Spring naar bijdragen

Bitcoin gaat crashen!


JackPot

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei eurobsgame:

Wat een moeilijke zin @babboe door de dubbele ontkenning. Ik zal proberen te analyseren wat je bedoelt.

Het tegenovergestelde van : "En is dit geen teken dat we gek zouden moeten worden van enthousiasme ? " Het tegenovergestelde dus van " Dus dit is een  teken dat we gek zouden moeten worden van enthousiasme ? " .

Ik concludeer dat je bedoelt :  "Dus dit is een teken dat we ons niet  gek moeten laten maken van enthousiasme. Dus de Duitsers hebben gelijk ! 

Heb ik gelijk @Babboe ? 

Haha, je hebt helemaal gelijk, mijn vocobulabarricade was niet zo best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei babboe:

Haha, je hebt helemaal gelijk, mijn vocobulabarricade was niet zo best.

Eerlijk gezegd is het een hele mooie zin . De dubbele ontkenning maakt het echter lastig om hem te lezen . Als een dergelijke zin in het Engels wordt gesteld word ik er helemaal gek van en moet ik me helemaal diep in de zin "graven " om hem te begrijpen . 

Maar misschien ligt het aan mij dat ik moeite heb met een dergelijke dubbele ontkenning ... Eerst dacht ik dat je het precies anders om bedoelde ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bitcoin staat over de 10.000$ heen!  En met de Bitcoin cash erbij is dit ruim 11.000$ en komt de gratis Bitcoin gold er nog overheen. Waanzinnig en de vraag is, hoe hoger?

 

Een gokje van mijn kant is dat de koers iets gaat zakken en beetje onder de 10K$ blijft omdat er veel verkoop orders zijn (Bitcoin blockchain is ook behoorlijk traag door de vele transacties). Het nieuws zit er boven op en zal verder aan jakkeren en als de mensen hun Kerst gratificatie krijgen mooi een aankoopje doen en nieuwe records neerzetten. Voor 1 april 2018 heeft die de 15.000$ aangetikt. Wedje doen :-)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelooflijk zeg die bewegingen in de Bitcoin. Ik ben vandaag voor het eerst weer eens short gegaan in Bitcoin. Via deze weg probeer ik gedeeltelijk ook mijn positie in bitcoins en andere munten die de pan uit rijzen iets af te dekken, en misschien is het wel tijd voor een kleine correctie.

Ik heb dit gedaan bij Libertex, waar je transacties kunt starten vanaf 10 euro, en een eerste storting van minimaal 100 euro. Komende week uitgebreide review op Onetime. Zelfs @TheGallant die nog nooit op deze manier heeft gespeculeerd in cryptocoins of forex is al helemaal hooked, ook al gingen zijn shorts al snel in rook op. Hij zal ook vanuit een 'leek' deze review voor zijn rekening nemen.

Meer info over speculeren op een daling van de bitcoin.

Ik heb in totaal 250 euro gestort en eerste kleine posities vandaag gestart.

Screen Shot 2017-12-03 at 17.44.26.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-12-2017 om 00:28 zei Hillichance:


