Spring naar bijdragen

Jack' Casino Eemnes open


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lady_Diamond:

Maar ik ben het er zeker niet mee eens dat je in de rij gaat staan van een casino dat je dan verslaafd bent, maar zo heeft hij het vast niet bedoeld! haha

Dat heb ik zeker niet zo bedoeld inderdaadÂ đŸ˜”

 

1 uur geleden zei Lady_Diamond:

The gallant, je bent nog eens van harte welkom en hopelijk voel je dat wat veiliger ;) Als je komt tijdens mijn dienst, moet dat zeker het geval zijn..moet je alleen wel snel zijn

Check, wellicht komt het er binnenkort nog van. Lust graag espresso en bitterballen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gevoel zegt dat het issue niet iets is dat alleen bij Jacks casino speelt maar gewoon speelt bij alle casino’s. En is ook niet zo gek, ze hebben allen een winstoogmerk en in de praktijk blijkt dit altijd belangrijker dan het individueel belang van de speler.
Holland Casino is daar verre van een uitzondering in.

De enige reden dat er iets aan gokverslaving en preventie wordt gedaan is dat dit een verplichting is. Mocht dit niet zo zijn zou er ook niets aan worden gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rispetto:

Ik begrijp uit vorige posts dat je bij JackÂŽs Casino werkt? @Lady_Diamond

In het verleden ben ik bij verschillende vestigingen van JackÂŽs Casino binnen geweest (verspreid over het land) en tevens gokhallen bezocht van andere eigenaren. Je geeft in je bijdrage aan dat ÂŽjullieÂŽ alleen kunnen toezien, aanspreken en afspraken maken.

Mijn stellige indruk (uit eigen waarneming), maar vooral op basis van bevindingen van anderen is dat JackŽs Casino vooral toeziet en juist NIET aanspreekt of afspraken maakt als het gaat om mensen die over (hun) grenzen gaan. Dan heb ik het niet alleen over gokverslaving, maar nadrukkelijk ook over misdragingen (roken waar het niet mag, luidruchtig gedrag, agressie, groepsvorming, tolereren van ŽafleggersŽ, bezet houden van vele gokkasten tegelijk, geld uitlenen in de gokhal) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zeg dit niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien of om een medewerker individueel verantwoordelijk te houden hiervoor overigens. Ik ben van mening dat er vanuit het management iets structureel misgaat bij JackÂŽs Casino. Veel meer dan bij andere ketens (laat staan Holland Casino) lijkt alles maar te moeten kunnen bij JackÂŽs Casino. Ook op dit forum is er al heel vaak geklaagd over de ronduit agressieve en opgefokte sfeer die er bij veel JackÂŽs Casino-vestigingen hangt, met name door het tolereren van ÂŽzichtbaarÂŽ gokverslaafden en groepjes afleggers (veelal van Aziatische komaf).

Naar buiten toe propageert JackÂŽs Casino (JvH) altijd dat ze zeer maatschappelijk bewust ondernemen en gokverslavingspreventie hoog op de agenda heeft staan. Ervaring van bezoekers in de praktijk laten duidelijk een heel ander beeld zien. Namelijk een organisatie waarbij winstmaximalisatie prioriteit nummer 1, 2 en 3 is en al het andere van ondergeschikt belang lijkt te zijn. Ik kom nog heel af en toe in een gokhal (casinoÂŽs kan ik dit echt niet noemen), maar zeer zeker niet meer bij JackÂŽs Casino...

 

Sorry hoor maar jij grijpt hier al jaren iedere kans om JvH/Jack's Casino van voor tot achter af te branden. En dat doe je ook door bij herhaling te benoemen dat het daar veel erger is dan bij andere aanbieders. Ik zeg lariekoek!!! JvH is de marktleider in NL met de meeste vestigingen dus speelt er natuurlijk het vaakst iets bij een JvH vestiging. Is ook gewoon een kwestie van de wet van de grote getallen. Asociaal publiek komt in alle speelhallen/casino's. Dat die mensen zich asociaal gedragen heeft vaak weinig met het casino te maken maar gewoon met een gebrek aan fatsoen en opvoeding. Lijkt steeds meer een structureel probleem te worden in NL. Dat er niets aan preventie gedaan wordt is ook onzin, hetgeen je kunt doen is echter ook beperkt als spelers er zelf niet van willen weten (en de meeste spelers willen er niet van weten. Sommigen erkennen wel dat ze "een probleem" hebben maar willen er vervolgens niets aan doen). Maar ik heb een newsflash voor je......die probleemspelers van JvH die zitten ook gewoon binnen bij Fairplay en ook bij Frank Kastelijns of bij Win Casino's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei VegasHighRoller:

Sorry hoor maar jij grijpt hier al jaren iedere kans om JvH/Jack's Casino van voor tot achter af te branden. En dat doe je ook door bij herhaling te benoemen dat het daar veel erger is dan bij andere aanbieders. Ik zeg lariekoek!!! JvH is de marktleider in NL met de meeste vestigingen dus speelt er natuurlijk het vaakst iets bij een JvH vestiging. Is ook gewoon een kwestie van de wet van de grote getallen. Asociaal publiek komt in alle speelhallen/casino's. Dat die mensen zich asociaal gedragen heeft vaak weinig met het casino te maken maar gewoon met een gebrek aan fatsoen en opvoeding. Lijkt steeds meer een structureel probleem te worden in NL. Dat er niets aan preventie gedaan wordt is ook onzin, hetgeen je kunt doen is echter ook beperkt als spelers er zelf niet van willen weten (en de meeste spelers willen er niet van weten. Sommigen erkennen wel dat ze "een probleem" hebben maar willen er vervolgens niets aan doen). Maar ik heb een newsflash voor je......die probleemspelers van JvH die zitten ook gewoon binnen bij Fairplay en ook bij Frank Kastelijns of bij Win Casino's.

