Spring naar bijdragen

Bitcoin naar $45,000 dollar voor het einde van 2018?


TheGallant

Aanbevolen berichten

Miguel Cuneta, de mede-oprichter van Satoshi Citadel, een grote op cryptocurrency gerichte beleggingsfirma in de Filippijnen berichtte over de laatste Bitcoin gekte die ontstaan is door de media. Volgens hem is de media zelf verantwoordelijk voor de hype. Berichten van een crash, een bubble, een nieuwe revolutie wisselden elkaar in rap tempo af. 


Met de prijs van één Bitcoin die bijna $ 12k aantikt, is Bitcoin nu 's werelds zesde meest waardevolle munt ter wereld en dat binnen acht jaar sinds de lancering in 2009. Vandaar dat de meerderheid van de reguliere mediakanalen en analisten in de traditionele financiële sector gefixeerd zijn over de prijstrend op korte termijn van Bitcoin. Cuneta gaf aan dat Bitcoin waarschijnlijk veel groter zal worden dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen, omdat het gaat om het scheiden van geld en staat.

 

Het zou op twee dingen kunnen uitdraaien: de voorspelde bubble, of we gaan getuige zijn van iets heel groots: de terugkeer van scheiding van staat en geld. Bitcoin is op dit moment een goed alternatief voor traditionele activa zoals goud. Echter heeft de Bitcoin de capaciteit tot efficiënte schaalvergroting en iedereen die de munt omarmt. Bitcoin zal een geduchte concurrent worden van reservevaluta's en ander geld.


Bitcoin heeft de grens van $11k overtroffen en zal naar verwachting de $12k gaan aantikken, mede door de komst van institutionele beleggers. Er zal steeds meer geld via bitcoin-futures de markt betreden met het gevolg dat de marktkapitalisatie snel zal toenemen, waardoor er meer liquiditeit ontstaat. Er zullen steeds meer investeerders instappen in de Bitcoin. Bitcoin neemt veruit het grootste deel van de totale cryptovaluta markt in beslag. 

Verschillende gerespecteerde investeerder hebben hun optimisme uitgesproken over de revolutionaire Bitcoin en doen een voorspelling: Bitcoin zal tegen het einde van 2018 $45k aantikken.
 

Ook Bitcoins kopen? Lees het stappenplan (bitcoins kopens) en wordt onderdeel van iets dat..........?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorspelling is dat de Bitcoin volgend jaar zal stijgen tot zo'n $18.000, maar ik begreep dat @TheGreatOne een ander koersdoel heeft voor de Bitcoin.

Ook John Mcafee, oud naamgever van de virussoftware verwacht een koers van een miljoen over enkele jaren anders eet hij zijn mannelijkheid op.

Nog meer weddenschappen voor onetimers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei TheGallant:

Als wij het hier niet doen op Onetime.nl, doet de media dit wel voor ons ;) 

Maar dan is de vraag, wil je hier in meedoen en misschien onwetende leden gek maken zodat die ook maar geld gaan storten ? Of moet er ruimte zijn voor een nuance in het geheel ?

 

En de volgende vraag, waar moet het geld allemaal vandaan komen om al( of een gedeelte ervan)  die  munten sky high te laten gaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hotrunner:

Maar dan is de vraag, wil je hier in meedoen en misschien onwetende leden gek maken zodat die ook maar geld gaan storten ? Of moet er ruimte zijn voor een nuance in het geheel ?

 

En de volgende vraag, waar moet het geld allemaal vandaan komen om al( of een gedeelte ervan)  die  munten sky high te laten gaan ?

Zelf wil ik hier wel aan meedoen en ben ik enthousiast. En het lijkt mij te passen op het forum: mede omdat er in andere staartjes enthousiast wordt gesproken over andere producten. Ik blijf het de verantwoording vinden van de persoon zelf. Bovendien sta ik ook op, als blijkt dat iemand over de scheef lijkt te gaan. 