Scenario 3:
IMG_9151.JPG

Ik begrijp dat iets revolutionairs moeilijk te begrijpen is (snap er zelf geen hol van) maar dat vonden mensen ook van het internet. Het geeft mogelijkheden om het hele banksysteem weg te gooien in the end! If  you can't beat them join them. Dat de koers onherroepelijk weer gaat zakken is een feit maar dat hij daarna nieuwe hoogtes gaat bereiken ook. Mark those words ;-)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Crypto's hebben mijn volle aandacht de afgelopen weken en hoe meer ik lees en hoe meer ik mij er mee vereenzelvig zie ik de potenties. Er kan zoveel meegedaan worden en dit is de kracht. Dat de crypto's nu zoveel aandacht hebben en dat de oude partijen daar nerveus van worden snap ik wel. Vroeger was alles beter en zo deden we het altijd al is een antwoord van mensen die vast zitten en willen blijven. Maar mensen zijn innovatief en revolutionair en laten zich niet ringeloren. Steeds meer geluiden duiken op dat overheden deze ongrijpbare virtuele munt in de ban willen doen omdat ze er geen controle over hebben. Banken zien het al langzaam dichterbij komen dat hun hele business model overhoop gehaald wordt. Ooit wel eens gezien hoeveel kosten je maakt bij de bank? Vrijheid en daar worden regeringen nerveus van!  Hoe mooi is het dat je dat je een grens van een land kan oversteken zonder iets bij je maar toch rijk bent omdat je de wachtwoorden in je hoofd hebt en dus overal toegang hebt op de Blockchain. Nog steeds koopt of handelt maar een marginaal percentage van de aardbewoners hiermee maar ondertussen is het virus zich rap aan het verspreiden en komen er steeds meer toepassingen dat t.z.t. zelfs de grootste digi beet het gaat snappen (of in ieder geval dingen mee kan doen) via zijn smartphone. 

 

Met een Bitcoin bijna tegen de 12.000$ kan je niet meer ontkennen dat de markt steeds volwassener gaat worden. De zeepbel die mensen noemen en de gekte die tulpenbollen hadden een paar eeuwen geleden kan je in mijn ogen hier totaal niet mee vergelijken. Mensen die roepen de Bitcoin is niks en zit geen onderliggende waarde onder moeten zich iets beter gaan inlezen :-) Maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, de blockchain is wat anders dan de Bitcoin zelf!  Belangrijk aspect is dat als je andere crypto munten wilt kopen die voornamelijk via de Bitcoin zelf gaat, ik vergelijk het maar even met de Dollar en de Olie. Als je olie wilt kopen op de markt moet je die afrekenen in dollars en dus eerst (in)direct USA dollars kopen om daarna de olie aan te schaffen en visa versa als je olie verkoopt. Zo werkt het ook met de Bitcoin en die heeft de naam en wie gaat de Bitcoin van zijn troon stoten? Iota, Ethereum of Pay Pal. De grap is PayPal is van een bedrijf (commerciële onderneming net zoals Western Union) en als je dit kosten ziet die je moet betalen om iets te transferen. Dan zie je ook hier de potentie van dit soort crypto's. Het is veilig (niet te kraken) en van ons allemaal (alle computers die in het netwerk hangen)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschillende 'experts' verwachten dat komend weekend de top in de Bitcoin zal worden gezet, onder andere de 'voorspeller die het altijd fout heeft' Willem Middelkoop (held van @TheGreatOne) verwacht dit, dus eigenlijk mag je bijna zeker zijn dat er een enorme knal omhoog zal voordoen ;).

Dit weekend zullen er futures worden gelanceerd op de financiële markten gericht op de Bitcoin, waardoor er een enorme nieuwe markt open gaat, waar het echte geld de mogelijkheid krijgt om gereguleerd te handelen in bitcoins! De marketcap van de Bitcoin is op dit moment zo'n 200 miljard dollar, wat neerkomt op ongeveer 1/4e van de marktwaarde van Apple. En ook Apple is maar een klein radartje in de wereldwijde economie, dus Bitcoin is nog steeds ienie mini. Als de financiële markten zich er nu mee gaan bemoeien, en deze zijn veelal negatief over Bitcoin, kan dit zomaar een crash in de Bitcoin veroorzaken.

Onder andere Jim Cramer voegt zich bij de negatieve denkers over Bitcoin

5a2a3d9115acc_ScreenShot2017-12-08at08_21_24.thumb.png.f59d70e1a14fbde95c422ab624b730dc.png

 

Bitcoin futures worden verhandeld op de CBOE, en de kans is zeer groot dat deze markt groter zal worden dan de huidige Bitcoin markt, en daarmee zal de beweging van de munt ineens in handen zijn van traders van investment banks, en dit zal grote impact kunnen hebben. De particuliere handelaren worden meegezogen met 'de big boys'.

