Spring naar bijdragen

Bitcoin gaat crashen!


JackPot

Aanbevolen berichten

De cryptomarkt staat diep in het rood, hoewel het laatste uur, enkele muntjes weer enigszins lijken te herstellen. Het zou kunnen zijn dat China van grote invloed is op de huidige dalingen. China lijkt van plan te zijn om het handelen in cryptocurrencies te willen beperken. Geen goed nieuws dus. Onlangs kwam er al een rapport uit, waaruit bleek dat China de levendige bloei van crypto mining aan te wilen pakken. Dit zouden ze willen doen, door het beperken van elektriciteit. Miningpool ViaBTC sloot onlangs zijn deuren, hoewel niet bekend is of dit verband heeft met het uitgebrachte rapport. Andere mining pools zijn al aan het kijken om buiten de landgrenzen van China mining pools op te zetten. In september besloot China de zogenaamde ICO's te verbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Bitcion breekt nu ook door de hoge  buffers rond de $8.200 heen dus riemen vast.

Zorgelijk ook om te zien dat er geen coinflip richting Etherium plaats vind.

Diverse ‘vrienden’ die mij in december adviseerden ook mijn reserveringen voor de inkomstenbelasting in crypto te parkeren hangen nu jankend aan de telefoon.

Pijnlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei TheGallant:

Reserveringen voor de inkomstenbelasting in crypto's investeren. Ik heb er geen woorden voor...

Ik ken er één die heeft naast al zijn spaargeld zelfs zijn auto verkocht om crypto te kopen. Reken er ook maar op dat er heel veel mensen met geleend geld inzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei TheGallant:

Ik kan het gewoon bijna niet geloven dat mensen geld lenen en spullen verkopen om hiervoor crypto's te kopen. Wouw!

Hebzucht doet rare dingen met mensen.. zo zijn er zelfs mensen die geldlenen om op de gokkast te spelen. Dat vind ik nog dommer dan geld lenen om crypto te kopen.

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebzucht doet rare dingen met mensen.. zo zijn er zelfs mensen die geldlenen om op de gokkast te spelen. Dat vind ik nog dommer dan geld lenen om crypto te kopen.


Sta daar allang niet meer van te kijken. Hoevaak ik al wel geen geld heb uitgeleend (en het vervolgens meestal nooit meer terugzie).. kun je er nog beter een van die shitcoins mee kopen:p
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg onderstaand stukje via de Email , ik krijg nieuwsbrieven van deze man .

Wijsheid achteraf is altijd zo doorzichtig , zeker via het internet . Hij schreef echter iets over Tethers die gebruikt worden in plaats van Dollars op Bitcoin - exchanges . Dát vond ik interessant . 

Voor het overzicht plaats ik het hele stukje , dat gratis binnenkomt via de nieuwsbrief van Verheyen als je je daarvoor opgeeft : 

Wie weet wat meer over Tethers en de koppeling met de Dollar en hoe betrouwbaar deze constructie is ? 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ik heb de voorbije maanden vaak genoeg gewaarschuwd voor de mania die is ontstaan bij de cryptocurrencies. 

Wie mijn nieuwsbrief al wat langer leest, weet hoe ik reeds in 2013 adviseerde om Bitcoin te kopen.

Recent werd het mij echter wat te zot en schreef ik het volgende:

"Bubbels zoals deze hebben de neiging om je te verrassen qua omvang.

Ik ga er dus geen uitspraken over doen.

Waar ik me wel over wil uitspreken, is de stelling dat op zijn minst 90% van de coins binnen dit en vijf jaar geen eurocent meer waard zullen zijn. Daar mag je mij gerust op afrekenen.

Het basisidee (bitcoin) was goed, maar het is nu compleet uit de hand gelopen met een gigantische bubbel als gevolg."


Wie vandaag een blik werpt op coinmarketcap ziet hoe de meeste crypto's de voorbije 24u zo maar eventjes 20% tot 40% van hun waarde verloren. 

De bubbel is aan het leeglopen. 

Ik heb op Twitter ook regelmatig aangegeven dat Tether zo'n beetje de pin in de granaat zou kunnen worden. 

Tether pretendeert dat 1 Tether coin gedekt wordt door één dollar. 

De waarde van 1 Tether is bijgevolg 1 usd. 

Tot daar de theorie aangezien niemand kan verifiëren of dat ook effectief het geval is. 

Tether heeft namelijk nooit een onafhankelijke audit laten uitvoeren waardoor je de uitgevers maar op hun woord moet geloven. 

Recent werd wel een auditor onder de arm genomen maar die relatie werd vroegtijdig opgeblazen waardoor beleggers het nog steeds zonder audit moeten doen. 

Niet bepaald een positief signaal als je het mij vraagt. 

Bitfinex'ed (niet te verwarren met Bitfinex) richt al een tijdje de spotlight op Tether en maakt een redelijke case dat het hier wel ééns om een scam kan gaan. 

En zonet heb ik ook een anoniem rapport doorgenomen met dezelfde stelling. 

De auteur claimt daar bovenop ook nog ééns dat een groot deel van de koersontwikkeling van Bitcoin een gevolg is van het printen van Tethers. 

Er worden Tethers geprint, beschikbaar gemaakt voor marginleningen op Bitfinex en vervolgens wordt met deze Tethers de prijs van Bitcoin hoger gejaagd. 

Momenteel zijn er 2,15 miljard aan Tethers in circulatie en de stelling dat je hiermee de bitcoin-prijs kan manipuleren, lijkt op het eerste zicht niet geloofwaardig. 