Waarom deze persoonlijke ŽaanvalŽ? 

Ik geef in mijn post aan dat ik zeer slechte persoonlijke ervaringen heb met JackÂŽs Casino. Gebaseerd op bezoeken aan meerdere vestigingen verspreid over het land en inderdaad vergeleken met vele andere aanbieders. Om die reden valt het me op dat JackÂŽs Casino er voor mij negatief uitspringt wat betreft het handhaven van de huishoudelijke regels. Overigens haak ik aan op een al ÂŽlopendÂŽ (en actueel) topic waar dit ter sprake komt en begin ik er dus niet zelf over.

Kennelijk bevalt het je niet dat ik deze ervaring deel op dit forum om welke reden dan ook. Ik heb overigens ook al meerdere keren op het forum benoemt dat JackŽs Casino zich wat mij betreft positief onderscheid als het gaat om bereikbaarheid, parkeren, ruime opzet, aankleding en catering. Goed is goed, fout is fout. 

Ik dring deze mening aan niemand op @VegasHighRoller en val niemand persoonlijk aan op een andere mening. Wellicht kun je hier iets mee...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Rispetto:

Waarom deze persoonlijke ŽaanvalŽ? 

Ik geef in mijn post aan dat ik zeer slechte persoonlijke ervaringen heb met JackÂŽs Casino. Gebaseerd op bezoeken aan meerdere vestigingen verspreid over het land en inderdaad vergeleken met vele andere aanbieders. Om die reden valt het me op dat JackÂŽs Casino er voor mij negatief uitspringt wat betreft het handhaven van de huishoudelijke regels. Overigens haak ik aan op een al ÂŽlopendÂŽ (en actueel) topic waar dit ter sprake komt en begin ik er dus niet zelf over.

Kennelijk bevalt het je niet dat ik deze ervaring deel op dit forum om welke reden dan ook. Ik heb overigens ook al meerdere keren op het forum benoemt dat JackŽs Casino zich wat mij betreft positief onderscheid als het gaat om bereikbaarheid, parkeren, ruime opzet, aankleding en catering. Goed is goed, fout is fout. 

Ik dring deze mening aan niemand op @VegasHighRoller en val niemand persoonlijk aan op een andere mening. Wellicht kun je hier iets mee...

 

Of je aanhaakt op een al bestaand draadje of niet, je laat al tijden geen kans onbenut om Jack's casino af te branden.Naar mijn mening is jouw beeld allesbehalve objectief. Als je al iets tegen die organisatie hebt dan ga je overal op letten en zelfs op iedere slak zout leggen. Ik heb een andere theorie over wat er daadwerkelijk aan ten grondslag ligt maar omdat het slechts een theorie is houd ik dat maar voor me. Ik heb jarenlang af en toe eens op dit forum gelezen en niet gepost en zie al jarenlang exact dezelfde input van jou. Mijn persoonlijke ervaring is dat bij een hoop aanbieders de huisregels niet beter of slechter gehandhaafd worden dan bij Jack's. Ik vind dat je je in deze nogal "onschuldig" opstelt. Als ik 100 keer zeg dat een organisatie kut is en daarnaast 3 keer meld dat ze wel goed bereikbaar zijn en je er gemakkelijk kunt parkeren dan zit er weinig objectiviteit aan. Maar je mag van mij posten wat je wilt. Neemt niet weg dat ik het nogal overdreven eenzijdig vind en daarnaast feitelijk onjuist. De hele sector wordt aan allerlei controles en audits onderworpen. Als JvH hierin aanzienljk slechter presteerde dan andere aanbieders dan had een aantal vergunningen wel allang onder druk gestaan of waren veel minder vergunningen gegund. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei VegasHighRoller:

Of je aanhaakt op een al bestaand draadje of niet, je laat al tijden geen kans onbenut om Jack's Casino af te branden.Naar mijn mening is jouw beeld allesbehalve objectief. Als je al iets tegen die organisatie hebt dan ga je overal op letten en zelfs op iedere slak zout leggen. Ik heb een andere theorie over wat er daadwerkelijk aan ten grondslag ligt maar omdat het slechts een theorie is houd ik dat maar voor me. Ik heb jarenlang af en toe eens op dit forum gelezen en niet gepost en zie al jarenlang exact dezelfde input van jou. Mijn persoonlijke ervaring is dat bij een hoop aanbieders de huisregels niet beter of slechter gehandhaafd worden dan bij Jack's. Ik vind dat je je in deze nogal "onschuldig" opstelt. Als ik 100 keer zeg dat een organisatie kut is en daarnaast 3 keer meld dat ze wel goed bereikbaar zijn en je er gemakkelijk kunt parkeren dan zit er weinig objectiviteit aan. Maar je mag van mij posten wat je wilt. Neemt niet weg dat ik het nogal overdreven eenzijdig vind en daarnaast feitelijk onjuist. De hele sector wordt aan allerlei controles en audits onderworpen. Als JvH hierin aanzienljk slechter presteerde dan andere aanbieders dan had een aantal vergunningen wel allang onder druk gestaan of waren veel minder vergunningen gegund. 

