Spring naar bijdragen

Viberate, dé AirBnB van de muziek?


TheGallant

Aanbevolen berichten

Viberate is een platform dat zich over meerdere aspecten van de muziekindustrie uitstrekt. Muzikanten kunnen er een profiel aanmaken, maar ook fans. Aan de hand van statistieken kan worden bekeken hoe goed artiesten online presteren. 

Fans die content plaatsen op het platform worden betaald met VIB tokens. Agents kunnen musici betalen met VIB tokens en hiervoor worden smart contracts ingezet. 

De website bestaat al sinds enkele jaren en was destijds in het leven geroepen om de online populariteit van artiesten in kaart te brengen. Hier is een paar jaar aan gewerkt en er zijn destijds 1200 dj's handmatig ingevoerd. Hierna is er een database toegevoegd, zodat gebruikers een eigen profiel konden aanmaken. Hieruit volgde een enorme groei met uiteindelijk meer dan 30.000 profielen. Daarna is het balletje gaan rollen en wisten de oprichters dat het een succes zou kunnen worden. Er is geld ingezameld voor de financiering van het project en het platform is breder ingezet. Voorheen was het enkel het elektronische genre. Vandaag de dag staan alle genres in de database. Er is een analytische tool ontwikkeld om de online sociale populariteit te meten van alle artiesten. Deze tool is in staat om op meer dan 5 miljard punten te analyseren. 

Op dit moment is Viberate eigenlijk een platform voor muziek. Later gaat men verschillende bedrijfsmodellen invoegen. Een daarvan is een reserveringsservice, net zoals Airbnb voor onroerend goed doet , dat doet Viberate met muziek. Het reserveringssysteem zal worden gebouwd op het Ethereum netwerk, waar de smart contract de basis bieden voor het systeem. In deze smart contracts worden alle afspraken vastgelegd, ter bescherming van haar artiesten. De bescherming is nu veelal een heet hangijzer, afspraken v.w.b. betalingen worden niet nagekomen. Nu zal dit in een openbare blockchain worden opgeslagen. 

Dagelijks komen er ongeveer 200 nieuwe profielen bij en de schatting is dat er later dit jaar in totaal 1 miljoen gebruikers zullen zijn.

Website: https://www.viberate.io/

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik in de viberate gestapt, omdat ik hier wel toekomst in zie, maar verbaas ik mij over het feit dat ik hier verder niemand over hoor. Vandaag las ik een artikel en stuitte ik op de volgende uitspraak:

Citaat

Viberate was recognized by the European Commission as one of eight European startups that will change the world.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...