Spring naar bijdragen

Tangem, een fysieke Bitcoin


TheGallant

Aanbevolen berichten

Bitcoin is bezig met een opmars, het digitale wapen tegen het centrale systeem, krijgt steeds meer aandacht. Inmiddels heeft Bitcoin duizenden klonen, met allemaal een eigen missie. Toch verwonderde ik mij over Tangem: een fysieke Bitcoin, vergelijkbaar met ons fiatgeld. 

Tangem kent al een aantal voorgangers, maar is desalniettemin het vermelden waard. Tangem is een slim bankbiljet, waarop verschillende cryptocurrencies kunnen worden gehouden. Deze slimme bankbiljetten kun je net als ons huidige fiatgeld, uitgeven en het werkt heel simpel. De fysieke transacties met Tangem zijn gratis en direct uitvoerbaar. Toch is het in strijd met het idee achter crypto's, aangezien het niet geheel digitaal uitvoerbaar is. 

Tangem zal op ten duur overal ter wereld beschikbaar moeten zijn. Het digitale betaalmiddel is voor wat betreft zijn technologie net zo veilig als creditkaarten. Het middel zal makkelijk te gebruiken zijn, daar de gebruikers een account hoeven te hebben bij een exchange. Dit zal er voor moeten zorgen dat het nieuwe digitale geld een bredere adoptie kan krijgen. 

Het maken van deze digitale bankbiljetten zal op grote schaal moeten plaatsvinden om de kosten niet hoger te laten uitvallen dan de productiekosten van ons huidige fiatgeld.

Zal het toekomst hebben of niet?

tangem.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-2-2018 om 12:42 zei TheGallant:

Bitcoin is bezig met een opmars, het digitale wapen tegen het centrale systeem, krijgt steeds meer aandacht. Inmiddels heeft Bitcoin duizenden klonen, met allemaal een eigen missie. Toch verwonderde ik mij over Tangem: een fysieke Bitcoin, vergelijkbaar met ons fiatgeld. 

Tangem kent al een aantal voorgangers, maar is desalniettemin het vermelden waard. Tangem is een slim bankbiljet, waarop verschillende cryptocurrencies kunnen worden gehouden. Deze slimme bankbiljetten kun je net als ons huidige fiatgeld, uitgeven en het werkt heel simpel. De fysieke transacties met Tangem zijn gratis en direct uitvoerbaar. Toch is het in strijd met het idee achter crypto's, aangezien het niet geheel digitaal uitvoerbaar is. 

Tangem zal op ten duur overal ter wereld beschikbaar moeten zijn. Het digitale betaalmiddel is voor wat betreft zijn technologie net zo veilig als creditkaarten. Het middel zal makkelijk te gebruiken zijn, daar de gebruikers een account hoeven te hebben bij een exchange. Dit zal er voor moeten zorgen dat het nieuwe digitale geld een bredere adoptie kan krijgen. 

Het maken van deze digitale bankbiljetten zal op grote schaal moeten plaatsvinden om de kosten niet hoger te laten uitvallen dan de productiekosten van ons huidige fiatgeld.

Zal het toekomst hebben of niet?

 

 

Zal misschien toekomst hebben, maar ik vermoed alleen in bepaalde markten waar zelfs Bitcoin niet meer prive genoeg is ;) 

Anders kan het, zoals je zelf al noemt, niet concurreren met een digitale crypto overboeking (kosten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.