Spring naar bijdragen

Hoe moet je pokeren?


coolos15

Aanbevolen berichten

 

Na zorgvuldig overleg met de hoge heren achter Onetime is dan eindelijk tijd voor de start van een inhoudelijk pokertopic op dit forum. Ik voel me vereerd dat ik uiteindelijk ben uitgekozen om iedereen die dat wil hier te kunnen leren pokeren.

 

Voor degenen die mij niet kennen zal ik even uitleggen hoe ik hier terecht ben gekomen. Via Thegreatone ben ik vorig jaar september op dit forum beland waar ik een topic heb bijgehouden van mijn 10 weken durende reis naar Las Vegas die voornamelijk bestond uit pokeren. Na deze succesvolle reis ben ik bij Onetime blijven en plakken en uiteindelijk is dit dus het gevolg.

 

Ik zal hier alvast even een globale indruk geven wat je van mij de komende tijd kan verwachten. Ik zal beginnen bij het begin (de regels en termen van het spel) en daarna steeds doorwerken naar een moeilijker onderwerp. Dit proces zal natuurlijk een hoop tijd gaan kosten, maar poker leer je ook niet zomaar in 1 dag.

 

Verder is het ook de bedoeling dat jullie mij dingen kunnen vragen waar ik dan zo goed mogelijk op zal proberen te antwoorden. Het is dan handig om mij te taggen en daaronder de vraag te stellen. Vragen stellen kan in dit topic

 

Nu de bedoeling van dit topic duidelijk is, zal ik gaan beginnen met deel 1: de spelregels en terminologie van poker.

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels en terminologie van poker: omdat de regels heel compleet op heel veel plekken te vinden zijn, houd ik het hier bij een globale uitleg van de regels en een verwijzing naar het internet om de complete regels en terminologie te vinden.

De regels van poker: je krijgt 2 kaarten in je hand en in combinatie met de 5 kaarten die op tafel komen te liggen, probeer je een zo goed mogelijk hand te vormen. Degene met de beste hand aan het einde wint de pot.
Je hebt hierbij verschillende fasen in de hand: 2 kaarten in je hand, 3 kaarten op tafel, 4 kaarten op tafel en 5 kaarten op tafel. In elk van deze fases is er een inzetronde en het is de bedoeling bij poker om zo goed mogelijk een keuze te maken in alle inzetrondes.

In alle inzetrondes heb je 4 keuzes: raise (de inzet verhogen), call (meegaan met de inzet), fold (niet meegaan met de inzet) en check(niet inzetten als er door niemand is ingezet).

Door betere beslissingen te maken dan je tegenstander win je geld met poker en dat is dan ook wat ik ga proberen zo goed mogelijk uit te leggen in dit topic.

Volledige uitleg van de spelregels is te vinden via google en terminologie heeft een heel duidelijk artikel op wikipedia:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pokertermen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei xxTheMikeyxx:

Leuk! Het eerste deel zal ik persoonlijk niet zo zeer volgen, aangezien ik dat wel onder de knie heb. Maar ben zeker benieuwd naar de pro-tips! :)

Dit topic is vergrendeld en je kan al je posts met vragen plaatsen bij pokervragen die Rick zal beantwoorden. @coolos15 zal regelmatig een nieuwe post maken in dit topic zodat we een mooi compleet geheel hebben hoe je moet pokeren van de begin stap tot een pro.

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die dit topic gaat lezen, het volgende bericht is het belangrijkste van de hele cursus en is ook voor de iets gevorderde spelers erg handig om te lezen en goed te beseffen. Vooral het stuk over raisen kan een groot verschil gaan maken in het spel van een hoop spelers.

Het doel van de 4 beslissingen van poker:

1. Raise
Er zijn hier 2 verschillende soorten raise te onderscheiden, namelijk:
1 De bet: raisen als er nog niemand heeft ingezet
2 De raise: raisen als iemand anders al heeft ingezet.

Ik zal beginnen met focussen op de bet en nog niet zoveel op de raise, omdat die wat ingewikkelder is.
Wat het allerbelangrijkste bij de bet is, is de reden waarom je bet. Er zijn heel veel spelers die zonder reden gaan betten en daarom vaak op latere momenten in problemen komen.
Daarom is het voor elke pokerspeler belangrijk om je altijd af te vragen waarom je bet. Er zijn 2 belangrijke redenen om te betten:
1 voor value, je wil dat de tegenstander callt (met een slechtere hand)
2 om te bluffen, je wil dat de tegenstander fold (met een betere hand)

Het is dan ook meestal niet slim om te betten als de reden daarvoor niet in deze 2 categorieën valt. Je wil namelijk geen call van een betere hand, maar iemand die fold met een slechtere hand heeft ook geen meerwaarde. Ik zal hieronder later nog wat verder op het betten ingaan.


2. Call
De belangrijkste reden om te callen is omdat je denkt dat je hand beter is dan die van je tegenstander. Je hebt ook hier weer verschillende redenen om te callen:
1. Je denkt een betere hand te hebben dan je tegenstander
2. Je hebt een draw (je hebt nog een bepaalde kaart nodig om je hand goed te maken)
3. Om later je tegenstander weg te bluffen.


3. Fold
Je gooit je hand weg op een bet van de tegenstander.
Het is hierbij vrij duidelijk waarom je fold. Je denkt een slechtere hand te hebben dan je tegenstander

4. Check
De check gebruik je als nog niemand heeft ingezet en je geen reden hebt om te betten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...