Spring naar bijdragen

Beginners vraag over CryptoCurrencies.


greenqueen

Aanbevolen berichten

Ik ben een leek in het cryptogebeuren maar ik heb een vraag:

Als je dus cryptycoins hebt dan kun je vervolgens beleggen in bedrijven waar je vertrouwen in hebt zoals spotify en samsung enzo?
Maar dat kun je met normaal geld toch ook al? Wat is dan het verschil? Zijn de marges groter met crypto coins?
Of beleg je puur in de munt zelf, en dan hopen dat de munt meer waard wordt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crypto Coins zijn geen aandelen of afgeleiden van een bedrijf. Het zijn tokens (virtuele muntjes) van een bepaald protocol (niks meer en niks anders) dus in weze gewoon lucht. Echter soms komen er prachtige zaken uit deze protocolen (zoals blockchain) Dit zijn teams (en soms bedrijven) die deze software van deze protocollen verder ontwikkelen en inzetbaar zijn voor de 'real world'. 

Met normaal (fiat en bankgeld) kan je inderdaad aandelen kopen. Crypto currency kan je omzetten in harde valuta zoals wij dit kennen of je koop er een pizza mee bij Thuisbezorgd.  De kosten (marge's) zijn soms enorm (exchanges, brokers, miners fee) om te transferen en soms ook niet, dit is allemaal erg in ontwikkeling en staat net buiten de kinderschoenen. Daarom in mijn ogen nog interessant om erin te stappen omdat de grote massa het niet snapt (of in geloofd) maar dat het iets is (de gedachte erachter kan ik echt onderschrijven)

 

Beleggen zal ik het niet noemen (meer speculeren en/of gokken!!) je hoopt de munt van dit protocol op  meerdere beurzen (brokers) terecht komt en dat vooral het idee en de techniek gebruik gaat worden in de wereld en dan...precies dat gaat het naar de maan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals @TheGreatOne heeft uitgelegd , ik denk niet dat je beleggen kan vergelijken met handelen in cryptovaluta

 

Met beleggen , wanneer je bijvoorbeeld aandelen aanschaft van een bedrijf zoals Philips, je wordt een kleine eigenaar van dat bedrijf. Er zijn twee manieren waarop je door handel in aandelen winst kan maken  ( of beter gezegd : jou kan winst leveren ) . 

1- De koersstijging .

2- Dividend winst ( beschouw het maar als een soort winstuitkering ) .  

Terwijl cryptovaluta , zijn eigenlijk een soort alternatieve geldsysteem ( digitale betalingsmiddel )  voor gangbare betaalmiddelen zoals dollars of euro’s of ............................

Aan beide  handelingen zijn risico's verbonden  ( misschien één minder dan ander ) Maar toch , ik vind dat je goed je huiswerk moet doen voordat je daaraan begint .

En uiteraard , geluksfactor speelt ook een belangrijke rol. ?

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...