Ik sta volledig achter mijn kritiek op JackŽs Casino en heb er bewust bij vermeld dat die mening gebaseerd is op bezoeken aan verschillende vestigingen en in vergelijking met vele andere aanbieders. Het is dus slechts een mening gestoeld op mijn ervaringen. Ik beweer nergens dat ik dit feitelijk kan onderbouwen toch? Ken je het adagium ŽFeelings are facts' ?? @VegasHighRoller Het lijkt er in elk geval niet op.

Verder zit er voor mij persoonlijk geen diepere drijfveer achter om deze kritiek te uiten hoor. Ik heb voor mezelf besloten gewoon een ÂŽdeurtje verder te gaanÂŽ en kom dus simpelweg niet meer bij JackÂŽs Casino om de genoemde redenen. Niet meer, niet minder. Geen idee dus wat je ÂŽtheorieÂŽ behelst, maar het klinkt wel heel erg zwaar.

Tot slot betwijfel ik trouwens of de sector echt wordt onderworpen aan allerlei controles en audits zoals jij dat noemt. Ook hier betreft het slechts een gevoel/mening, maar ik heb het idee dat gokhallen juist weinig in de weg wordt gelegd als het gaat om veiligheid, verslavingspreventie etc.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Rispetto:

Tot slot betwijfel ik trouwens of de sector echt wordt onderworpen aan allerlei controles en audits zoals jij dat noemt.

 

Je bent niet de enige op OneTime die allerlei feiten uit de branche in twijfel trekt. Er zijn hier wel meer mensen die in sprookjes en spoken geloven. De hoeveelheid feitelijke onjuistheden die er op dit forum verkondigd worden m.b.t. de casinobranche in de breedste zin is tenenkrommend.

 

Dat je volledig achter je kritiek op Jack's casino staat betwijfel ik niet. Dat je ervan overtuigd bent dat is wel duidelijk.

bewerkt door VegasHighRoller (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei VegasHighRoller:

Je bent niet de enige op OneTime die allerlei feiten uit de branche in twijfel trekt. Er zijn hier wel meer mensen die in sprookjes en spoken geloven. De hoeveelheid feitelijke onjuistheden die er op dit forum verkondigd worden m.b.t. de casinobranche in de breedste zin is tenenkrommend.

 

Dat je volledig achter je kritiek op Jack's Casino staat betwijfel ik niet. Dat je ervan overtuigd bent dat is wel duidelijk.

Ik bedoel het niet vervelend, maar als ik je posts lees (als reactie op mijn eerdere bericht) kom ik tot de conclusie dat je slecht leest. Nergens heb ik beweert dat ik verwijs naar feitelijkheden en zelfs benadrukt dat het gaat om een bevinding (lees: ervaring). Daarop baseer ik mijn mening. Om dit te nuanceren heb ik ook aangegeven dat het geen momentopname betreft en het niet is gebaseerd op slechts 1 vestiging.

Nu kom je met een reactie dat ik niet ÂŽde enige ben die allerlei feiten uit de branche in twijfel trektÂŽ. En dat hier wel meer mensen in sprookjes en spoken geloven etc, etc. ÂŽFeelings are factsÂŽ !

Als iemand beweert dat ie Pepsi lekkerder vind dan Coca Cola (en jij vind Coca Cola juist lekkerder), reageer je dan ook dat dit onzin is? Dat dit ŽeenzijdigŽ is en Žfeitelijk onjuistŽ ??  @VegasHighRoller

Je hebt in je bijdrage aangegeven dat jouw ervaring anders is en dat JackÂŽs Casino niet heel veel anders uit de bus komt vergeleken met andere aanbieders. Dat is wat ik lees en dat neem ik mee, zonder dit aan te vechten. @VegasHighRoller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-7-2021 om 15:49 zei Rispetto:

 

Ik zeg dit niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien of om een medewerker individueel verantwoordelijk te houden hiervoor overigens. Ik ben van mening dat er vanuit het management iets structureel misgaat bij JackÂŽs Casino. Veel meer dan bij andere ketens (laat staan Holland Casino) lijkt alles maar te moeten kunnen bij JackÂŽs Casino. Ook op dit forum is er al heel vaak geklaagd over de ronduit agressieve en opgefokte sfeer die er bij veel JackÂŽs Casino-vestigingen hangt, met name door het tolereren van ÂŽzichtbaarÂŽ gokverslaafden en groepjes afleggers (veelal van Aziatische komaf).

