Spring naar bijdragen

Het andere grote probleem van Bitcoin...


Gast

Aanbevolen berichten

In deze verbazende gekte voor de Bitcoin wordt vooralsnog voorbijgegaan aan een onderbelicht maar mijns inziens een groot probleem wat deze hype ook veroorzaakt, vervuiling in de vorm van een achterlijke energieverspilling.

Artikel uit de beste krant van Nederland:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/26/bizar-energieverbruik-bitcoin-lijkt-onhoudbaar-a1586241

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei DFM:

In deze verbazende gekte voor de bitcoin wordt vooralsnog voorbijgegaan aan een onderbelicht maar mijns inziens een groot probleem wat deze hype ook veroorzaakt, vervuiling in de vorm van een achterlijke energieverspilling.

Artikel uit de beste krant van Nederland:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/26/bizar-energieverbruik-bitcoin-lijkt-onhoudbaar-a1586241

En erger nog , hoe verder de Bitcoin evolueert, hoe schaarser hij wordt , hoe hoger  het energieverbruik wordt.

Bedankt @DFM dat je deze problematiek aankaart. 

Voor de Bitcoin investeerder kan dit dus betekenen dat de munt een "natuurlijke grens " heeft : het energieverbruik !

Degene die verkondigde dat de waarde van één  Bitcoin zou gaan stijgen naar $500.000 , moet dit aspect over het hoofd hebben gezien .

Het klinkt als een mooi hoofdstuk in het "Intergagactisch Liftersboek ". 

"For the Earth the road into the abyss was the Bitcoin

bewerkt door eurobsgame (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei eurobsgame:

En erger nog , hoe verder de Bitcoin evolueert, hoe schaarser hij wordt , hoe hoger  het energieverbruik wordt.

Voor de Bitcoin investeerder kan dit dus betekenen dat de munt een "natuurlijke grens " heeft : het energieverbruik !

Degene die verkondigde dat de waarde van één  Bitcoin zou gaan stijgen naar $500.000 , moet dit aspect over het hoofd hebben gezien. 

De grooste vraag die dit hele verhaal bij mij oproept.. Gaat John McAfee hem rauw of opgebakken met peper en zout opeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens kom ik Bitcoin al jaren tegen in mijn werk, (ICT) maar dan voornamelijk als betaalinstructie opgesteld door criminelen. Met regelmaat klantomgevingen moeten herstellen vanwege hack- of viruspraktijken waarbij data was geëncrypt. De zogenaamde "ransomware". Met de verdere wetenschap dat ongeveer 1000 personen de helft van de bitcoins in bezit heeft (ik ga er even vanuit dat deze bron redelijk klopt, anders hoor ik het graag) en er lustig op los gemanipuleerd wordt gezien alle signalen, met als klein voorbeeld de enigzins gestoorde rijke John McAfee met zijn getwitter. Dan kom ik persoonlijk tot de volgende conclusies:
- Bitcoin is een geliefd betaal/ ruilmiddel voor criminaliteit.
- Bitcoin is een ernstige milieuvervuiler.
- Gevoelig voor manipulatie.
- de onderliggende techniek zou ervoor moeten zorgen dat er geen toezichthouder nodig is, maar vele signalen m.b.t. manipulatie suggereren het omgekeerde.
- de waardestijging lijkt enkel door de stijgende vraag onderbouwd te worden, dit ruikt naar aloude piramidespellen. De nieuwkomers betalen de winst van de eerste garde.

Dit hierboven is mijn persoonlijke mening en er kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wel mag men hier er genadig of ongenadig mee eens/oneens mee zijn. Schroom niet wanneer u het er niet mee eens bent om stevig en ongenadig van leer te trekken tegen mijn woorden, dat kan ik altijd zeer waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...