Persoonlijk denk ik dan ook dat het effect op de Bitcoin spectaculair zal zijn en dat de volatiliteit die we nu zien in bitcoins alleen nog maar spectaculairdere vormen zal aannemen! 

BRACE YOURSELF! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is eigenlijk het topic voor @Hillichance, die elke dag huilend zijn bedje in gaat omdat hij niet in durft te stappen in   de Bitcoin
Ik help hem een beetje door wat negatieve zaken hier te posten :)

Zuid Korea, een van de meest vooruitstrevende landen met betrekking tot Bitcoin en cryptocurrency, heeft een 'ban' gelegd op derivaten gericht op de Bitcoin. Bedrijven in dit land hebben seminars op de planning staan, die door de Zuid Koreaanse AFM zijn afgelast. Zuid Korea heeft besloten om de Bitcoin niet te reguleren en niet te zien als payment middel. Het is een speculatieve investering en consumenten moeten hiervoor ook gewaarschuwd worden.

Ik denk dat dit niet meteen een negatieve impact heeft op de koers van de Bitcoin, want mensen willen graag 'illegale' en spannende zaken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Amerikaanse overheid en belastingdienst zijn bezig om Amerikanen te controleren op hun bezittingen in cryptocurrencies. Er is relatief veel geld in omloop in deze munten en ook is er veel handel uit de VS, waar geld mee verdiend worden. De inkomsten en winsten worden niet opgegeven door velen, soms is het zelfs een bewuste poging om belasting betalen te omzeilen. Dit kan uiteraard nooit de bedoeling zijn, en een groot risico dat de Bitcoin met zich meebrengt. 

Een Amerikaanse rechter heeft besloten dat Coinbase (een van de grootste wallet partijen) namen moet doorgeven van 14.000 Bitcoin handelaren. Het is zeker niet ondenkbaar dat dit zal gaan betekenen dat ook andere exchanges en wallet openheid van zaken moeten geven. De VS heeft het Zwitsers bankgeheim al laten ontploffen, en nu misschien ook de anonimiteit van Bitcoin? Ik denk mocht dit gebeuren dat dit grote (negatieve) gevolgen kan hebben voor de koers van Bitcoin.

De 14.000 namen zijn overigens van de meest actieve traders bij Coinbase, want eigenlijk wilde men meer dan een miljoen klantgegevens.

Denken jullie dat het ontwijken van belasting een belangrijke reden is voor velen voor het houden van cryptovaluta?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook goed dat onze Nederlandse belastingdienst dit op gaat pikken. Dat criminele en anonieme karakter moet een beetje van bitcoin af wat mij betreft.
Heb je al bitcoins [mention=1072]xxTheMikeyxx[/mention] ?


Een beetje. Ik hoop stiekem op een crash om dan nog bij te gaan kopen. Heb meer in andere coins :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei JackPot:

 

Denken jullie dat het ontwijken van belasting een belangrijke reden is voor velen voor het houden van cryptovaluta?

 

Nee, niet de enige en ik denk ook niet de voornaamste reden. Uiteindelijk moet je het toch 'n keer cashen. Mogelijkheden om met Bitcoin wat te kopen, zijn vrij beperkt natuurlijk en het is en blijft een volatiel product. Ongeschikt voor de gewone man die z'n spaarcenten apart wil zetten om de vermogensrendementsheffing te ontlopen. 

Ik denk ook wel dat de meeste mensen die in bitcoins doen 'n vrij beperkt aantal btc hebben. Als ze al 'n hele hebben. Het zal allemaal in handen zijn van een relatief kleine groep mensen. Ik denk dat deze mensen ook bij blijven zijn kopen bij dalingen. 