Waar het geld vandaan moet komen? Mijn gezonde boerenverstand zegt mij dat veel mensen de meerwaarde van het speculeren met cryptomunten inzien. Ze halen het geld van hun spaarrekening, beleggingsrekening. Daar de beurs een nog veel grotere markt betreft, zal er waarschijnlijk wat geld verplaatst worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super goed punt @Hotrunner, ik ben ook een 'non-believer' in deze gekke munten, maar ben ook overgeslagen naar de 'Greed' kant van dit hele verhaal.
Mensen die zeggen dat de Bitcoin uiteindelijk de opvolger zal worden van het geld zoals we dit kennen weten inderdaad weinig van de functie van geld.
Het feit dat er bijvoorbeeld geen nieuwe bitcoins meer bijkomen, maakt het al kansloos om ooit de functie van het geld over te nemen. Er is inflatie nodig, en er is nieuw geld nodig om toekomstige investeringen mogelijk te maken. Ik zie een Bitcoin meer als een 'asset', die in beperkte hoeveelheid beschikbaar is, zie het als goud. Beiden hebben weinig functie, behalve dat voor sommige computers goud nodig is, maar er is ooit een gek geweest die heeft gezegd dat goud veel waard is, en sieraden van goud meer waard zijn, maar eigenlijk is goud natuurlijk niks waard. Wat de gek er voor geeft, idem met bitcoins (die zijn nergens goed voor). Dit is overigens anders voor de blockchain, maar daar weet ik te weinig van.

De reden dat de Bitcoin zo stijgt kent maar 1 reden ---> GREED! Mensen horen mooie verhalen en willen meedoen met deze madness en snel rijk worden.

Je vraag over waar dat geld vandaan komt is niet zo moeilijk. De waarde van de Bitcoin is nu ongeveer $180 miljard, dat is 1/4e van het bedrijf Apple. Oftewel helemaal peanuts! En er is meer dan genoeg geld in de wereld beschikbaar, dus de Bitcoin is echt nog ieniminie, en heeft daarom kans om uit te groeien tot iets groots. Als het x 10 gaat is het $1800 miljard, nog steeds enorme peanuts en niks zeggend.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Hotrunner:

Maar dan is de vraag, wil je hier in meedoen en misschien onwetende leden gek maken zodat die ook maar geld gaan storten ? Of moet er ruimte zijn voor een nuance in het geheel ?

 

En de volgende vraag, waar moet het geld allemaal vandaan komen om al( of een gedeelte ervan)  die  munten sky high te laten gaan ?

Goeie punten. De website heet Onetime en zijn altijd op zoek om een Onetimer te zoeken en te hitten. In de verhalen geven we ook vaak helder aan dat het natuurlijk een ongrijpbare materie is voor bijna alles mensen. Mensen zien hogere koersen en denken FOMO en willen investeren. Dit is typisch menselijks en zagen we ook bijvoorbeeld heel sterk terug met de beurs gang van World Online. 

 

Zolang er meer vraag is dan aanbod zullen koersen blijven stijgen en hoeft in principe niet extra geld in de markt te komen (maar gebeurd uiteraard wel) de koers is maar een koers op dat moment en kan ook zo naar nihil toe. De toepassingen zijn wel ongekend en de man op de straat heeft het er over en denkt bij zijn Kerst gratificatie waarom zal ik niet eens 200€ in een crypto gooien en is daar wat mis mee? Nee we pissen ook geld weg met de Staatsloterij en het is een droom en leermomenten voor ons allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JackPot:

Super goed punt @Hotrunner, ik ben ook een 'non-believer' in deze gekke munten, maar ben ook overgeslagen naar de 'Greed' kant van dit hele verhaal.
Mensen die zeggen dat de bitcoin uiteindelijk de opvolger zal worden van het geld zoals we dit kennen weten inderdaad weinig van de functie van geld.
Het feit dat er bijvoorbeeld geen nieuwe bitcoins meer bijkomen, maakt het al kansloos om ooit de functie van het geld over te nemen. Er is inflatie nodig, en er is nieuw geld nodig om toekomstige investeringen mogelijk te maken. Ik zie een bitcoin meer als een 'asset', die in beperkte hoeveelheid beschikbaar is, zie het als goud. Beiden hebben weinig functie, behalve dat voor sommige computers goud nodig is, maar er is ooit een gek geweest die heeft gezegd dat goud veel waard is, en sieraden van goud meer waard zijn, maar eigenlijk is goud natuurlijk niks waard. Wat de gek er voor geeft, idem met bitcoins (die zijn nergens goed voor). Dit is overigens anders voor de blockchain, maar daar weet ik te weinig van.