Zelfs aan de huidige koers van $8000, bedraagt de totale market cap van Bitcoin immers $135 miljard. 

Maar de auteur beschrijft dat je met $50 miljoen de prijs van Bitcoin op Bitfinex op bepaalde momenten 15% hoger kan duwen. 

Als er in een straat 100 gelijkaardige woningen liggen met een waarde van 100.000 euro per woning, is de totale waarde van alle woningen 10 miljoen euro. 

Als vervolgens één eigenaar zijn woning verkoopt voor 200.000 euro, stijgt de gezamelijke waarde van die woningen naar 20 miljoen euro. 

Eén transactie van 200.000 euro zorgde voor 10 miljoen aan extra waarde. 

Met Bitcoin werkt dat precies hetzelfde. 

De prijzen worden gevormd in de marge. Het is de laatste koper die de waarde voor iedereen vastklikt. 

Zo werd in het rapport aangetoond dat bijna de helft van de waardestijging in Bitcoin gerealiseerd werd in de 2u die volgde op de uitgifte van nieuwe Tethers. 

Bovendien gebeurde de uitgifte van Tethers steeds op momenten dat de koers van een Bitcoin door het putje ging.

Nu, je zal misschien denken dat het je niet echt boeit of Tether al dan niet een scam is, maar dat is heel erg kort door de bocht. 

Niet alleen heeft Tether invloed op de koersontwikkeling van Bitcoin en andere cryptocurrencies, maar de kans is ook groot dat jij vandaag Tethers in je account hebt! 

De meeste exchanges werken namelijk met Tether als alternatief voor dollars en als jij Bitcoin verkoopt, krijg je zo Tethers in de plaats! 

Je denkt misschien dat je dollars bezit, maar in realiteit zijn het Tethers...

Als straks dan ook nog ééns blijkt dat die Tethers niet (volledig) gedekt zijn door dollars, krijgen we al snel een ongezien domino-effect. 

Welke exchanges blijven in zo'n storm overeind staan?



groeten,

Maarten Verheyen
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 hours ago, TheGreatOne said:

Ja het idee is mooi, alleen is er de laatste tijd steeds meer onzekerheid of Tether al die Miljarden wel daadwerkelijk heeft:

https://arstechnica.com/tech-policy/2018/02/tether-says-its-cryptocurrency-is-worth-2-billion-but-its-audit-failed/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Bijgaand overzichtje van begin maart, maar is in de tussentijd nog verder gezakt

QJn-9M-4_normal.jpg Matt Odell (@matt_odell)
Days since all time high(in USD), percentage down since

Bitcoin: 79 days, 45%
Ethereum: 51, 42%
Ripple: 61, 76%
Bitcoin Cash: 76, 72%
Litecoin: 77, 46%
Cardano: 61, 78%
NEO: 49, 45%
Stellar: 61, 63%
Monero: 58, 28%
EOS: 52, 59%
IOTA: 76, 70%
DASH: 76, 65%
NEM: 61, 84%
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langzaam maar zeker komen we weer in de buurt van realistische prijzen voor de crypto muntjes. Ondertussen is en blijft de innovatie in deze hoek enorm. Je kan het bijna zo gek niet verzinnen of er is een alternatief op de blockchain in ontwikkeling.

Persoonlijk denk ik dat de markt steeds volwassener zal worden. Alleen projecten die echt wat toevoegen en een bruikbare producten leveren zullen overleven. Als investeerder zal je ook steeds meer research moeten doen en bij voorkeur ook de diensten moeten gebruiken waar je in investeert. De tijd dat dankzij oneliners als, NEO is voor Chinezen en Ripple is voor banken van een paar euro een fortuin kon maken is denk ik wel een beetje voorbij. Desalniettemin zie ik nog steeds grote kansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Solidagio:

Wanneer is de prijs voor een crypto muntje realistisch @Digital Invest? Verleden week heb ik voor 5.000 euro aan bitcoins gekocht, momenteel 4.500 euro waard. Het vreemde vind ik dat de bitcoins min of meer gelijk lopen aan de wereldwijde koersen. Zou toch niet zo moeten zijn.

Als ik kon voorspelen waar precies de bodem ligt dan zat ik hier niet te reageren. :)

Momenteel is de totale marketcap van alle cryptocurrency samen ongeveer een derde van de marketcap van een bedrijf als Apple.
Als je kijkt naar de ontwikkelingen en innovatie die momenteel deze hoek van de grond komt vind ik dat persoonlijk niet extreem hoog gewaardeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik kon voorspelen waar precies de bodem ligt dan zat ik hier niet te reageren.

 

Momenteel is de totale marketcap van alle cryptocurrency samen ongeveer een derde van de marketcap van een bedrijf als Apple.

Als je kijkt naar de ontwikkelingen en innovatie die momenteel deze hoek van de grond komt vind ik dat persoonlijk niet extreem hoog gewaardeerd.

Ik kan het wel; BTC koerst richting einde jaar af op 1000 dollar...! Mind my words!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Digital Invest:

Als ik kon voorspelen waar precies de bodem ligt dan zat ik hier niet te reageren. :)

Momenteel is de totale marketcap van alle cryptocurrency samen ongeveer een derde van de marketcap van een bedrijf als Apple.
Als je kijkt naar de ontwikkelingen en innovatie die momenteel deze hoek van de grond komt vind ik dat persoonlijk niet extreem hoog gewaardeerd.

"Langzaam maar zeker komen we weer in de buurt van realistische prijzen voor de crypto muntjes." Jóuw woorden....... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...