Spring naar bijdragen

Cryptopool - investeringen


JackPot

Aanbevolen berichten

In dit topic kun je, als investeerder (maar ook als niet investeerder), voorstellen doen voor welke coins we moeten aankopen in de gezamenlijke cryptopool. Voorwaarde is dat dit wel onderbouwd is, en niet alleen roepen ik wil Ethos, of ik wil Ripple, want die gaan naar de maan. Discussies over de aankopen kunnen ook hier plaats vinden, maar ook die graag onderbouwd.

Ik zal zelf aftrappen met de munt Kucoin Shares (KCS). Kucoin Shares zijn coins die je indirect aandeelhouder maakt van de Kucoin exchange. Door het hebben van deze coins profiteer je mee van het succes van deze nieuwe exchange. De waarde is de afgelopen periode al meerdere honderden procenten gestegen, maar bij een dipje zou ik deze zeker interessant vinden, voor zo'n $10-13 per stuk. 

De voordelen met deze shares in je bezit:

  • Voor elke 1000 coins / shares krijg je 1% korting op de transactiekosten, tot maximaal 30%
  • 50% van alle transactiekosten wordt dagelijks verspreid naar de houders van Kucoin Shares (KCS)

Zie hier ook de uitleg van deze exchange.

Deze stukken zijn aan te kopen alleen bij kucoin, en ook alleen hier verhandelbaar. Ik zou 5% van de pool in deze munt investeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik zou graag de volgende munten terug willen zien.

1: Po.et :  (white paper ga ik niet uitleggen hier. Het team behind Po.et is indrukwekkend en het concept is ook gewoon erg goed.) www.po.et
2: Monetha: https://www.monetha.io/  o.a 1 van de oud topmanagers van paypal is hier bij betrokken als adviseur. Qua marketcap nog laag en volop kansen voor de toekomst.
3: Groestlcoin: Heel simpel: A sleeping Giant.
4: Power Ledger: 1 van de weinige crypto's met een werkend product. Zwaar ondergewaardeerd imo.
5: Utrust: https://utrust.io/ Omdat ik er voor mezelf ook stevig inzit sinds het uit de ICO kwam. En sindsdien niets anders doet als stijgen ;-)
6: Ark - Vergelijkbaar met Lisk, maar qua prijs 4x zo laag. Door velen gezien als een betere versie van Lisk.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb drie punten:

  1. Het lijkt mij toch verstandiger om alleen de deelnemers aan deze pool mee te laten beslissen over de verdeling? Misschien een subforum aanmaken die alleen zichtbaar is voor de deelnemers?
  2. Qua verdeling is de eerste vraag natuurlijk of we voor een brede spreiding gaan, zoals bijvoorbeeld een ETF met een top 25 op basis van de coinmarketcap en hun respectievelijke zwaarte. Of dat we een meer risicovolle opzet kiezen en gaan voor een nieuwe crypto's.
  3. Als we kiezen voor KuCoin dan inderdaad een positie in hun eigen munt.

 

Ben benieuwd naar de discussie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2018 om 23:01 zei Robin_Foot:

Ik heb drie punten:

  1. Het lijkt mij toch verstandiger om alleen de deelnemers aan deze pool mee te laten beslissen over de verdeling? Misschien een subforum aanmaken die alleen zichtbaar is voor de deelnemers?
  2. Qua verdeling is de eerste vraag natuurlijk of we voor een brede spreiding gaan, zoals bijvoorbeeld een ETF met een top 25 op basis van de coinmarketcap en hun respectievelijke zwaarte. Of dat we een meer risicovolle opzet kiezen en gaan voor een nieuwe crypto's.
  3. Als we kiezen voor kucoin dan inderdaad een positie in hun eigen munt.

 

Ben benieuwd naar de discussie. 

Betreffende punt 2: Ik bedoel het zoals dit fonds: https://www.bitwiseinvestments.com/index

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laat ik eerst zeggen dat ik de ballen verstand van cryptos heb,maar ik heb wel ervaring met optie/aandelenhandel

ik zou graag een bepaald % van de pot besteed zien worden aan altcoins met op dit moment een nog lage denominatie ,een soort shotgun approach,veel verschillende coins met een klein bedrag,de meeste zullen waardeloos aflopen maar een paar treffers zul je misschien wel hebben

ik heb nml al zoveel gelezen over procentueel extreem grote stijgingen,en dit is nu eenmaal makelijker als de koers nog centenwerk is,de Bitcoin bv zal niet makkelijk met nog eens 1000% stijgen in een jaar

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling is dat hier adviezen en voorstellen voor de cryptopool komen, onderbouwde voorstellen die we kunnen aankopen.

Als dat niet het geval is zullen we zelf een selectie maken naar ons eigen inzicht.

Huidige coins die we nu zullen opnemen lijken te worden:

  • Kucoin Shares (KCS)
  • Poet (Po.et)
  • Groestlcoin
  • ARK

De rest zal worden aangehouden in Bitcoin totdat er meerdere voorstellen volgen!

Het doel van de pool is om samen kennis te creëren en te vergaren, en uiteraard om daarna veel winst te maken :)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden waarom Gokholtante een aandeel in de cryptopool heeft genomen is dat ze zelf te weinig kennis heeft om zaken zelfstandig te doen. 

Als we met alle deelnemers gaan ronddiscussieren welke besluiten er genomen moeten worden is het lastig handelen. Bij aanvang van de pool is uiteen gezet wie er besluiten nemen, en hoe. Laat de initiatiefnemers beginnen, en hun kennis en inzichten hier delen. Aanvulling kan later altijd gegeven worden. Mijn zorg is vooral: besluiteloosheid en teveel kapiteins op het schip. Jackpot, zet 'm op, ik heb alle vertrouwen in je!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei LEVD:

Persoonlijk heb ik een goed gevoel bij BnB http://adventuresincrypto.com/how-and-why-to-buy-binance-bnb/

binance koopt elk kwartaal voor 20% van hun omzet aan BnB coins om deze vervolgens te vernietigen. Blijft de exchange groeien dat krijgt de coin meer waarde lijkt mij.

In principe hoeft binance niet eens te groeien om waarde te creeren voor BNB. Alle gebruikers die fees afrekenen in BNB zullen dus BNB nodig hebben. En aangezien fees 50% lager zijn als je BNB gebruikt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook een totaal overzicht maken met de totale waarde, investeringen en de winst/verliezen. Bijvoorbeeld in een Excel overzicht en dat hier regelmatig plaatsen @JackPot?

Misschien ook een verdeling op basis van een aandeel. Zo kan iedereen makelijk zien wat hun aandeel aan het doen is. 

bewerkt door Gertjan_De_Meern (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog voor 1.910 euro aan bitcoins kopen, die ik zal storten op binance. Dan hebben we een totale investering van 6.950 euro (op dit moment). Dit kan eventueel nog oplopen tot 9.900 euro, maar niet iedereen heeft reeds gestort.

Vanavond zullen we de volgende aankopen uitvoeren:

  • 400 Groestlcoin (GRS)
  • 40 Ark (ARK)
  • 3.000 Po.et (POE)
  • 1 Ethereum (ETH)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...