Spring naar bijdragen

Cryptopool - investeringen


JackPot

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Wel erg volatiel die beleggingen in crypto's. Opwaarts gaat met kleine stapjes maar de devaluatie gaat met 20 procent of meer in 4 weken tijd. Misschien toch in edelmetalen of - stenen beleggen? Of wellicht in startups / crowdfunding. Veelal minimaal 6% rendement per jaar. Zeker in de horecabranche die booming is de laatste jaren en het zicht is nog niet ten einde.

Zelf onlangs 5K belegd in 5 projecten bij https://horecacrowdfunding.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volatiel is het zeker. Misschien zijn die crowdfund beleggingen dat ook wel, probleem is alleen dat er nooit een nieuwe koers wordt opgemaakt en je het niet elk moment kunt verkopen. Minimaal gegarandeerde rendementen staan veelal garant voor 'disaster'. Ik zou dan liever mijn geld in aandelen stoppen, die ook elk moment te verkopen zijn. Die illiquide projecten blijf ik zelf het liefste verre van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JackPot qua illiquide beleggingen heb je zeker een punt. Doch worden de beleggingen goed gemonitord en doorgerekend. Mocht er al een belegging op een fiasco uitlopen, dan kan dat gecompenseerd worden door je andere beleggingen. Weliswaar daalt je rendement dan aanzienlijk.

Zelf heb ik in 2 risicovolle prjecten belegd. eenieder van € 500,00. Buiten het rendement van 8% op jaarbasis en in 3 jaar een gedeelte van de inleg retour ontvangt, ontvang je na de 3 jaar ook nog een bonus van 10% over het belegde bedrag. Sec gezien rendeert je belegging dan tegen +10% per jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die beloftes geloof ik ook zeker wel. Maar rendementen van tien procent gaan gepaard met een hoog risico. Uiteraard verklaart illiquidity een deel van het hogere rendement maar het zijn uiteraard geen gegarandeerde rendementen. Dit zijn aandelen ook niet en crypto uiteraard nog minder. Qua spreiding past een crowdfunding investment uiteraard prima in een portefeuille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei JackPot:

....................Qua spreiding past een crowdfunding investment uiteraard prima in een portefeuille.

Hierin deel ik je mening. Ik snap dat het een crypto-pool is, maar waarom beleg je niet in verschillende derivaten/fondsen/aandelen etc om zo toch een winst te kunnen behalen. Of "gok" je erop dat de crypto's weer een vlucht nemen en binnen kunt lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
30 minuten geleden zei K. Ronos:

Ik blijf het vreemd vinden dat de koersen niet omhoog gaan, riekt naar manipulatie maar kan er de vinger niet achter krijgen. We kwakkelen en kwakkelen. Komen nu op een niveau dat minen minder en minder interessant wordt. Wat een speculatieve markt, mja de speculaastijd is dan ook aangebroken. 

Kwestie van vraag en aanbod. Het grote kapitaal kan manipuleren, de kleine particulier kan met een goede timing "meekruimelen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja de vraag naar crypto neemt toch alleen maar toe? Als je bekijkt dat er steeds meer institutionele beleggers instappen en opties genomen kunnen worden enzo. 
 


De markt wordt op dit moment genomineerd door de futures markten van binance, bitmex en ook de institutionele futures van cboe. Uiteraard is dit het geval bij stijgingen en dalingen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beschouw het als een free bet, ik heb het allang afgeschreven. Nu wacht ik nog even tot ie wat hoger staat en dan ga ik er op die manier mee verder. We zijn gewoon destijds echt op het verkeerde moment ingestapt. Ik ben nog wel hoopvol gestemd in de altcoins, die zie nog wel een vlucht nemen. En sowieso is het rendement enorm in vergelijking met andere beleggingen, naarmate de jaren verstrijken gaat dit nog wel wat opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...