Verder lastig nu. Ik denk zelf dat het klapt als je geen BTC meer kunt minen, maar dat duurt nog vrij lang. Ik, en ik denk nog wel meer mensen, ga er vanuit dat het eindig is. Heb een bedrag in m'n hoofd en als ik er dat uit kan halen, verpats ik de handel. 

bewerkt door Gier (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet geheel verrassend heeft geldklopper, die het altijd fout heeft, maar wel hele dure fees rekent, en hier zelf stinkend rijk van aan het worden is, de heer Willem Middelkoop, het weer eens volledig bij het verkeerde eind. De bitcoin futures zijn live en de koers spuit omhoog, met de grootste stijging ooit in 5 minuten tijd. Hoe kan het toch zijn dat er nog altijd mensen zijn die geloven in deze fantast :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je deze video ? 

Natuurlijk heeft hij wél gelijk . Alleen nu nog niet . Het probleem is dat wij allemaal een primitief brein hebben , en dat dit brein nu zegt : Nú doen , anderen doen het ook en iedereen maakt winst  ! Het kost veel moeite om hier niet in mee te gaan . Sterker nog , wij zijn hard- wired om hier helemaal totaal de verkeerde keuze te maken . 

Mensen hebben bovendien geen goed gevoel voor het inschatten van risico's .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roger Ver, met de bijnaam 'Bitcoin Jesus' is tevens bezorgd over de toekomst van Bitcoin. Hij kocht in 2013 bitcoins voor het totale bedrag van $25,000 dollar. Dit heeft nu een waarde van $425 miljoen. Daar hij in het beginsel achter de Bitcoin stond, is dit nu wel anders. Hij ziet het op de korte termijn nog wel groeien, maar op de lange termijn niet. Bitcoin kan niet worden ingezet als betaalmiddel, gezien de transactie snelheid en bijbehorende kosten. Hij heeft zijn pijlen op Bitcoin cash gericht, waar hij vanaf het begin bij betrokken was. Bitcoin Cash heeft aanzienlijk lagere kosten en doet het erg goed op het moment.

Ik denk dat Roger zeker een belangrijk punt heeft: Bitcoin zal iets moeten doen om fatsoenlijk te fungeren als betaalmiddel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist ook weer een stuk gelezen over de enorme transactie fees die worden gerekend voor Bitcoin. Hoe lang kan blijven doorgaan? Het is niet meer gunstig om kleine zaken aan te schaffen, bij zulke fees. Wat er verder in het stuk stond, is de enorme gemiddelde 'sell' van bitcoins. Die staat gewoon op $120,000 gemiddeld. Nu is er nog genoeg enthousiasme rondom deze hype en worden de klappen wel opgevangen. Deze hype is veel grootser dan de tulpenmania, die beperkt bleef. Bitcoin is wereldwijd, iedereen kan eraan komen. Is Bitcoin wel het middel van de toekomst, waarom niet overstappen naar altcoins die inhoudelijk veel beter in elkaar steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren is er een speciale app groep in het leven geroepen (die beheerd wordt door onze Dr. Crypto @ROELETTE) tips, tricks en de eerste stapjes zetten, het komt allemaal aanbod. Ben je een n00b of wil je meer weten (adviezen) van ervaren mensen dan kan je hem een PM sturen met je telefoonnummer en word je toegevoegd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2017 om 15:00 zei TheGallant:

Roger Ver, met de bijnaam 'Bitcoin Jesus' is tevens bezorgd over de toekomst van bitcoin. Hij kocht in 2013 bitcoins voor het totale bedrag van $25,000 dollar. Dit heeft nu een waarde van $425 miljoen. Daar hij in het beginsel achter de bitcoin stond, is dit nu wel anders. Hij ziet het op de korte termijn nog wel groeien, maar op de lange termijn niet. Bitcoin kan niet worden ingezet als betaalmiddel, gezien de transactie snelheid en bijbehorende kosten. Hij heeft zijn pijlen op bitcoin cash gericht, waar hij vanaf het begin bij betrokken was. Bitcoin Cash heeft aanzienlijk lagere kosten en doet het erg goed op het moment.

Ik denk dat Roger zeker een belangrijk punt heeft: bitcoin zal iets moeten doen om fatsoenlijk te fungeren als betaalmiddel.

Als je 425 miljoen hebt moet je nergens meer druk overmaken en lekker op een strandstoel gaan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...