De reden dat de bitcoin zo stijgt kent maar 1 reden ---> GREED! Mensen horen mooie verhalen en willen meedoen met deze madness en snel rijk worden.

Je vraag over waar dat geld vandaan komt is niet zo moeilijk. De waarde van de bitcoin is nu ongeveer $180 miljard, dat is 1/4e van het bedrijf Apple. Oftewel helemaal peanuts! En er is meer dan genoeg geld in de wereld beschikbaar, dus de bitcoin is echt nog ieniminie, en heeft daarom kans om uit te groeien tot iets groots. Als het x 10 gaat is het $1800 miljard, nog steeds enorme peanuts en niks zeggend.

Dit dus. Persoonlijk denk ik dat bitcoin steeds heftiger gaat hypen tot het moment dat er geen meer worden gemaakt. Daarna volgt de anti-climax en heeft iedereen zoiets van "is dit het nu...". Je kunt er dan nog steeds niet mee betalen bij de bakker, benzinepomp of op de Wallen. Goud heeft nog wel intrinsieke waarde natuurlijk. Je kunt er 'n ketting van maken, het is nuttig als grondstof, etc. Bitcoin niet, da's niks. Ik zit in BTC, maar ga toch echt ruim voordat de laatste BTC gemaakt wordt eruit. Wie weet loopt ik dan heel wat mis, maar pak dan nog wel een mooie winst in vergelijking met waar ik ze voor gekocht hebt. 

45k zou lekker zijn. Keer het aantal btc wat ik heb, dan hoef ik niet veel meer te doen. Dat lijkt me beter dan nog langer in de bus bergop te blijven zitten en uiteindelijk mee het ravijn in te kukelen. 

Blockchain als technologie vind ik een ander verhaal. Daar geloof ik wel in. Maar puur als ondersteunende technologie voor allerlei zaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei JackPot:

 

Je vraag over waar dat geld vandaan komt is niet zo moeilijk. De waarde van de bitcoin is nu ongeveer $180 miljard, dat is 1/4e van het bedrijf Apple. Oftewel helemaal peanuts! En er is meer dan genoeg geld in de wereld beschikbaar, dus de bitcoin is echt nog ieniminie, en heeft daarom kans om uit te groeien tot iets groots. Als het x 10 gaat is het $1800 miljard, nog steeds enorme peanuts en niks zeggend.

Dan hebben we het alleen over BTC, kijk eens hoeveel andere munten er mee liften op de BTC , ook die munten moeten betaald worden.

 

Daarnaast is door de kleine markt volgens mij de koers aardig te manipuleren door grote hedge fondsen, op de beurs is er nog enige controle door allerlei instanties.

 

Crypto markt is het wilde westen van 150 jaar terug.

 

Maar goed ik zit er nu midden in, hopelijk kan ik er een graantje mee van pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je een graantje mee kunt pikken @Hotrunner. En om terug te komen op de vraag hierboven: de overige munten vertegenwoordigen het deel, tezamen net zo groot als Bitcoin. Dit is vooralsnog niet veel. 

Voor wat betreft het manipuleren van de koers, heb je gelijk: er zijn grote jongens die in ieder geval de koers van een aantal kleinere munten kunnen manipuleren (pump & dump)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-12-2017 om 14:42 zei jordi22:

Ik ga me de komende dagen toch maar eens verdiepen in de cryptocurrency ik merk dat ik het heel interessant vindt, maar er toch nog te weinig van weet om erin te inversteren. Voelt voor mij nog teveel als gokken en als ik dan toch ga gokken speel ik liever blackjack haha.  

Ik zou dat nu eigenlijk vooral niet meer doen, zeker niet als de prijs van 1 BTC veel geld voor je is. Ik heb ze goedkoop te pakken gekregen, maar wat het nu precies is, een Bitcoin... ik zou het niet uit kunnen leggen. Dat het een keer misgaat ben ik wel van overtuigd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saxo, een Deense bank ook actief in Nederland, heeft ook een voorspelling gedaan omtrent de Bitcoin. Men verwacht een stijging in 2018 tot maar liefst $60.000! Daarna verwacht men overigens een daling van 98% terug naar de waarde van de Bitcoin die, gebaseerd op de productiewaarde, zal liggen op $1.000. 
Men verwacht dat Rusland en China deze crash indirect zullen initiëren. Deze landen zullen angst hebben voor kapitaal dat het land ontvlucht (via de bitcoin) en daarom deze munt aan banden leggen waardoor er een vlucht uit de Bitcoin zal plaats vinden.
Omdat er tal van Bitcoin liefhebbers zijn zullen deze niet opgeven en zal de waarde richting de intrinsieke waarde, de productiewaarde, van een Bitcoin gaan.