Naar buiten toe propageert JackÂŽs Casino (JvH) altijd dat ze zeer maatschappelijk bewust ondernemen en gokverslavingspreventie hoog op de agenda heeft staan. Ervaring van bezoekers in de praktijk laten duidelijk een heel ander beeld zien. Namelijk een organisatie waarbij winstmaximalisatie prioriteit nummer 1, 2 en 3 is en al het andere van ondergeschikt belang lijkt te zijn. Ik kom nog heel af en toe in een gokhal (casinoÂŽs kan ik dit echt niet noemen), maar zeer zeker niet meer bij JackÂŽs Casino...

 

Ja, nu voor jvh..voorheen Krijco. Ik kan zeggen dat dit probleem niet bij het management van JVH ligt, want die hebben de preventie-beleid goed op orde. Van cursussen en overleggen tot draaiboeken en logboeken.

Het probleem ligt echter bij de grote doorstroom van medewerkers. Een gemiddelde medewerker heeft nog geen jaar ervaring is het casino. En ik denk om de ervarenheid en het zelfvertrouwen te krijgen om gasten op de juiste manier te kunnen aanspreken, je wat langer moet meedraaien. Ook (vaste) gasten reageren vaak anders op de nieuwere medewerkers en dit is veelal niet positief.

Natuurlijk moet iedere medewerker dit toch kunnen en daar krijgen ze de handvaten ook voor, maar ik merk in de praktijk dat de medewerkers dit vaak spannend of zelfs eng vinden. Zeker als ze daarna uitgescholden, ondergespugd of bedreigd worden.

 Iedereen kan drankjes of hapjes rondbrengen. Maar niet iedereen kan gasten op een goede manier aanspreken, laat staan preventie gesprekken voeren. Dus met een beetje geluk heb je per casino een paar medewerkers die hier bekwaam en actief in zijn, maar niet iedere dienst op de vloer aanwezig zijn. Dus daar ga je al.

Dus de wil is er zeker..alleen de ervarenheid niet.. naar mijn inziens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lady_Diamond:

Ja, nu voor jvh..voorheen Krijco. Ik kan zeggen dat dit probleem niet bij het management van JVH ligt, want die hebben de preventie-beleid goed op orde. Van cursussen en overleggen tot draaiboeken en logboeken.

Het probleem ligt echter bij de grote doorstroom van medewerkers. Een gemiddelde medewerker heeft nog geen jaar ervaring is het casino. En ik denk om de ervarenheid en het zelfvertrouwen te krijgen om gasten op de juiste manier te kunnen aanspreken, je wat langer moet meedraaien. Ook (vaste) gasten reageren vaak anders op de nieuwere medewerkers en dit is veelal niet positief.

Natuurlijk moet iedere medewerker dit toch kunnen en daar krijgen ze de handvaten ook voor, maar ik merk in de praktijk dat de medewerkers dit vaak spannend of zelfs eng vinden. Zeker als ze daarna uitgescholden, ondergespugd of bedreigd worden.

 Iedereen kan drankjes of hapjes rondbrengen. Maar niet iedereen kan gasten op een goede manier aanspreken, laat staan preventie gesprekken voeren. Dus met een beetje geluk heb je per casino een paar medewerkers die hier bekwaam en actief in zijn, maar niet iedere dienst op de vloer aanwezig zijn. Dus daar ga je al.

Dus de wil is er zeker..alleen de ervarenheid niet.. naar mijn inziens! 

 

Bedankt voor je mooie en inhoudelijke bijdrage @Lady_Diamond

Jeetje, dat wist ik helemaal niet. Zo zie je maar. Ik dacht dat personeel in gokhallen altijd wel redelijk wat ervaring zou hebben. Nu je het zegt is me toentertijd wel opgevallen dat vrijwel al het personeel op de werkvloer bij JackŽs Casino veel jonger is dan gemiddeld volgens mij (vergeleken met andere organisaties).

Ik heb in verschillende vestigingen van JackŽs Casino amper personeel gezien van middelbare leeftijd of ouder. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je heel erg stevig in je schoenen moet staan en niet bang aangelegd moet zijn om gasten aan te (durven) spreken op hun gedrag. Als het verloop in personeel zo groot is zal het inderdaad heel moeilijk zijn om dit aan te pakken.

Ik begrijp dus dat het probleem wel wordt onderkend binnen de organisatie (JvH)? @Lady_Diamond

Tot slot wil ik er nog wel bij vermelden dat het al 3,5 /4 jaar geleden is dat ik wel eens bij JackŽs Casino kwam. De eerlijkheid gebied dan ook te zeggen dat ik geen flauw benul heb van de actuele situatie. 

Al met al kom ik zelf niet graag meer in een gokhal. Geef mij maar Holland Casino, dat vind ik een totaal onvergelijkbare ervaring. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Rispetto:

 

Bedankt voor je mooie en inhoudelijke bijdrage @Lady_Diamond

Jeetje, dat wist ik helemaal niet. Zo zie je maar. Ik dacht dat personeel in gokhallen altijd wel redelijk wat ervaring zou hebben. Nu je het zegt is me toentertijd wel opgevallen dat vrijwel al het personeel op de werkvloer bij JackŽs Casino veel jonger is dan gemiddeld volgens mij (vergeleken met andere organisaties).

