Jump to content
Reno

Hoe verloopt het beursjaar 2019 voor je?

Recommended Posts

On 3/1/2019 at 2:56 PM, Reno said:

Kempen Global High dividend fund (Meer EU)
Robeco BP Global Premium Equities (Meer USA)

@LasVegasNic

@JackPot heb je nog leuke dividend fondsen?

YTD 10,5% nu

Ik zie persoonlijk geen enkel nut om te beleggen in dividend fondsen. Dividend is uiteindelijk een sigaar uit eigen doos, minus dan nog de dividendbelasting, oftewel een verliesgevende keuze. Vroeger kan ik me herinneren dat DWS Dividende een goed fonds was dat belegde in hoog-dividend aandelen, alsmede ING Hoog Dividend (mogelijk nu Nationale Nederlanden).

Daarnaast een groot deel van je geld beleggen in Pharming klinkt niet als een goed onderbouwde belegging, maar meer als een gok. Waar ik overigens wel van houd ;)
Maar je moet wel beseffen dat er niets te voorspellen is omtrent dergelijke bedrijven. 

Duitse rente op dit moment, 10 jaars op 0.004%!

Leen je geld 10 jaar uit aan Duitsland, zonder tussentijds er aan te kunnen komen en je krijgt over 10 jaar je geld terug met een jaarlijkse rente van 0.004%

10 yr Duitsland.gif

Het beursjaar 2019 loopt als een speer. Bijzonder hoge rendement na een teleurstellend einde van 2018. Aandelenbeurzen staan meer dan 10% in de plus ytd en ook obligaties laten forse stijgingen zien nu de 10 jaars rente in Duitsland weer onder de 0% is gekomen en ook in de VS de rente een duikvlucht heeft laten zien.
Wat dit moge betekenen voor de rest van het jaar .....met een handelsoorlog, teruglopende economische groei....blijft de vraag.

20190521 WEI.gif

20190521 WB.gif

• Like 1

Voor de liefhebbers die vinden dat de huidige spaarrente erg laag staat is er overigens altijd nog een 1 maands deposito in Turkije met 25% rente (op jaarbasis)

turkish 1 month.gif

• Like 1

Hallo 

Ik vind de VIX volatiliteit index  er erg aantrekkelijk bijstaan. Zelf denk ik , zal ik Long gaan voor dat er een grote klapper komt .. alleen weet nog niet echt het fijne ervan.  Kan iemand kort samenvatten waar deze index op reageert ? 

Groet Mr . Deposit 

Op 30-6-2019 om 14:52 zei Mr_Deposit:

Hallo 

Ik vind de VIX volatiliteit index  er erg aantrekkelijk bijstaan. Zelf denk ik , zal ik Long gaan voor dat er een grote klapper komt .. alleen weet nog niet echt het fijne ervan.  Kan iemand kort samenvatten waar deze index op reageert ? 

Groet Mr . Deposit 

op onrust in de markt,de vix stijgt als er grote dalingen zijn in de markt

• Like 1