Aldus, Saxo Bank :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://finance.yahoo.com/news/heres-big-bitcoin-problem-just-discovered-211912644.html

 

I bought my Bitcoin through Coinbase, the most popular mainstream exchange for Bitcoin and two other cryptcocurrencies, ether and Litecoin. That’s where my Bitcoin resides. To my mind, it’s the same as buying a mutual fund or ETF at Vanguard or Fidelity, which would then hold the shares and maintain the account.

But the frenzied buying and selling of Bitcoin during the last several weeks has caused repeat outages at Coinbase, as the firm’s servers get overloaded. I don’t really want to sell my Bitcoin right now, but what if I did?

As a test, I tried to place a sell order for $10 worth of Bitcoin. Here’s the message I got:

Een heel groot probleem wordt hier aangekaart . Door de votaliteit en de enorme vraag naar Bitcoins zou het wel eens onmogelijk  kunnen worden om je Bitcoins bij een crash op tijd weer in echt geld ( harde € of $ ) om te zetten . ( en hard geld is relatief maar door de enorme omvang van de € en $ markten kunnen we wel spreken van "harde" valuta) .

De servers van Bitcoin en de exchange platforms zullen de vraag absoluut niet aankunnen , waardoor het dagen zou kunnen duren voordat de opdracht wordt uitgevoerd. Je bitcions kunnen dan zomaar een kwart minder waard zijn ( of erger) . 

Het is nog erger : 

"Most financial markets have “circuit breakers” and other mechanisms to slow runaway trading, but only for a while. Buyers and sellers must be able to transact with the least possible interference, no matter how high or low the price goes.

[Meet some people getting rich from bitcoin.]

That’s not the case with Bitcoin, which was launched in 2009 and has gained a following gradually until this year, with dramatic surges in value drawing mainstream attention. Yet the immature infrastructure supporting Bitcoin is one reason it remains risky, with volatile price swings."

 

bewerkt door eurobsgame (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Citaat

But if you can’t sell when the price is falling, that could be a major problem that compounds losses, intensifies selling pressure and wrecks confidence in the cryptocurrency. If you want to sell at $10,000 but can’t get an order in until the price drops to $8,000, the delay costs you $2,000, or 20%, on top of whatever the loss would have been at $10,000.

Ik zie dit juist als een voordeel dat je niet kan verkopen als de prijs flink gaat dalen. Dat zou het alleen maar erger kunnen maken als de munt weer even in een vrije val zit. ik zie trouwens dat je op Bitonic nu minimaal 0,01 Bitcoin moet kopen. dat was vorige week nog niet het geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds afgelopen zondag is de futures markt voor bitcoins actief op CBOE (Chicago Board of Exchange) waarmee de financiële markten zich hebben gemengd in het geweld. De eerste 5 minuten van de handel bracht de grootste stijging ooit in Bitcoin naar voren op 5 minuten basis. 
Veel vragen zien we nu, wat voor impact dit zal kunnen hebben op toekomstige koersen van bitcoins, maar ook altcoins. We zien bijvoorbeeld al een extreme stijging in de Litecoin (onderstaande grafiek), maar ook Ethereum is nu on the rise!

5a2f80cfb3020_ScreenShot2017-12-12at08_09_35.png.1f42cc29fa8be260007b6840bba5e1e0.png

18 December zal ook de andere beurs die actief is met futures op financiele producten (CME) live gaan met de futures handel. En ook de Nasdaq is aan het kijken wat ze kunnen doen met Bitcoin handel.