Ik heb in verschillende vestigingen van JackŽs Casino amper personeel gezien van middelbare leeftijd of ouder. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je heel erg stevig in je schoenen moet staan en niet bang aangelegd moet zijn om gasten aan te (durven) spreken op hun gedrag. Als het verloop in personeel zo groot is zal het inderdaad heel moeilijk zijn om dit aan te pakken.

Ik begrijp dus dat het probleem wel wordt onderkend binnen de organisatie (JvH)? @Lady_Diamond

Tot slot wil ik er nog wel bij vermelden dat het al 3,5 /4 jaar geleden is dat ik wel eens bij JackŽs Casino kwam. De eerlijkheid gebied dan ook te zeggen dat ik geen flauw benul heb van de actuele situatie. 

Al met al kom ik zelf niet graag meer in een gokhal. Geef mij maar Holland Casino, dat vind ik een totaal onvergelijkbare ervaring. 

 

Graag gedaan, het is ook wel eens goed om de ervaring van de andere kant te lezen. Zoals ik net vertelde begon ik mijn casino avontuur bij Krijco. Daar was je nieuweling als je er 5 jaar werkte..de meeste zaten er al 10+ jaar. Met uitschieters vann 25/30 jaar. Dus een bak ervaring kende zij de gasten tussendoor.

Naast de gast bij de automaat een sigaretje roken was heel normaal, daar krijg je bij jvh op zijn minst een goeie waarschuwing voor.

JVH is natuurlijk een ontzettend grote organisatie die vraagt om strakke richtlijnen en protocollen. Maar daar verliezen ze wel een hoop persoonlijk contact met de gast door. Wat overigens misschien niet persé helpt met preventie, want ze kwamen alsnog..Maar het aanspreken gaat daardoor een stukje makkelijker.

Medewerkers van jvh krijgen voornamelijk kleine contracten en daarmee trek je jongere aan die wat uurtjes zoeken naast hun studie. Jongeren uit de horeca. Goed in de service, maar nog onzeker als het gaat om gesprekken voeren.

Dusja, ik denk dat het grootste probleem inderdaad de doorstroom van medewerkers is. Maar wat betreft preventie is jvh weer met nieuwe dingen bezig, zoals de mensen die er al wat langer werken verantwoordelijk te maken voor de preventie per vesting en natuurlijk kom CRUKS eraan. Verboden buiten houden en terugkeer gesprekken voeren, wordt daardoor een stuk makkelijker, want het wordt dan veel duidelijker geregistreerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
Op 14-7-2021 om 13:42 zei Lady_Diamond:

Graag gedaan, het is ook wel eens goed om de ervaring van de andere kant te lezen. Zoals ik net vertelde begon ik mijn casino avontuur bij Krijco. Daar was je nieuweling als je er 5 jaar werkte..de meeste zaten er al 10+ jaar. Met uitschieters vann 25/30 jaar. Dus een bak ervaring kende zij de gasten tussendoor.

Naast de gast bij de automaat een sigaretje roken was heel normaal, daar krijg je bij jvh op zijn minst een goeie waarschuwing voor.

JVH is natuurlijk een ontzettend grote organisatie die vraagt om strakke richtlijnen en protocollen. Maar daar verliezen ze wel een hoop persoonlijk contact met de gast door. Wat overigens misschien niet persé helpt met preventie, want ze kwamen alsnog..Maar het aanspreken gaat daardoor een stukje makkelijker.

Medewerkers van jvh krijgen voornamelijk kleine contracten en daarmee trek je jongere aan die wat uurtjes zoeken naast hun studie. Jongeren uit de horeca. Goed in de service, maar nog onzeker als het gaat om gesprekken voeren.

Dusja, ik denk dat het grootste probleem inderdaad de doorstroom van medewerkers is. Maar wat betreft preventie is jvh weer met nieuwe dingen bezig, zoals de mensen die er al wat langer werken verantwoordelijk te maken voor de preventie per vesting en natuurlijk kom CRUKS eraan. Verboden buiten houden en terugkeer gesprekken voeren, wordt daardoor een stuk makkelijker, want het wordt dan veel duidelijker geregistreerd. 

