Spring naar bijdragen

Videobewerkingssoftware ....tips?


Aanbevolen berichten

Hallo onetimers....

Ben op zoek naar GRATIS software om mijn gefilmde bonusgames op de slots te monteren tot een geheel.

Vereisten: filmpjes achter elkaar kunnen plakken en tussendoor het liefst een tekst in beeld zetten/monteren.

Mijn huidige (niet helemaal legale)  versie van Pinnacle is ruk, vertoond soms groene schermen en haperende beelden....

Tips zijn welkom!!

 

bewerkt door Chuckmeister (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ik lag eventjes te slapen! Moet kunnen toch;) 

je kunt gratis ‘illegale’ software van piratebay knallen: cyberlink powerdirector 15 is daar te verkrijgen in een goede versie. Wil je netjes betalen pak dan gewoon de online versie van cyberlink powerdirector die is te downloaden en kost tussen de 60-200€ afhankelijk welke uitbreidingen je wilt. Met die van 60€ kun je werkelijk meer dan je zou willen:) na ongeveer 50-100 filmpjes kom ik elke keer nog steeds tot nieuwe ontdekkingen. 

 

Wil je echt helemaal gratis dan is windows moviemaker mogelijk, deze is gratis te downloaden. Grootste gemis hierin is het niet kunnen scheiden van beeld engeluid. Waardoor je nooit het geluid uit een fragment kan knippen of een ‘piep’ in het geluid kan zetten(als je dik verliest;)). Mocht je een iphone hebben en de videos op je telefoon staan(meeste slots wordeb met mobiel gefilmd) dan is Imovie van apple een gratis voorgeprogrammeerd programma dat erg goed werkt. Grote voordeel is dat je bijv. In het vliegtuig al kunt bewerken. 

Mocht je meer info willen, je mag altijd ff appen of pb’en. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bewerken van videomateriaal is m'n beroep. Maar helaas in de "video-bewerkingswereld" is het "Apple" wat de klok slaat. Apple maakt "gratis montage" mogelijk met de tip die @ROELETTE hierboven ook al gegeven heeft.  Mensen die het toch op het Windows Platform doen gebruiken daar meestal de bekende professionele applicaties voor zoals Adobe Premiere, Pinnacle, Sony Vegas, Avid, ect, ect. Vaak gebruikt door "windows-amateurs" is Adobe Premiere Elements of Pinnacle. Helaas, allebei niet gratis. Sommige cameramerken leveren een klein software programmaatje mee bij aankoop van een camera, waarmee geplakt en geknipt kan worden. Dat is dan wel gratis, maar dan krijg je bij aankoop van een camera een code in de doos, waarmee je dan op de website van de fabrikant het programma kan downloaden.

Als je goede software voor niks wilt zul je dus wat moeten scharrelen via bekenden, websites, ect. het is te vinden maar werking niet gegarandeerd. Ik werk zelf nooit met Windows of Android  voor creatief werk, dus ik kan je helaas geen namen geven van gratis pakketten. Maar ik heb voor de gein wel even gezocht in de App-Store op de zoektermen "video-editing" en "free" en toen vond ik toch voor Apple Desktops, Apple I-Pads en I-Phones een paar gratis apps waarmee je de dingen kan doen die jij vraagt. Knippen, plakken, geluid weghalen en een titeltje erbij zetten. Dus voor de Windows wereld bestaat dit zeker ook. Het handigst is dan waarschijnlijk een app op je telefoon, zodat je het geknipte filmpje meteen naar ons kunt uploaden.

Mocht je toch wat geld willen uitgeven.... ik ben verslaafd aan Premiere, als je daarmee gaat beginnen hou je nooit meer op met videomontage en ga je je beroep er van maken!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2018 om 15:37 zei ROELETTE:

Haha ik lag eventjes te slapen! Moet kunnen toch;) 

je kunt gratis ‘illegale’ software van piratebay knallen: cyberlink powerdirector 15 is daar te verkrijgen in een goede versie. Wil je netjes betalen pak dan gewoon de online versie van cyberlink powerdirector die is te downloaden en kost tussen de 60-200€ afhankelijk welke uitbreidingen je wilt. Met die van 60€ kun je werkelijk meer dan je zou willen:) na ongeveer 50-100 filmpjes kom ik elke keer nog steeds tot nieuwe ontdekkingen. 

 

Wil je echt helemaal gratis dan is windows moviemaker mogelijk, deze is gratis te downloaden. Grootste gemis hierin is het niet kunnen scheiden van beeld engeluid. Waardoor je nooit het geluid uit een fragment kan knippen of een ‘piep’ in het geluid kan zetten(als je dik verliest;)). Mocht je een iphone hebben en de videos op je telefoon staan(meeste slots wordeb met mobiel gefilmd) dan is Imovie van apple een gratis voorgeprogrammeerd programma dat erg goed werkt. Grote voordeel is dat je bijv. In het vliegtuig al kunt bewerken. 

Mocht je meer info willen, je mag altijd ff appen of pb’en. 

Zou bijna alleen voor dat IMovie een Iphone gaan aanschaffen....................................................bijna!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 jaren later...

Heeeeeele late topic kick maar als aanvulling toch nog ;)

 

Shotcut is een fraai pakket met enorm veel mogelijkheden en voor meerdere systemen.

De leercurve is vrij pittig maar de resultaten zijn het waard !

 

Davinci resolve is nog wat uitgebreider en is ook een fraai pakket.

Het is een ietsje kalere versie dan het betaalde pakket ( studio )  maar in dit geval doe je maar heel weinig concessies.

Je kunt bijna verzuipen in de mogelijkheden want nagenoeg alles wat betreft videobewerking kan hier wel mee.

Ook dit pakket is voor meerdere systemen beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 hours ago, SCi said:

Heeeeeele late topic kick maar als aanvulling toch nog ;)

 

Shotcut is een fraai pakket met enorm veel mogelijkheden en voor meerdere systemen.

De leercurve is vrij pittig maar de resultaten zijn het waard !

 

Davinci resolve is nog wat uitgebreider en is ook een fraai pakket.

Het is een ietsje kalere versie dan het betaalde pakket ( studio )  maar in dit geval doe je maar heel weinig concessies.

Je kunt bijna verzuipen in de mogelijkheden want nagenoeg alles wat betreft videobewerking kan hier wel mee.

Ook dit pakket is voor meerdere systemen beschikbaar.

Ja, toch leuk dat dit weer op komt. De afgelopen 3 jaar is er heel wat bij gekomen. Da Vinci Resolve is een fantastisch pakket en de gratis versie kan echt heel veel, behalve monteren en exporteren in UHD. Voor de rest kun je los gaan. Ik heb zelf een I-Phone en daar kun je nu zelfs al op monteren, gewoon met I-movie. ook gratis. Filmpje plakken en knippen, uploaden en klaar.

Adobe is er nog steeds maar werkt met een (dure) abonnementsvorm. Nuttig voor profs, maar niet nodig als je alleen maar je ftacebookfilmpjes wilt doen.

bewerkt door Gokholtante
hinderlijke tieepvout (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...