Spring naar bijdragen

Pokervragen


coolos15

Aanbevolen berichten

Ik vind met name interessant wanneer je azen of koningen postflop weglegd. Dat is vaak een van de grootste leaks van zwakkere spelers. Kan je daar enkele voorbeelden van geven coolos?
Ik zal me hier dan voornamelijk beperken tot AA om het voorbeeld makkelijker te houden.

In principe moet je AA postflop natuurlijk niet zomaar folden. Als je echter al groot bet en dus veel kracht toont, maar de tegenstander raiset alsnog moet je wel oppassen. Dit kan natuurlijk gewoon een slechtere hand zijn, maar als de board heel erg wet is (dat wil zeggen, veel opties om mooie handen te maken) en de tegenstander toont heel veel kracht is het misschien wel goed om je hand weg te gooien.
Ik zal 2 voorbeelden geven wanneer je op kracht beter wel en beter niet kan weggooien.

1. Je speelt tegen een agressieve professional en je hebt al veel handen agressief gespeeld. Je bent hem de hele tijd aan het raisen en hebt al een paar keer wat blufs laten zien.
Als je dan AA hebt op een K94 board en hij raiset je op de flop is het niet handig om zomaar je hand weg te gooien.

2. Maar als je AA hebt en je speelt tegen een speler die heel passief en voorzichtig speelt. De board is JT963 met 3 schoppen en hij gaat all in op de river als je bet, is een fold toch wel handig. Want je moet het maar zo zien: met welke slechtere hand dan AA gaat je passieve, niet bluffende tegenstander de river raisen, ik kan er weinig bedenken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[mention=1007]coolos15[/mention]
Stel je weet zeker dat je de beste hand hebt (je hit trips op de flop), maar er liggen 2 harten. Je wilt geen harten zien en er zitten meerdere spelers in de hand. Welke bet kun je dan het beste maken om de andere spelers te laten folden?
Als je de beste hand hebt, wil je natuurlijk niet dat je tegenstander gaat folden. Al ben je bang voor de 3de harten in zo'n geval, je moet zeker niet proberen iedereen uit de pot te duwen. Daarnaast weet je natuurlijk nooit of iemand wel die flushdraw heeft.

Op een zogenoemd wet board waar je bang bent voor veel verschillende kaarten, kan je beter wel wat groter betten om je goede hand te beschermen. Ik zou dan rond de 75% van de potsize betten. Op die manier is het voor hun niet meer zo handig om te callen met hun flushdraw.

Als ze callen en de 3de harten komt, ga dan niet meteen alleen maar checken omdat je bang bent voor een eventuele flush, maar probeer ook van slechtere handen nog value te krijgen. Als ze dan extreem sterk betten, kan je na gaan denken om je hand misschien te folden.
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[mention=1007]coolos15[/mention]
leuk topic! 
In de jaren dat ik poker kosten de handen JJ QQ AJo mij een hoop geld bij cash games bv 2/2NL met 100BB. Heb je nog een tip om deze handen winstgevender te maken als ik bv EP zit
Bij cashgames waar je 100BB diep zit is het niet slecht om je AJo preflop gewoon te folden. Het voelt heel erg zonde als je zo'n mooie hand krijgt, maar je zit met nog 8 man achter je zeker niet altijd als favoriet in de hand en AJo speelt niet eens zo lekker, vooral niet tegen handen die beter zijn preflop.

Mijn advies voor JJ is heel zorgvuldig spelen. Open gewoon en kijk hoe de flop is opgebouwd. Waar het meeste geld vaak mee wordt verloren is teveel kijken naar de 2 kaarten in je hand en niet naar hoeveel die 2 kaarten na de flop nog waard zijn. Bij JJ is dit het meest extreem, omdat het preflop echt een mooie hand is, maar het postflop bijna altijd wel een overkaart op de board heeft. Wees dan ook niet te eigenwijs als een tegenstander sterk bet en gooi je hand weg als er meerdere overkaarten liggen.

Hetzelfde geldt in iets mindere mate ook voor QQ. Wees niet te eigenwijs en ben bereid de hand weg te gooien als je tegenstander sterk bet op bijvoorbeeld een AK5 board
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-2-2018 om 12:12 zei coolos15:



2. Maar als je AA hebt en je speelt tegen een speler die heel passief en voorzichtig speelt. De board is JT963 met 3 schoppen en hij gaat all in op de river als je bet, is een fold toch wel handig. Want je moet het maar zo zien: met welke slechtere hand dan AA gaat je passieve, niet bluffende tegenstander de river raisen, ik kan er weinig bedenken

Had voor de flop niet geraised in de hoop om.....:-)

 

Je bent lekker op wintersport en als je terug bent mag je de volgende pokervraag beantwoorden: Wat zijn goede posities en manieren om te bluffen, doe je dat meestal op de river of pakt je ook door op de turn als je de flop uit bet met weinig? Op wat voor boards doe jij het en er is ongetwijfeld een verschil hierin met cash games of toernooien.