Het grote probleem in de speelhallen is het enorme verloop van personeel omdat er nagenoeg geen vaste contracten meer worden gegeven,daarbij opgeteld dat er in sommige hallen maar 1 of 2 medewerkers lopen op dienst waar er voorheen zelfs met 3 of meer werd gelopen...met als resultaat dat het toezicht mbt probleemspelers ook achteruit is gehold de laatste jaren.Om een casinomedewerker goed in te werken tot een volslagen casinomedewerker die alles weet en zelfstandig een dienst kan draaien en een nieuweling ook weer in kan werken ben je zeker 2 tot 3 jaar verder weet ik uit mijn ervaring vroeger bij Fairplay.Ook ziet een goed ingewerkte medewerker snel of een nieuweling geschikt/ongeschikt is voor dat werk.Het veel te grote verloop heeft de laatste jaren geleid tot meer agressie onder veel spelers omdat jongeren bijna niet corrigerend op durven te treden tegen schreeuwende en luidklagende spelers en vaak simpelweg de levenservaring niet hebben om op een tactische manier een probleemspeler aan te spreken mbt of hij/zij teveel gokt.De bezuiningen van de laatste jaren hebben de kwaliteit van de medewerkers geen goed gedaan uitgezonderd de medewerkers die er al jaren lopen..maar ook laatstgenoemde medewerkers zijn bijna op 1 hand te tellen per hal simpelweg omdat ze zijn vertrokken omdat het teveel energie van hen vroeg om elk half jaar weer een nieuwe medewerker in te werken en omdat ze zelfs soms alleen op dienst stonden.Toen ik bij Fairplay werkte moesten we vroeger met 2 vaste medewerkers per dienst een nieuwe medewerker inwerken,en als die nieuwe na een half jaar goed functioneerde na een half jaar of jaar dan kreeg die een vast contract en konden we nog meer kennis aan die medewerker overdragen.Hedendaags management in meerdere casino organisaties begrijpt helaas niet dat er met goed ingewerkt personeel van gemiddelde leeftijd veel meer winst te behalen valt..niet alleen in letterlijke zin maar ook in de zin dat oudere medewerkers zich beter in mensen kunnen verplaatsen hetgeen ook het toezicht op de spelers ten goede komt alsmede de sfeer.Ik zeg niet dat alle jongeren ongeschikt zijn voor die baan maar overdaad schaadt...ouder personeel zorgt gewoon voor een stabielere omzet omdat spelers niet alleen terugkomen voor"hun kast"maar ook om een stukje te socializen met het vaste ervaren personeel hetgeen mijn persoonlijke ervaring leert.Het management/directie van veel casino's is de laatste jaren voor kwantiteit ipv kwaliteit gegaan mbt veel nieuw personeel hetgeen de sfeer in de hallen geen goed heeft gedaan..ik heb uit eigen ervaring ook gezien dat het de sfeer tussen de medewerkers onderling ook geen goed deed vooral als een nieuweling een grote fout maakte bij bijv een handpay en het zwarte pieten alleen maar toenam.Casino/halmedewerker zijn is en blijft mensenkennis...je kunt het mooiste casino bouwen wat er is maar je moet de juiste mensen wel vinden en erin investeren met vaste contracten en het juiste aantal medewerkers op dienst afhankelijk vd filiaalgrootte...als laatste 2 genoemde punten genegeerd worden kun je het vergeten...ik vind het nog verbijsterend om te zien dat er meerdere hallen van Fairplay nu definitief gesloten zijn(door het grote verloop van jongeren en het vertrek van bijna alle vaste medewerkers die ik kende) waar nu juist andere organisaties juist het tegenovergetelde doen namelijk uitbreiden.Met goed personeel en een juiste bezetting kan ook in deze moeilijke tijd een hal een succes blijven...denk dat The Great One en de Gallent wel begrijpen wat ik bedoel🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-7-2021 om 04:55 zei piet:

Het grote probleem in de speelhallen is het enorme verloop van personeel omdat er nagenoeg geen vaste contracten meer worden gegeven,daarbij opgeteld dat er in sommige hallen maar 1 of 2 medewerkers lopen op dienst waar er voorheen zelfs met 3 of meer werd gelopen...met als resultaat dat het toezicht mbt probleemspelers ook achteruit is gehold de laatste jaren.Om een casinomedewerker goed in te werken tot een volslagen casinomedewerker die alles weet en zelfstandig een dienst kan draaien en een nieuweling ook weer in kan werken ben je zeker 2 tot 3 jaar verder weet ik uit mijn ervaring vroeger bij Fairplay.Ook ziet een goed ingewerkte medewerker snel of een nieuweling geschikt/ongeschikt is voor dat werk.Het veel te grote verloop heeft de laatste jaren geleid tot meer agressie onder veel spelers omdat jongeren bijna niet corrigerend op durven te treden tegen schreeuwende en luidklagende spelers en vaak simpelweg de levenservaring niet hebben om op een tactische manier een probleemspeler aan te spreken mbt of hij/zij teveel gokt.De bezuiningen van de laatste jaren hebben de kwaliteit van de medewerkers geen goed gedaan uitgezonderd de medewerkers die er al jaren lopen..maar ook laatstgenoemde medewerkers zijn bijna op 1 hand te tellen per hal simpelweg omdat ze zijn vertrokken omdat het teveel energie van hen vroeg om elk half jaar weer een nieuwe medewerker in te werken en omdat ze zelfs soms alleen op dienst stonden.Toen ik bij Fairplay werkte moesten we vroeger met 2 vaste medewerkers per dienst een nieuwe medewerker inwerken,en als die nieuwe na een half jaar goed functioneerde na een half jaar of jaar dan kreeg die een vast contract en konden we nog meer kennis aan die medewerker overdragen.Hedendaags management in meerdere casino organisaties begrijpt helaas niet dat er met goed ingewerkt personeel van gemiddelde leeftijd veel meer winst te behalen valt..niet alleen in letterlijke zin maar ook in de zin dat oudere medewerkers zich beter in mensen kunnen verplaatsen hetgeen ook het toezicht op de spelers ten goede komt alsmede de sfeer.Ik zeg niet dat alle jongeren ongeschikt zijn voor die baan maar overdaad schaadt...ouder personeel zorgt gewoon voor een stabielere omzet omdat spelers niet alleen terugkomen voor"hun kast"maar ook om een stukje te socializen met het vaste ervaren personeel hetgeen mijn persoonlijke ervaring leert.Het management/directie van veel casino's is de laatste jaren voor kwantiteit ipv kwaliteit gegaan mbt veel nieuw personeel hetgeen de sfeer in de hallen geen goed heeft gedaan..ik heb uit eigen ervaring ook gezien dat het de sfeer tussen de medewerkers onderling ook geen goed deed vooral als een nieuweling een grote fout maakte bij bijv een handpay en het zwarte pieten alleen maar toenam.Casino/halmedewerker zijn is en blijft mensenkennis...je kunt het mooiste casino bouwen wat er is maar je moet de juiste mensen wel vinden en erin investeren met vaste contracten en het juiste aantal medewerkers op dienst afhankelijk vd filiaalgrootte...als laatste 2 genoemde punten genegeerd worden kun je het vergeten...ik vind het nog verbijsterend om te zien dat er meerdere hallen van Fairplay nu definitief gesloten zijn(door het grote verloop van jongeren en het vertrek van bijna alle vaste medewerkers die ik kende) waar nu juist andere organisaties juist het tegenovergetelde doen namelijk uitbreiden.Met goed personeel en een juiste bezetting kan ook in deze moeilijke tijd een hal een succes blijven...denk dat The Great One en de Gallent wel begrijpen wat ik bedoel🙂

