus indirect ben je gewoon een Belg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2017 om 07:38 zei JackPot:

Het is zover, we krijgen eindelijk een kabinet na een extreem lange formatie!

Enkele plannen:

  • Asielvergunning naar 3 jaar
  • Hypotheekrente aftrek verminderd
  • Afgeloste huizenbezitters gaan meer betalen
  • Belastingen omlaag, vlaktaks
  • Veel meer geld naar gezin, via kinderbijslag en toeslagen omhoog
  • Versoepeling ontslagrecht, langere tijdelijke contracten
  • Genderneutraal 
  • Belasting voor bedrijven omlaag
  • Verhoging van BTW naar 9%

Wat vinden jullie er van? Wat missen we?

Niemand wilde dit kabinet en doordat het een coalitie van 4 partijen is , heeft dit kabinet nog minder profiel dan het paarse kabinet Rutte 2. Het heeft geen gezicht . Mensen hebben protesterend gestemd op Rutte 2 , nu krijgen we nog meer van hetzelfde , maar dan nog erger. 

Dat gezegd hebbende , we wonen in een mooi land en het is hier veilig , er is een goede gezondheidszorg en de meeste mensen zijn hier rijk . ?

bewerkt door eurobsgame (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei ruleta:

vandaag in het nieuws ,minister omtzigt de mond gesnoerd ( voor geld? )

 

Nee, hoor. Pieter Omtzigt ís helemaal geen minister... Hij is een Kamerlid.

En verder begrijp ik niet goed wat dat je bedoelt. Er speelt op dit moment een affaire rondom deze man, maar hoezo is hem de mond gesnoerd. Schrijf toch niet zo vaak van dat soort domme nonsens!!

bewerkt door SquareOne (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat hij ook is maakt me niet eens uit.

waar hij mij over gaat is dat we al die leugens van de nos moeten gaan geloven.

de mensen nemen klakkeloos alles over wat er op het nos journaal komt.

tot je zelf op onderzoek gaat en heb alles maanden gevolgd 

 en genoeg foto`s gezien.

ook van de 2 mensen die achter de piloten zaten en dan kom ik maar tot 1 conclusie

die hebben van plaats geruild. 

en die tjibbe joustra weet het ook, hij stond er met zijn deskje boven op het bewijs materiaal en heel nederland ziet het niet.

alle tekst is niet voor niets zwart gemaakt.

cnn kwam in het begin al met getuigen ,die video beelden zijn ook verwijderd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...