Spring naar bijdragen

€ 2.000.000,00 - Mega Millions poging 1 - 2017


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei V_Koning:

Daarmee wordt bedoeld dat er best wat bij komt kijken als je dit soort bedragen overboekt ivm schenkingsbelastingen etc. Wat we graag willen voorkomen.

Ja, dat denk ik ook wel. Maar hoe moet ik het precies lezen? Wordt er pas iets uitgekeerd als iedereen een manier heeft gevonden om het belastingvrij uit te keren? Of kan een ieder zijn deel al krijgen als diegene een manier heeft gevonden of kan leven met de belasting die erover betaald moet worden.

Tricky verder. Weleens begrepen dat de fiscus de schenker aan kan spreken als de ontvanger de schenkbelasting niet betaalt. 

Ik blijf het een leuk idee vinden, maar ben bang dat het in geval van winst al vrij snel zorgt voor discussie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Gier:

Ja, dat denk ik ook wel. Maar hoe moet ik het precies lezen? Wordt er pas iets uitgekeerd als iedereen een manier heeft gevonden om het belastingvrij uit te keren? Of kan een ieder zijn deel al krijgen als diegene een manier heeft gevonden of kan leven met de belasting die erover betaald moet worden.

Tricky verder. Weleens begrepen dat de fiscus de schenker aan kan spreken als de ontvanger de schenkbelasting niet betaalt. 

Ik blijf het een leuk idee vinden, maar ben bang dat het in geval van winst al vrij snel zorgt voor discussie. 

Ontvanger is verantwoordelijk voor het afdragen van de belasting volgens de BD, behalve als de verzender er voor kiest zelf belasting af te dragen van dit bedrag.  klik

Maar er zijn meerdere wegen om deze belasting te voorkomen.
kwestie van notaris/boekhouding etc.

daarnaast kan je dit jaar 100k belastingvrij schenken zie:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_krijgen/belastingvrij-schenken-vrijstellingen-2017/algemene-vrijstelling-schenkbelasting-2017-/schenkingsvrijstelling-eigen-woning-2017/schenkingsvrijstelling-eigen+woning-2017-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Ik weet niet hoor, maar mijn gevoel zegt dat die milion binnenkort gaat vallen. Dit omdat hij 2x in afgelopen week de 75.000 eruit heeft gespuugd (voor mensen die 1 euro per draai inzetten).Zelf heb ik geen zin meer in die kansloze kast, maar voor de liefhebbers zeg ik: deze weekend of week = het moment van de million aanval! En Breda heeft in mijn ogen de grootste kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-3-2018 om 10:27 zei gokdiva:

Ik weet niet hoor, maar mijn gevoel zegt dat die milion binnenkort gaat vallen. Dit omdat hij 2x in afgelopen week de 75.000 eruit heeft gespuugd (voor mensen die 1 euro per draai inzetten).Zelf heb ik geen zin meer in die kansloze kast, maar voor de liefhebbers zeg ik: deze weekend of week = het moment van de million aanval! En Breda heeft in mijn ogen de grootste kans.

3 keer zelfs

26 februari 2018 € 75.000 utrecht

23 februari 2018 € 75.000 zandvoort

21 februari 2018 € 75.000 breda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei rhellevo:

Kunnen we niet voor 75K gaan dan?

 

en  als ze nu €5 hadden ingezet hadden ze dan de jackpot gehit?

75k met 100 man delen is nie echt de moeite waard.

en nee, als 1 ding anders is is alles anders.
stel ze hadden 100 euro erin gegooid en ze hebben de jackpot gehit op spin nr 80
als ze dan om 5€ hadden gedrukt hadden ze spin nr 80 niet eens gehaald.
en dan kan je natuurlijk zeggen jah dan konden ze ook 500 euro erin gooien maarja dan zeg ik weer... zijn langer bezig met het inwerpen van geld etc etc.
en al zit er maar 1 sec verschil in eerder of later drukken en je resultaat is al anders. des al niet ter min zouden je kansen in theorie wel gelijk moeten zijn.
maar ook daar trek ik mijn twijfels voor de fixed jackpots zijn uiteindelijk ook fictieve potjes die per druk langzaam worden gevuld. en als er dan bijv. 300k inzit dan laat ie er weer is een keertje 1tje vallen. en nu zat dat potje aardig vol dus gooit ie er gelijk 3 uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.