Dit lijkt me best een zorgelijke ontwikkeling met het oog op veiligheid en verslavingspreventie. @Lady_Diamondgaf in een eerdere bijdrage ook al aan dat het personeel steeds jonger is, weinig ervaring heeft en kennelijk staat zelfs de kwantitatieve bezetting onder druk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lady_Diamond Gisteren ben met @TheTurtle in een kleine speelhal geweest in Friesland. Sluitingstijd 01:00 uur. We hoorden dat we rond kwart voor 1 moesten aftikken zodat het casino ook echt dicht is en het personeel naar huis kan om 1 uur.

Hoe is dat geregeld bij jullie met sluitingstijd, kan je tot sluit nog spelen of ervoor stoppen?

 

Van de week het HC uitgezet om 03:00 uur (daar kon je tot die tijd wel nog gokken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Formeel is het zo dat de sluitingstijd die op de vergunning staat (en dat is de sluitingstijd die voor de gasten telt) het tijdstip is waarop alle gasten buiten moeten zijn. Dus een kwartier voor sluiting moeten gasten wel zo'n beetje opgeroepen worden hun spel te beëindigen. Met een beetje geluk hebben de gasten dan op het sluitingstijdstip ook daadwerkelijk het casino verlaten. Eén en ander zal wel afhangen van eventueel reserveren van machines voor de volgende ochtend, doen van handmatige uitbetalingen, wisselen van munten voor briefgeld en het aantal gasten dat een kwartier voor sluitingstijd nog binnen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2021 om 15:48 zei Rispetto:

Dit lijkt me best een zorgelijke ontwikkeling met het oog op veiligheid en verslavingspreventie. @Lady_Diamondgaf in een eerdere bijdrage ook al aan dat het personeel steeds jonger is, weinig ervaring heeft en kennelijk staat zelfs de kwantitatieve bezetting onder druk.

 

Veiligheid staat idd onder druk.Toen ik bij Fairplay werkte stond er nagenoeg bij elke hal een beveiligingsmedewerker bij de entree van de eigen beveiligingsdienst van Fairplay..en ook die zijn wegbezuinigd.Fairplay heeft een eigen videomeldkamer waarbij de medewerkers op afstand meekijken en kunnen alarmeren indien noodzakelijk...echter heeft de halmedewerker daar weinig aan wanneer er plots een schermutseling onstaat tussen een medewerker en een kwade gast omdat er niet onmiddelijk door een physieke beveilingsmedewerker ingegrepen kan worden...en daarbij staat er steeds vaker maar 1 medewerker op dienst en in de grotere hallen maar 2 waar er voorheen altijd 3 tot zelfs 4 stonden.De oudere medewerkers konden vaak wel een zekere rust waarborgen door een zekere ervaring en het feit dat ze met meerdere ervaren collega(s)op dienst stonden.Ik weet zelfs dat een vrouwelijke oud collega van mij die op het lastst bij FP Harderwijk werkte(die nu gesloten is)en die alleen op dienst in de avond werkte niet eens meer in haar eentje durfde te staan waarbij haar vriend met grote regelmaat haar vergezelde op de late dienst...zover ging het daar op het laatst...en mede daardoor konden ze ook nagenoeg geen nieuw personeel vinden voor genoemde hal hetgeen er volgens mij mede aan heeft bijgedragen dat die hal definitief gesloten is...volstrekt jammer want met 2 ervaren medewerkers per dienst had die hal makkelijk kunnen overleven.Goed personeel mag dan wel duur zijn maar brengt door ervaring wel geld in het laatje.Jammer dat het duurdere ervaren personeel allemaal ontslagen cq vertrokken is...mede daardoor heeft Fairplay al 3 hallen definitief moeten sluiten hetgeen gewoon overbodig was....de kosten van duurdere ervaren werknemers die de omzet maken worden ruim gecompenseerd door de omzet..zelfs in deze tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2021 om 21:03 zei VegasHighRoller:

Formeel is het zo dat de sluitingstijd die op de vergunning staat (en dat is de sluitingstijd die voor de gasten telt) het tijdstip is waarop alle gasten buiten moeten zijn. Dus een kwartier voor sluiting moeten gasten wel zo'n beetje opgeroepen worden hun spel te beëindigen. Met een beetje geluk hebben de gasten dan op het sluitingstijdstip ook daadwerkelijk het casino verlaten. Eén en ander zal wel afhangen van eventueel reserveren van machines voor de volgende ochtend, doen van handmatige uitbetalingen, wisselen van munten voor briefgeld en het aantal gasten dat een kwartier voor sluitingstijd nog binnen is. 

