Spring naar bijdragen

Gaat de Gulden het redden?


JackPot

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden stond de koers van de Gulden nog bijna 13 cent maar is nu teruggezakt naar onder de tien cent. 

Eigenaren van de munt zijn uiteraard super enthousiast, maar ik deel dit enthousiasme helemaal niet. Ik zie ook wel dat men 'reclame' maakt met het feit dat er steeds meer winkels en bedrijven zijn die de munt accepteren, maar het nut er van zie ik helemaal niet. Waarom Gulden nemen, die alleen Nederlanders iets zegt, terwijl je ook Bitcoin kunt hebben die wereldwijd te gebruiken is. 

Misschien ben ik wel jaloers en wil ik met een koers van minder dan 1 cent wel instappen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

De Bitcoin stijgt naar ongekende hoogten en ik zie de Gulden alleen maar nieuwe dieptepunten maken, waarbij we nu 'nog maar' op iets meer dan $0.08 staan. Als je de grafiek bekijk ten opzichte van de Bitcoin bekijkt lijkt het zelfs alsof de Gulden op een faillissement afstevent. 

Wat gaat er gebeuren als de enorme liefhebbers van deze munt ook nog eens het vertrouwen gaan verliezen?

Bitcoin-Gulden.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weken later...

De koers van de Gulden is nu 0.09$ en volg dit mooie Nederlandse experiment al jaren. 

 

Onze @LasVegasNic en @DennMann zijn grote fan van deze toch nationale munt. Zal deze munt ooit ingezet gaan worden als betaal of ruilmiddel? Ik vraag het mijn hardop af omdat het een nationale symbool is en waarschijnlijk te weinig kracht van buiten af zal krijgen. Ik zie het meer als de Hyves en de Bitcoin als Facebook?

 

Zie ik dit verkeerd Dennis en Nicolay in jullie ogen?

 

 

5a25b1a1589dc_Schermafbeelding2017-12-04om21_34_47.thumb.png.71a5dcc8094c5bdece1cae091bc7d5f0.png 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei DennMann:

Het ziet er qua satoshi niet echt goed uit. Zeker als je nagaat dat we ooit de 13.000 hebben aangetikt. Ik maak me nog steeds niet druk, verwacht nog veel van de techniek en de komende updates.

Zou het niet zo zijn dat de gulden zijn beste tijd heeft gehad. Ze waren er best op tijd bij, maar er komen steeds meer grotere (internationale) munten erbij. Die lijken mij vele malen interessanter? Het enige voordeel (kort door de bocht) dat gulden heeft t.o.v. Bitcoin is de transactiesnelheid. Er zijn nu honderden andere coins op de markt die dit voordeel ook bieden (en met een internationaal karakter). 

Waarom geloof jij er nog steeds in, ben erg nieuwsgierig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig zie ik op twitter berichten voorbij komen over de gulden. Ik moet zeggen: de gulden wordt gesteund door een grote community. En uiteindelijk ben ik Nederlander en zou het zonde zijn als onze gulden helemaal verloren gaat. Daarom vanuit mijn kant enkele voordelen van de gulden t..o.v. Bitcoin (andere crypto's even buiten beschouwing gelaten).

Transactiesnelheid

In de toekomst moet Bitcoin in totaal 15 transacties per seconde kunnen verwerken. Als je bedenkt dat er in Nederland alleen al 120 pintransacties per seconde plaatsvinden, is Bitcoin maar wat langzaam. Gulden daarentegen moet in de toekomst 100 transacties kunnen verwerken.

Transactie Fee

Het betalen middels Bitcoin is een dure aangelegenheid. Een gemiddelde fee komt neer op ongeveer €2,10. Tegenover de gulden die slechts €0,0005 rekent. Dit bedrag blijft ook zo laag en voor Bitcoin is het maar afwachten.

Confirmatie tijd

Weleens een Bitcoin aangekocht? Dan weet je dat het ontvangen lang kan duren. En met lang bedoelen we geen dagen, maar toch wel een uur of langer. Voor gulden ligt di anders: op dit moment duurt het ongeveer 15 minuten. In 2018 willen ze dit terugbrengen naar 0 sec.

Voortgang in ontwikkeling

Oprichter van Bitcoin is nog steeds onbekend. Bij gulden is er wel een naam beschikbaar, die van Rijk Plasman. Voor eventuele veranderingen in het protocol van de gulden, liggen andere belangen niet in de weg, zoals bij Bitcoin. De ontwikkelaars luisteren naar zijn gebruikers.

Gebruiksvriendelijkheid

Bitcoin is nog steeds erg ongrijpbaar en ingewikkeld. Gulden heeft een mobiele app, die synchroon loopt met de webversie. Allemaal heel inzichtelijk.

ZEAUUUU....en nu allemaal aan de gulden, wellicht doet dit de munt goed en raakt hij niet in een dieper dal! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien weet een van de Gulden kenners dit. Ik had op mijn oude iphone een Gulden app met Guldens erop en toen ik een nieuwe telefoon kreeg pakte die de app wel maar moest ik mijn gegevens invullen om het netwerk te synchroniseren. Kan ik dit alleen maar doen (als ik naam en wachtwoord niet meer weet) om het terug te halen met die 12 woorden? (die zou ik ergens opgeschreven moeten hebben). Zie dat de koers nu 0.09$ is en uit mijn hoofd had ik er zo'n 1500. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
Op 5-12-2017 om 11:30 zei JackPot:

Ik denk ook dat het meer hoop dan waarheid is. Als je nu al een jaar of in die munt zit en ziet dat er qua koers niets gebeurt terwijl concurrerende munten uit het dak gaan zou ik wel teleurgesteld zijn en die mooie verhalen met korreltje zout gaan nemen.

Gulden Crypto gaat heel goed (Bitcoin zakt) en Gulden on the Rise. @DennMann en @LasVegasNic al extra reis naar Vegas? :-)

Schermafbeelding 2017-12-18 om 17.08.38.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎22‎-‎12‎-‎2017 om 19:38 zei JackPot:

Gulden heeft het hele jaar niet mee kunnen gaan in de crypto hype, maar op de valreep persen ze er wel nog even mooie resultaten uit! Goed te zien dat er enkele Onetimers misschien wel een kleine Onetimer mee scoren. Het is jullie gegund!

Bedankt, de gulden gaat gestaag omhoog maar stijgt minder snel als andere kleinere coins. Andere voordeel, het zakt ook minder snel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 jaren later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...