Spring naar bijdragen

Nieuwe Wet Orgaandonatie : wat zou jij doen ?


Zou jij een keuze maken voor Orgaandonatie als je zonder keuze wordt geklassificeerd als "geen bezwaar " ?  

15 stemmen

  1. 1. Zou je dan kiezen voor :

    • Ja , wel orgaandonor
      4
    • Nee, geen orgaandonor
      7
    • Ik maak geen keuze
      1
    • Ik maak geen keuze als mijn familie daarbij veto recht krijgt en dus de orgaandonatie van mij kunnen weigeren
      3


Aanbevolen berichten

Helemaal mee eens. Daarom ben ik ook voorstander van een wet dat je alleen recht hebt op organen als je ze zelf ook af wil staan.
Zelf zou ik me dan overigens nog steeds niet als donor registreren.

En kiezen voor sterven aan de dialyse? Ik vraag me altijd af hoe sterk deze opvattingen zijn als het water echt aan de lippen staat en de donornier klaarstaat voor verlichting en afwenden van de dood...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-2-2018 om 13:09 zei Hillichance:

Mocht je nier ermee stoppen, dan ook graag een “nee-tje” bij de Jackpotman voor ontvangst nier, tenzij alle “ja-tjes” al hebben ontvangen. Van de zotten dat mensen hun nier wel door wormen laten opvreten en ook denken er een te moeten krijgen als het nodig is.

Ik begrijp je punt, maar in die zin zou je ook kunnen zeggen dat mensen die bewust ongezond leven minder recht hebben dan iemand die wel gezond leeft. Of dat mensen die nog meer jaren te gaan hebben meer recht zouden hebben op een orgaan dan iemand die nog een paar jaar te gaan heeft. 

Discussies over wie meer of minder recht heeft op zoiets, zijn heel erg lastig. 

Daarbij komt bij geen recht op organen koppelen aan wat je invult, een vrije keuze wel in het gedrang. Volgens mij betaal je er ook wel zorgpremie voor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.