Spring naar bijdragen

Probleem met STEPTIMER


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. 

Ben helemaal gek van oude gokkasten.

laatste aankoop is de enige echte steptimer ?

Staat mooi in me woonkamer, echter krijg ik geregeld de melding REEL F ALARM

het lijkt alsof de rol vastloopt zo nu en dan...werkelijk alles al geprobeerd om dit te verhelpen alles schoongemaakt, schoongeblazen, stekkers allemaal erin en eruit en schoongemaakt.. Dit blijft alleen terugkomen.. Monteur erbij halen kost me te veel en heb hier ook het geld niet voor. 

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen of weet waar dit aan ligt?

mvg raymon 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin eerst met een retorische vraag: heb je de gokkast goed getest bij je aankoop en deed het probleem zich daar nier voor? Je zegt ook " Monteur erbij halen kost me te veel en heb hier ook het geld niet voor" M.a.w. je wilt graag online advies met allerlei berichten heen en weer en je hoopt dat het iets kleins is. Je bent niet bereid om te investeren in een reparatie zodat de gokkast weer 100% is. Nog een retorische vraag: heb je ook in het kader van "kost me teveel" gezocht naar een goedkope gokkast, en kocht je deze omdat je van tevoren al wist dat dit probleem erin zit zodat je de gokkast goedkoop kon krijgen?

Mijn ervaring is dat er 15% kans is dat het iets simpels is wat zelfs een leek kan oplossen met aanwijzingen, en er is 85% kans dat er iets defect is wat gerepareerd moet worden en dat zal je geld kosten.

Ik ga je een paar aanwijzingen geven om het probleem te proberen isoleren: De rollen zitten per 3 in een kunststof behuizing, ook wel 'rollenpakket' genoemd. Maak een foto van de print op het rollenpakket zodat je weet hoe de stekkers zitten. Middels een metalen stang met een drukknop links onder het rollenpakket kun je het rollenpakket ontgrendelen. ontgrendel de rollenpakketten (en stekkers eraf vantevoren) en wissel ze om. Zet de kast aan en als je nu reel alarm rol B en C krijgt dan zit het probleem in het rollenpakket. Krijg je nog steeds reel E en F alarm dan is je moederboard (MPU) naar zijn grootje.

Edit: ik neem aan dat het over de versie uit 1997 gaat in het vantage kabinet (MPU4 techniek) en niet de nieuwere MPU5 versie in het Genesis kabinet? (met openklappende voordeur met gasveren net als de achterklep van een auto)

bewerkt door Gast
te weinig koffie op (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Raymon Jammer, het is de stang met de knop onder het rollenpakket indrukken en in zijn geheel eruit halen, dit zou slechts een paar seconden werk zijn. Als je de rollen van E en F (dat zijn de bovenste 2 rechterrollen vanaf de spelersplek gezien) handmatig ronddraait, lopen deze merkbaar zwaarder dan de andere rollen? Indien ja dan zijn de motoren versleten. (komt weleens voor met deze motoren)

Ik kan je doorverwijzen naar een adres, echter zul je je Steptimer moeten langsbrengen en na de reparatie kun je de kast weer ophalen. Dit is in omgeving Nijmegen. Hij komt niet langs, het is alleen brengen. Ik weet niet wat de wachttijd is maar het duurt meestal geen weken.

Gr DFM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gister eerst die printplaat verwijdert die bovenop de rollen zit alle stekkers los gehaald en toen gekeken of ik hem in ze geheel eruit kon halen, denk dat ik die stang over het hoofd heb gezien. Toen even alles goed bekeken. Er loopt niks tegen de rollen aan, wel lopen ze idd iets minder soepel als de rest, het vreemde is dat ik soms uren kan spelen zonder problemen, waarna geheel uit t niets het alarm aangaat. Bij opstarten kast draaien alles rollen goed behalve die E en F die dan stil blijven staan. Ik kijk vanaaf nog een laatste maal en daarna zal ik er toch echt aan moeten geloven een monteur in te schakelen

bedankt voor je reactie

gr ray

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Raymon op Onetime. Leuk dat je ons gevonden hebt en deze avonturen met ons deelt. Ben je ook technisch, want vind het al heel wat om een printplaat los te halen. Ik heb ooit issues gehad met de Supatron, waarbij uiteindelijk ik hem maar weer heb weggedaan, ook omdat de fun er snel af was als je niet voor geld speelt.

@DFM is de koning op gokkast gebied en als hij al richting een monteur moet is t toch wel een pittig probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JackPot de kans is het grootst dat of de 2 motoren de geest hebben gegeven of er gaat op het moederboard wat fout. Ik neig richting de motoren omdat Raymon aangeeft dat ze vast lijken te lopen. Bekend issue bij deze typen kasten. Bij de meeste merken gaan de rolmotoren steeds meer herrie maken, en als ze uiteindelijk (na jaren) op een koffiemolen die steentjes aan het malen is gaat klinken, ja dan moet je ze eruit halen wil je geen risico lopen op alarm ;-) Easy fix als je wat handig bent, maar dan moet je wel het rollenpakket los kunnen maken en 2 dezelfde typen motoren hebben om te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.