Belangrijke vraag die er speelt is hoe de 'Altcoins' zullen reageren op volatiliteit in Bitcoin. Veelal zien we dat als Bitcoin daalt, alle andere munten mee gaan en vaak zelfs een veelvoud er van. Maar aan de andere kant kunnen nagenoeg alle altcoins alleen verkocht worden ten opzichte van Bitcoin, wat zou zorgen voor stabiliteit in de Bitcoin

Een strategie om diversificatie in je portefeuille van cryptocurrencies toe te passen zou kunnen zijn:

  • 60% investeren voor lange termijn in bitcoins
  • 20% in de grote altcoins, zoals Ethereum, Litecoin, NEO en Monero
  • 20% om te speculeren op nieuwe ICO (Initial Coin Offerings) waarmee je grotere risico's loopt, en investeren in kleine altcoins zoals Ethos.

Wat is jullie strategie bij het investeren in cryptocurrencies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag een artikel zien over het verkopen van de Bitcoin. Op verschillende sites in Nederland is het verschil tussen aankoop en verkoop nu al zo'n 750 euro! Ik snap wel dat deze sites het risico willen indekken maar ik vind het toch wel veel. Ook vraag ik mij af of dit nog verder op gaat lopen als de Bitcoin mogelijk nog verder stijgt. En wat als de Bitcoin bijvoorbeeld 50000 euro waard is kan je dan nog wel aantallen Bitcoin verkopen of moet dit in kleine stukjes? Zijn er nog meer mogelijkheden op je Bitcoin te verkopen? Marktplaats bijvoorbeeld..is dit veilig?  Iemand ideeen hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-12-2017 om 15:58 zei Wintvaakniet:

 

 

Ik zie dit juist als een voordeel dat je niet kan verkopen als de prijs flink gaat dalen. Dat zou het alleen maar erger kunnen maken als de munt weer even in een vrije val zit. ik zie trouwens dat je op Bitonic nu minimaal 0,01 bitcoin moet kopen. dat was vorige week nog niet het geval?

Mijn dochter wilde van de week haar stukje Bitcoin verkopen via Bitonic (voor 51€ gekocht) maar bij de verkoopt van 76€ kon dat niet omdat de minimale verkoop order 100€ moest zijn. Denk dat ze nu ook naar de andere kant werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei mavi001:

Ik zou graag een artikel zien over het verkopen van de bitcoin. Op verschillende sites in Nederland is het verschil tussen aankoop en verkoop nu al zo'n 750 euro! Ik snap wel dat deze sites het risico willen indekken maar ik vind het toch wel veel. Ook vraag ik mij af of dit nog verder op gaat lopen als de bitcoin mogelijk nog verder stijgt. En wat als de bitcoin bijvoorbeeld 50000 euro waard is kan je dan nog wel aantallen bitcoin verkopen of moet dit in kleine stukjes? Zijn er nog meer mogelijkheden op je bitcoin te verkopen? Marktplaats bijvoorbeeld..is dit veilig?  Iemand ideeen hierover?

 @JackPot @TheGallant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net stukje gelezen over de futures die langzaamaan geïntroduceerd worden. Futures zijn er o.a. om eventueel short te gaan in de Bitcoin. Enkele mensen beweren dat dit de beweeglijkheid van de munt zou tegengaan. Maar daar er zoveel Bitcoin enthousiastelingen zijn rondom de Bitcoin, zullen diegene die short zitten alsmaar verliezen. Verder las ik dat Bitcoin, hoe klein hij ook is als munt, toch echt de aandelenmarkt kan beïnvloeden. Veel mensen die aandelen hebben, zitten nu ook in de Bitcoin. Een crash van de Bitcoin, kan invloed hebben op de aandelenmarkt (aandelen worden verkocht), om verliezen te compenseren. Waar gaat het toch allemaal heen, ik ben erg nieuwsgierig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-12-2017 om 16:58 zei Wintvaakniet:

 

 

Ik zie dit juist als een voordeel dat je niet kan verkopen als de prijs flink gaat dalen. Dat zou het alleen maar erger kunnen maken als de munt weer even in een vrije val zit. ik zie trouwens dat je op Bitonic nu minimaal 0,01 bitcoin moet kopen. dat was vorige week nog niet het geval?

Weet het niet dat eerste. Kan ook om zulke kleine aantallen gaan relatief dat de "opkopers" het hoe dan ook kopen, zeker in een val. Naar mijn idee blijft een relatief kleine groep die hards er rotsvast in geloven en btc opkopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...