Dat klopt helemaal VegasHighRoller..de sluitingstijd geeft de tijd aan waarop de speler buiten moet staan.Vroeger bij Fairplay als medewerker vaak oeverloze discussies gehad met spelers die niet een kwartier voor tijd wilden aftikken omdat ze zeiden dat het nog geen sluitingstijd was..als ik dan zei dat die tijd betekende dat iedereen buiten moest zijn dan zeiden die spelers""dat staat niet op het openingstijdenbord"waarop ik aan het management vroeg of ze het openings/sluitingstijdenbord misschien aan konden passen omdat het voor sommige spelers te verwarrend was..hetgeen het management niet deed...management zal gedacht hebben van..ach die paar drammende spelers(meestal grote spelers)zorgen nog voor een stukje extra omzet en wij als management zijn s'avonds toch thuis en de medewerker heeft het gezeur😁.Toen ik bij FP werkte had ik ook een paar gasten die niet af wilden tikken..ik hield altijd 10 minuten voor sluitingstijd in acht voor de spelers waarbij ik zei...ik kom jullie met 5 minuten tegemoet..maar daarna is het echt aftikken hetgeen vrijwel altijd goed ging..2 keer maakte ik mee dat iemand doorspeelde ondanks meerdere keren aangesproken te zijn...waarbij ik meteen naar het Reac scherm liep en de brwuste automaat van de speler uitzette en ik hem meedeelde..kom morgen maar terug..daarna nooit geen gezeur meer gehad.Dat laatste kwartiertje is hard nodig voor de meeste medewerkers...het koffiezetapparaat schoonmaken,kasten schoonmaken enz moet dan allemaal vlugvlug..en met 1 medewerker op dienst helemaal nu.Vroeger met 2 man op dienst waren we snel klaar met opruimen omdat we als ervaren medewerkers precies wisten wat onze taak was..als dat niet altijd lukte dan pakte de dagdienst een stukje schoonmaak van de avond ervoor zonder morren over...maar nu niet meer..nu vliegen de verwijten heen en weer door de te krappe bezettingen.Bizar dat het bij Jacks allemaal wel schijnt uit te kunnen financieel...die hebben gewoon 2 man op dienst met zelfs nog een schoonmaker/schoonmaakster erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2021 om 19:18 zei TheGreatOne:

@Lady_Diamond Gisteren ben met @TheTurtle in een kleine speelhal geweest in Friesland. Sluitingstijd 01:00 uur. We hoorden dat we rond kwart voor 1 moesten aftikken zodat het casino ook echt dicht is en het personeel naar huis kan om 1 uur.

Hoe is dat geregeld bij jullie met sluitingstijd, kan je tot sluit nog spelen of ervoor stoppen?

 

Van de week het HC uitgezet om 03:00 uur (daar kon je tot die tijd wel nog gokken)

The Great One het HC uitgezet om 03:00 uur😂.Weet niet welk HC maar ik verwacht niet dat die vestiging dan ooit nog casino van het jaar wordt...of had je teveel gewonnen Armijn?😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2021 om 19:18 zei TheGreatOne:

@Lady_Diamond Gisteren ben met @TheTurtle in een kleine speelhal geweest in Friesland. Sluitingstijd 01:00 uur. We hoorden dat we rond kwart voor 1 moesten aftikken zodat het casino ook echt dicht is en het personeel naar huis kan om 1 uur.

Hoe is dat geregeld bij jullie met sluitingstijd, kan je tot sluit nog spelen of ervoor stoppen?

 

Van de week het HC uitgezet om 03:00 uur (daar kon je tot die tijd wel nog gokken)

Ik roep een half uur voor tijd dat de mensen nog een kwartier hebben om hun spel af te maken. Kwartier voor tijd zetten we de roulettes op de laatste 3 spellen, daarna sluiten deze automatisch. 

en dan roep ik nog eens om, kwartier voor tijd, of de gasten willen aftikken of kunnen reserveren. Dan lopen de medewerkers rond om tijdens het opruimen de gasten te vragen (onder lichte dwang) hun spel te beëindigen ;) Maar de meeste tikken gelukkig al af als ik de laatste keer omroep. 

We doen dit allemaal redelijk strak, omdat we een hess hebben, dus als we nog veel automaten moeten bijvullen, zijn we niet op tijd klaar. 

Maar ik sta persoonlijk niet naast een automaat met mijn vinger op de uitbetaalknop. Ik spreek meestal iets met de spelers af..zoals laatste 10 spins. Wel weet ik dat je er bij sommige niet kunt weglopen, want die gaan gewoon lekker door. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geĂŻntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.