Spring naar bijdragen

Spaarrentes ABN Amro en ING ook onder 1 procent


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Ik lees dat nu ook de ABN AMRO en ING hun spaarrentes gaan verlagen.

Zo gaan hun rentes van de vrij opneembare spaarrekening verlagen van 1 naar 0,9 procent. De Rabobank heeft dit al eerder gedaan.

Ik ben benieuwd hoever de spaarrentes nog kunnen dalen?

Sparen is al lang niet meer aantrekkelijk maar bij welk rente percentage haal jij je spaargeld van de bank?

Of misschien bij de niet grootbanken sparen voor wat meer rendement?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Ik mag hopen dat mensen toch hebben geleerd van de icesave en dsb debacles. Hoge rente is hoog risico en ik mag hopen dat de overheid dan eens ophoudt deze risico nemers te vergoeden als t fout gaat. Hetzelfde geldt als je je geld van de bank haalt en in een oude sok stopt. Risico op brand en diefstal? De markt is nu eenmaal zo en ik vind het al van de zotte dat er nog 0.9 procent rente betaald wordt terwijl de rente op -0.2 procent staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoge rente is hoog risico en ik mag hopen dat de overheid dan eens ophoudt deze risico nemers te vergoeden als t fout gaat.

Dit inderdaad! Hier was ik pissiger over dan alle bonussen bij elkaar! Ik vond dit echt letterlijk diefstal van de belastingbetaler. Niet alleen hebben die mensen hun inleg terug gekregen, maar OOK alle rente die ze hadden moeten krijgen (Het hoge percentage dus!!!) Mijn hartslag gaat opnieuw terug naar 180 als ik er aan denk GRMPFFF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...

De spaarrente blijft maar zakken. Ik heb zojuist geld van mijn bank overgezet naar NIBC direct. Voor 1 jaar vastgezet tegen 1,6%. Dit is een tijdelijke actie. Ik ga dit ook doen voor mijn dochter want zij krijgt op haar Rabo RegenboogRekening nog maar 0,7%. Dit percentage krijgen wij ook. Bij andere grootbanken krijg je hetzelfde of nog minder. Nog even en sparen kost geld :(

Ik weet het. Het is een luxe probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn nu de discussies waar ik van hou :). De rente bij de banken is inderdaad laag, maar besef dat de banken verliezen maken op dit spaargeld. Men krijgt het binnen van de spaarders en moet het gedeeltelijk uitzetten bij de ECB tegen een negatieve rente van -0.25%! Dus dat is een verlies van 1% op dit spaargeld. Het is dat de Nederlander klagen in het bloed heeft anders waren de rentes al lang naar 0% gegaan zoals dit in andere landen ook het geval is.

Beleggen is uiteraard iets anders en zeker voor korte termijn spaarders niet interessant, aflossen op je hypotheek is overigens ook een mogelijkheid.

Om je geld nu bij NIBC weg te zetten vind ik risicovol, dit is hetzelfde als dat je destijds bij IceSave je geld ging wegbrengen. De krediet rating van BBB- zegt ook al voldoende, dit is nog een klein stapje van JUNK status. Natuurlijk heb je de garantie van 100k van de overheid, maar besef wel dat geld sparen bij NIBC niet voor niets meer oplevert! Dit is omdat de risico's gewoon hoger zijn.

Grote spaarders (pensioenfondsen) zouden willen dat ze deze luxe hadden maar zij moeten hun geld ook uitzetten tegen negatieve rentes (net zoals iedereen met meer dan een miljoen aan cash, mede daarom is de belastingwetgeving ook zo krom onder aanvoering van de linkse elite), en dan nog halen ze geweldige rendementen tegen een beperkt risico op hun gehele portefeuille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beleg al maar wil ook wat geld sparen. Rente NIBC was trouwens 1,6% ipv 1,8%. Ik heb het nu voor een jaar vaststaan. Het is niet al mijn spaargeld en ik durf dit risico wel aan. Het valt inderdaad onder de garantie van de overheid. Over een jaar kijk ik verder waar ik op dat moment een mooi percentage krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Frankyboy zei:

Weet iemand wat de huidige spaarrentes zijn overal? En welke keuzes maken jullie met jullie spaargeld?

