Spring naar bijdragen

Economen zien de invloed van de Bitcoin op de financiële markt


TheGallant

Aanbevolen berichten

Nobelprijswinnaars Joseph Stiglitz en Robert J. Shiller hebben gesproken over de Bitcoin, samen met andere economen. Ze zien de opmars van de Bitcoin in de door hen vertrouwde financiële wereld binnendringen. Volgens hen is de Bitcoin een scam, oplichting, anti-overheid.  

Citaat

Daar waar men eerst niets wilde weten van de bitcoin, verandert de toon langzaam.

Duidelijk is dat de Bitcoin niet meer kan worden geweigerd in het huidige plaatje van deze economen, ook al vinden ze dit moeilijk. Bitcoin doet iets revolutionairs: het is transparant en belangrijk: decentraal. Overheden kunnen niets meer manipuleren op de financiële markt. 

Jarenlang hebben grote landen als de VS en Rusland, Bitcoin verboden. Ook daar ziet men in dat dit niet kan, maar zijn er strikte regels in het leven geroepen om toezicht te houden op de Bitcoin. Deze maatregelen zorgen ervoor dat het totaal uitbannen van de Bitcoin in deze fase erg moeilijk wordt gemaakt. Dit zal ertoe leiden dat de Bitcoin ondergronds verdergaat. 

Zijn er hier Onetimers die langzaam een ander standpunt innemen t.o.v. Bitcoin (positief of negatief)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk nog steeds dat het uiteindelijk niet de toekomst gaat hebben dan wordt voorspeld voor deze Bitcoin, maar tot die tijd is de kans enorm dat de stijging door zal zetten, zeker nu er meer en meer aandacht voor komt. Profiteer er van zolang het goed gaat, maar ben als de wiedeweerga weer weg uit deze waanzin. Als je het mij vraagt tenminste ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Onlangs hebben enkele aanbieders zogenaamde futures gelanceerd. Een product waarmee je door middel van een inleg + hefboom kunt inspelen op een koersstijging - en daling. Volgens enkele experts brengt dit ook zo zijn moeilijkheden met zich mee. Zo sprak een voorzitter van CFTC over de risico's die het handelen met cryptovaluta met zich meebrengen. Bovendien blijft het een lastig verhaal rondom de regulering. De handelsplatformen (futures) zelf zijn gereguleerd, maar het product (o.a. bitcoin) zelf is dat niet. Daarvoor moeten afspraken worden gemaakt en dat maakt het product zo lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Ik denk dat Bitcoin zijn hoogtepunt heeft bereikt . Mensen zoals Michael Eerhart , verdiende hoop geld mee . Maar ja , deze mensen kochten het jaren terug . Ze waren er vanaf het begin af aan bij en ze hebben 0.00% risico gelopen . Totale inzet van Michael Eerhart was maar 25 euro . Kan je wel nagaan !!!!!!!

Niet zeggen dat het niet meer stijgt , maar de vraag is eerder hoe hard en of dat opweegt tegen de risico .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Superieur in stroomgebruik, traagheid en hoge transactiekosten. :) Van de meneer in het filmpje was al langer bekend dat hij een nogal eenzijdige kijk heeft op de crypto wereld. Een gemiste kans dat de interviewer niet met de echt kritische vragen omtrent de 'zo geweldige' Bitcoin komt.

https://www.telegraaf.nl/financieel/1525989/bitcoin-verbruikt-meer-stroom-dan-nederland

bewerkt door Digital Invest (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hotrunner:

Vond het op het stukje van Ripple na best wel niets zeggend.

agree, vond het tenenkrommend! Geen Jip & Janneke en een aantal zaken over de superieurheid van BTC dacht is, moah. Het is ook allemaal zo complex dat je het ook niet in een paar minuten kan voorschotel en je misschien beter kan focussen op een onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Digital Invest:

Zo complex is het allrmaal niet.. Deze meneer probeert krom te praten wat recht is. Bitcoin is simpelweg niet superieur aan een aantal altcoins.

De man op de straat snapt er geen hol van. Ik trouwens ook nog maar weinig terwijl ik best veel tijd in stop. Als ik het mijn buurman uitleg denk die dat ik een Crypto god ben maar, hij moest eens weten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei TheGreatOne:

De man op de straat snapt er geen hol van. Ik trouwens ook nog maar weinig terwijl ik best veel tijd in stop. Als ik het mijn buurman uitleg denk die dat ik een Crypto god ben maar, hij moest eens weten :)

Dat is wel een dingetje inderdaad momenteel.. Ik heb de laatste weken al diverse mensen gesproken die al in spaargeld in 'crypto' hebben zitten omdat het de toekomst is en omdat er zo'n geweldige technologie achter zit. Als je dan even doorvraagt blijken ze dat alleen maar te vinden omdat de persoon die ze getipt heeft dat ook vind..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...