Spring naar bijdragen

Mijn boekproject 2018


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

In december 2017 besloot ik dat mijn doel voor 2018 een boek schrijven zou zijn. Om zoveel mogelijk exposure te creëren heb ik 2 crowdfunding pagina's aangemaakt. Mijn doel hier mee is om genoeg geld op te halen zodat ik minimaal 1 maand ergens in een blokhut in het bos kan gaan zitten om een maand lang alleen maar te schrijven. Op beide pagina's heb ik de inleiding van het boek neer gezet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en delen en/of doneren zou top zijn! Alvast bedankt voor het lezen :)

Motivatie:

Zelf ben ik altijd geïnteresseerd geweest in geschiedenis. Ook vind ik het leuk om na te denken over waar we vandaan komen als mensen en waar we naar toe gaan. Een simpel voorbeeld wat mij altijd heeft verbaasd is dat we tegenwoordig zoveel luxe hebben maar toch tijdens de zomervakantie massaal naar campings in Frankrijk/Italië/Spanje trekken om daar in een huisje of tent back to the basics te gaan. Ik werk zelf al 6 jaar in het toerisme en heb vaak gesprekken gehad met vakantiegangers die me vertelden dat ze meer dan 100k per jaar verdienden maar in die 2 weken op de camping het gelukkigst waren. Met dit in mijn achterhoofd kwam de volgende vraag in me op: wanneer zouden we als mensheid het gelukkigst zijn of zijn geweest? Rondom deze vraag en met verschillende periodes uit de geschiedenis wil ik dit boek schrijven.

Groetjes Tracasse

https://www.gofundme.com/sociaal-experiment/share/update/fb_dn_shareupdate_r/17558320?pc=fb_dn_shareupdate_r&rcid=r01-1517749034%2C38-f33b22240b194712

 

https://www.doneeractie.nl/boek-project-2018/-16700

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei xxTheMikeyxx:

Meneer post hier werkelijk nóóit wat, behalve troll-opmerkingen en een beetje mensen af lopen zeiken - en vervolgens laten we dit wel toe? Wauw.

Bedankt voor je reactie. Als mijn boek af is zal ik je een gesigneerd exemplaar opsturen. Wie weet helpt het je om je negatieve energie in positieve energie om te zetten. ☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Als mijn boek af is zal ik je een gesigneerd exemplaar opsturen. Wie weet helpt het je om je negatieve energie in positieve energie om te zetten.

 

Lol, ik ben positief genoeg maar snap niet dat dit toegestaan is. Ben je nou nog een vast, positief, en veel postend forumlid zeg ik oké, maargoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zondag Mikey, zeg eens wat lief, Prachtig project en heb net al een tientje gedoneerd, op naar de 10K :-) . 


Ik ben best lief Armijntje, dat weet je best. En hardstikke leuk project hoor, maar ik snap niet dat dit wel weer toegelaten word. Maargoed, thats just my 2 cents en ik zal dr verder hieronder niks meer over posten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een interessante vraag..

Ik reis zowel privé als zakelijk vrij regelmatig en kom ook met enige regelmaat plekken waar men stuk minder heeft dan wij. Zo lang men voldoende te eten heeft lijkt het bijna wel een stelregel dat hoe armer mensen. Hoe gelukkiger, gezelliger en toegankelijker ze zijn

@xxTheMikeyxx Toen ik jouw leeftijd had dook ik ook overal als een soort van pitbull bovenop. Naarmate ik dit door de jaren heen minder ben gaan doen heb ik aanzienlijk minder conflicten en zinloze discussies.

@DFM Klinkt goed! Ik zou niet langer denken maar gewoon doen!

bewerkt door Digital Invest (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Digital Invest zei "Zo lang men voldoende te eten heeft lijkt het bijna wel een stelregel dat hoe armer mensen. Hoe gelukkiger, gezelliger en toegankelijker ze zijn" ( ik kan je niet citeren , want dat gaat niet vanuit Altea, waarom begrijp ik niet, maar goed....)

Wat herken ik dit zeg! Hier in de omgeving Valencia, Benidorm, Alicante zit ook echte armoede: mensen die een lekkend dak hebben dichtgemaakt met plastic zakken, maar ze zijn altijd vrolijk en optimistisch. Veel meer positieve energie als dat gezeik in Nederland wanneer er weer eens niks op tv is of zo iets.

Die mensen werken voor een loontje waar de gemiddelde Nederlander zijn nest nog niet voor uitkomt, maar ze klagen nooit...ze zijn inderdaad al tevreden wanneer de kinderen te eten hebben, die kinderen kunnen zich ook nog urenlang vermaken met een half lekke voetbal, inplaats dat ze de hele dag op een mobieltje lopen te tikken.

Ik heb er twee die mij af en toe helpen met een renovering aan een appartement of zo nodig is, en ze zijn zo behulpzaam en gauw tevreden, dat ik me er soms voor schaam uit dat verwende Nederland te komen. Wij Nederlanders zijn verdronken in onze welvaart...Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei babboe:

@Digital Invest zei "Zo lang men voldoende te eten heeft lijkt het bijna wel een stelregel dat hoe armer mensen. Hoe gelukkiger, gezelliger en toegankelijker ze zijn" ( ik kan je niet citeren , want dat gaat niet vanuit Altea, waarom begrijp ik niet, maar goed....)

Wat herken ik dit zeg! Hier in de omgeving Valencia, Benidorm, Alicante zit ook echte armoede: mensen die een lekkend dak hebben dichtgemaakt met plastic zakken, maar ze zijn altijd vrolijk en optimistisch. Veel meer positieve energie als dat gezeik in Nederland wanneer er weer eens niks op tv is of zo iets.

Die mensen werken voor een loontje waar de gemiddelde Nederlander zijn nest nog niet voor uitkomt, maar ze klagen nooit...ze zijn inderdaad al tevreden wanneer de kinderen te eten hebben, die kinderen kunnen zich ook nog urenlang vermaken met een half lekke voetbal, inplaats dat ze de hele dag op een mobieltje lopen te tikken.

Ik heb er twee die mij af en toe helpen met een renovering aan een appartement of zo nodig is, en ze zijn zo behulpzaam en gauw tevreden, dat ik me er soms voor schaam uit dat verwende Nederland te komen. Wij Nederlanders zijn verdronken in onze welvaart...Bah!

Precies dat wat jij hier beschrijft bedoel ik..

Zelf zit ik ook zeer regelmatig in Spanje mijn vriendin is Spaanse. Het verschil is in de arme regio's van Spanje al goed merkbaar. Kom je in de echt arme landen dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-2-2018 om 17:02 zei Tracasse:

Wie weet helpt het je om je negatieve energie in positieve energie om te zetten. 263a.png

Het lijkt er op dat jij dat nu ook probeert te doen met je boek. En zoiets kan ik dan weer wel waarderen, eerlijk=eerlijk. Dat is dan ook het enigste wat ik erover kwijt wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...