Spring naar bijdragen

Cryptopool - investeringen


JackPot

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ik heb geen CRO maar wel last van FUD. Dus ben waarschijnlijk niet veel anders dan jou in deze markt.

Meer risico, snel switchen van tokens en dagelijks ermee bezig zal een (veel) hoger rendement kunnen opleveren in deze bullmarkt, maar HODL tot eind van de bullmarkt gaat je ook een zeer leuk rendement leveren, en is veel beter voor je hart.

Mijn portfolio bestaat uit BTC, ETH, ADA, UNI. Ik zoek nog een goede FTD token waarbij ik voor het grootste deel gewoon HODL. Altcoin season gaat beginnen guys, dus als er nog leuke tips zijn voor een mogelijke groeiparel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen CRO maar wel last van FUD. Dus ben waarschijnlijk niet veel anders dan jou in deze markt.
Meer risico, snel switchen van tokens en dagelijks ermee bezig zal een (veel) hoger rendement kunnen opleveren in deze bullmarkt, maar HODL tot eind van de bullmarkt gaat je ook een zeer leuk rendement leveren, en is veel beter voor je hart.
Mijn portfolio bestaat uit BTC, ETH, ADA, UNI. Ik zoek nog een goede FTD token waarbij ik voor het grootste deel gewoon HODL. Altcoin season gaat beginnen guys, dus als er nog leuke tips zijn voor een mogelijke groeiparel?

Polkadot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals alle munten moet je er vroeg bij zitten en daar heb ik al zovaak fouten bij gemaakt. Ik kocht Polkadot voor 3 euro, geloof 100 stuks. Verkocht ze voor 5. Een goede strategie, daar gaat het om. Al die verhalen van x10 of x25 gaan met een munt, ja dan moet je er in zitten voordat t aantrekt, én op de top uitstappen. Is allemaal veel moeilijker dan dat het klinkt he. Dus als iemand nog tips heeft voor een goede altcoin strategie, en daar bedoel ik mee blijf je Holden of room je af en hoeveel room je dan af etc. Richtlijnen, waar stop je de winst in. Ik doe maar wat!

Wat ik vandaag weer gemerkt heb ik is dat vele exchanges downtime hebben. binance, Kraken, Coinbase. Daarom van plan om mogelijk over te stappen naar een DeFi exchange (DEX) zoals Uniswap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei TheGallant:

Zou kunnen. Heb jij CRO, en zo ja, blijf jij zitten? Ik ben best van het hodlen overigens, maar wil ook ieder moment uit kunnen stappen. Voorkeur voor soft staking

Bij Nexo stake je soft tegen 5% of 7% als je je laat uitbetalen in nexo tokens. Op je nexo tokens verdien je dividend. Misschien de moeite waard om daar heen te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei K. Ronos:

Zoals alle munten moet je er vroeg bij zitten en daar heb ik al zovaak fouten bij gemaakt. Ik kocht Polkadot voor 3 euro, geloof 100 stuks. Verkocht ze voor 5. Een goede strategie, daar gaat het om. Al die verhalen van x10 of x25 gaan met een munt, ja dan moet je er in zitten voordat t aantrekt, én op de top uitstappen. Is allemaal veel moeilijker dan dat het klinkt he. Dus als iemand nog tips heeft voor een goede altcoin strategie, en daar bedoel ik mee blijf je Holden of room je af en hoeveel room je dan af etc. Richtlijnen, waar stop je de winst in. Ik doe maar wat!

Wat ik vandaag weer gemerkt heb ik is dat vele exchanges downtime hebben. binance, Kraken, Coinbase. Daarom van plan om mogelijk over te stappen naar een DeFi exchange (DEX) zoals Uniswap.

Toen ik in maart-mei weer gespreid instapte in verschillende munten, was mijn plan om de helft er weer uit te halen zo gauw mijn inleg verdubbeld was en dit elke keer te herhalen tot ik stinkend rijk zou zijn. :)

In september was dit ongeveer het geval en ben toen ook keurig voor ongeveer de helft weer uitgestapt en heb de rest laten staan. Dat is natuurlijk weer flink in waarde gestegen en ik moet zeggen dat als het zo lekker steigt, je het wilt laten staan, want het kan nog meer worden. Als het vervolgens een beetje daalt, wil je het er ook niet uithalen, want het heeft hoger gestaan en voor je gevoel lijdt je dan verlies. Resultaat is dat mijn munten van september nog steeds staan en inmiddels wel x3 zijn. Ik merk ook dat mijn strategie van maart volledig in de wind geslagen wordt en ik nu zelfs een beetje aan het handelen ben.

Conclusie is dat ik dus ook maar wat doe. 😂

  • Like 5
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal hier vast wel eens verteld zijn...

Wat straks in ieder geval belangrijk is om te beseffen: de absolute top van deze bullmarkt weet je niet en kan niemand voorspellen, daarmee uitstappen precies (of zelfs rondom) de top gaat je niet lukken. Bedenk daarbij dat als de top geweest is, velen zoals @DeValsspeler gaan denken, oh het is hoger geweest, ik wacht wel.... 

Dan ga je dus compleet naar de klote, wat vele mensen gebeurt is, met name na de 2017 bullmarkt. Mensen bleven zitten, bijvoorbeeld in Etherium, en dat zakte van pakweg €1250 euro na uiteindelijk €80 euro vorig jaar. (Een daling van 96%). Met name de altcoins gaan compleet wegzakken straks weer. En vaak zijn het juist die diepe dalen waarin wij amateurs dan denken, verkoop het nu maar voordat het 0 euro waard is. Je verkoopt en hup het begint weer te stijgen. Het al oude amateur FOMO waarbij we kopen als er al een top in zicht is, en verkopen in een dal. Herkenbaar?

Terwijl de spreuk die je moet volgen juist heet: buy the dip, sell the top. Als niemand de munten wil, dán moet je toeslaan. 

Deze foute strategie /ik doe maar wat noemt men 'Gut Feeling' of 'onderbuikgevoel' en dat moet je straks (en eigenlijk altijd met crypto) echt gaan uitschakelen. Hoe dan? Met een strategie, waarbij we de eerdere bullmarkten (is 3x zo gegaan) als voorbeeld nemen.

Als we kijken naar de 2017 bullmarkt:

Kwam de top van Bitcoin op 16 december 2017 (€16.7K), had nog een kleine stuiptrekking op 6 januari 2018, om vervolgens verder weg te zakken (-50% binnen twee weken).
Etherium had de top een paar weken later dan Bitcoin op 13 januari 2018, had nog een stuiptrekking op 28 januari en zakte vervolgens weg (met 60% binnen een week.)
En nog een laatste voorbeeld Cardano, had de top op 4 januari 2018, nog een stuiptrekking op 12 januari, en zakte vervolgens weg (50% binnen een week).

Je kunt dus zien dat er een cyclus is waarbij eerst Bitcoin piekt, en even later Altcoins. Ook deze maand is dat precies zo gegaan weer.

Mijn strategie is om op weg naar de top steeds een beetje geld uit te laten betalen (bijvoorbeeld 25% na elke verdubbeling), en ook op de weg omlaag nog eens, en als het met meer dan 50% zakt van de absolute top stap ik compleet uit.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...