Ook qua lenen zijn volgens mij de percentages omlaag, maar nog stukken hoger dan wat je krijgt op je spaargeld.

Wie zou het aandurven, om bij wijze van spreken, iemand van het forum 10.000 euro te lenen voor een rente van 4%? Oftewel de spaarder krijgt een stuk hogere rente, en de lener een stuk lagere rente. Iedereen blij

Mijn motto is : nóóit lenen aan familie...vrienden.....én gokkers. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Frankyboy zei:

Geld lenen aan gokkers is volgens mij inderdaad ghelemaal niet slim. Raisin dat ken ik dus ook niet, maar klinkt wel interessant om daar te gaan sparen. Heeft iemand dit al gedaan? Is dat iets voor jou @LasVegasNic aangezien je ook al exotisch je geld uitleent bij Nibc bank? Die bank was volgens mij op het randje van faillisement toch in 2008?

@Frankyboy, NIBC heeft een zeer moeilijke tijd gehad maar dat gaat nu wat beter. NIBC realiseerde in 2015 een nettowinst van 71 miljoen euro. Mochten ze toch een keer omvallen. NIBC valt onder het Depositogarantiestelsel Raisin ken ik maar heb hiermee nog niets gedaan. Binck komt waarschijnlijk ook met zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was op mijn 37 ste miljonair(in guldens nog) en 5 maanden later was ik het meeste al weer kwijt :)

ik was met 30k begonnen op de optiebeurs,na 5 maanden was het 1.3 miljoen en iets later was ik vrijwel alles kwijt op de beleggingsrekening,

gelukkig had mijn vrouw mij gepushed om een huis te kopen,zodat we weinig hypotheek hadden,dus uiteidelijk nog zon 300k overgehouden,maar toch ,het doet nog steeds pijn,ik zat in ene roes en dacht dat ik niet kon verliezen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lasvegasnic...yea,het ging te snel,het geld voelde niet aan als echt,en ik dacht dat ik superieure tradeskills had :P

ik had natuurlijk gewoon geluk + zero bankrollmanagement..alle winst ging direct 100% in calls/puts + het meeste in calls van een aandeel(vandermoolen) dat in die periode explosief steeg

mijn vrouw kwam ooit thuis en ik had die dag 170.000 ofzo verdiend,dat vertelde ik en ze was kwaad op me omdat ik de afwas niet gedaan had :)

zo bizar onwerkelijk nu 16 jaar later

maar door die zero bankrollmamagement ,mijn gokkersmentaliteit en het karakter van opties was een forse mindag onvermijdelijk,en die kwam dan ook

ik zat volledig belegd in vandermoolen calls op mijn top destijds,er werd nml gespeculeerd op een overname van vandermoolen op een forum inde groep waar ik vaak mee chatte( de VDM chat op eurobench)

toen werd ineens de handel stilgelegd in VDM op een handelsdag

ik dacht.yessssssssssssssssssssss!!!!!!!!! overname!!!!!!!!!!

kwamen ze naarbuiten met een winstwaarschuwing,toen de handel in VDM weer werd hervat was ik meteen iets meer dan 3 ton armer :)

op dit moment doe ik niks op de beurs,ik ben nog wel steeds lid van de VEB_bottomline(had destjds een som betaald waardoor ik levenslang tegen kostprijs mag handelen op de beurs)

ik heb overigens de laatste maanden wel weer de kriebels  als ik de vix zie van de opties,mooie schrijfconstructies uitdenken vind ik geweldig nml

ik denk dat ik binnenkort wat op lynx ga storten en weer wat ga traden(heb tot 12 jaar terug ook de mini sp future getrade)

)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.