 

Schermafbeelding 2018-02-18 om 20.20.01.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[mention=1007]coolos15[/mention]
Kun je iets vertellen over bankroll management? 
Bankroll management is het aan bepaalde toernooien meedoen op voorwaarde dat je daar genoeg geld voor hebt in je bankroll. Het is bij poker natuurlijk zo dat geluk wel degelijk een factor speelt om niet blut te raken. Om die geluksfactor uit te sluiten om al je geld kwijt te raken is het van belang een bepaalde hoeveelheid buy ins te hebben om dit voor elkaar te krijgen. Bij sommige varianten is de geluksfactor groter dan bij andere, dus werkt dit met verschillende hoeveelheden.
Voor grote toernooien ligt de geluksfactor het hoogste en het is dan ook aan te raden de vuistregel van 100 buyins aan te houden. Stel dat je bankroll 15000$ is, kan je dus veilig toernooien van 150$ en lager spelen.

Bij cashgames is een bankroll van 30 buyins en op hoger niveau zelfs 50 buyins vaak gebruikelijk. Heb je dus een bankroll van 3000$, koop dan niet zomaar voor meer dan 100$ in.


Belangrijk om hier bij te zeggen is dat bankroll management alleen werkt voor winnende spelers. Als je een verliezende speler bent, moet je gewoon voor je lol spelen en heeft bankroll management geen zin.
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had voor de flop niet geraised in de hoop om.....:-)
 
Je bent lekker op wintersport en als je terug bent mag je de volgende pokervraag beantwoorden: Wat zijn goede posities en manieren om te bluffen, doe je dat meestal op de river of pakt je ook door op de turn als je de flop uit bet met weinig? Op wat voor boards doe jij het en er is ongetwijfeld een verschil hierin met cash games of toernooien.
 
5a89d2be2b59e_Schermafbeelding2018-02-18om20_20_01.thumb.png.dad58173ef328f9a5f48db6fba9b1eb7.png
Bij bluffen is het belangrijk om door te hebben dat je probeert je tegenstander een betere hand te laten folden. Een slechtere hand laten folden heeft heel weinig meerwaarde (op de flop wel, omdat hij nog kan verbeteren op de turn en river). Zorg er dus voor dat je niet zomaar met redelijke handen gaat bluffen.

Bij bluffen heb je eigenlijk 2 methodes. Als je GTO bluft, bluf je eigenlijk gewoon met de slechtste hand die je hebt, afgewisseld met een aantal handen met blockers (kaarten die goede handen van de tegenstander blokkeren). Stel er liggen 3 ruiten en jij hebt de A van ruiten. Als jij daar all in gaat met 50000 punten en de pot is 30000 punten, is de kans groter dat de tegenstander zijn hand weggooit dan dat je die niet in je hand hebt, omdat hij dus nooit de nuts kan hebben.
Met de slechtste hand bluffen is vaak erg logisch, omdat je met een slechte hand niet gaat winnen. Stel bijvoorbeeld dat er 789T ligt en jij hebt Q3 in je hand. Als je daar checkt ga je de hand vrijwel zeker niet winnen, maar door te bluffen gooit je tegenstander een hoop handen weg die beter zijn dan jouw hand.

De 2de methode is die waarbij je de tegenstander inschat en denkt dat hij weinig heeft. Dan kan je met een slechtere hand dan hij heeft hem nog proberen weg te bluffen.
Het belangrijkste met deze vorm van bluffen is nadenken welke handen je wil wegbluffen. Daarom is het heel belangrijk om zo goed mogelijk in te schatten wat je tegenstander in zijn hand heeft en wat je daartegen kan doen.

Hierbij is het bijvoorbeeld een goede hint als een tegenstander naar je toe checkt. Hierbij geeft hij eigenlijk aan een niet zo sterke hand te hebben en betten als iemand naar je toe checkt is vaak heel effectief. Ik denk zelfs dat dit verreweg de meest winstgevende manier is om te bluffen in heel poker. Dus als iemand van tevoren heeft geraised en dan opeens checkt, met al je slechte handen bluffen totdat hij met hele goede handen gaat checken om je in de val te lokken.

Verder is een effectieve manier van bluffen vaak ook het betten van een groot bedrag. Zorg er hierbij wel voor dat je niet alleen groot bet met blufs, als je tegenstander hier namelijk achter komt, kan hij je helemaal wegspelen. Maar zolang je nog niet bent betrapt, groot betten is vaak heel effectief.


Ik hoop dat ik hiermee in ieder geval een gedeelte heb kunnen helpen. Er zijn nog een ontelbare hoeveelheid situaties op te noemen, maar voorlopig kan je hiermee wel aan de slag



  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even algemene vraag, is er in dit topic ook ruimte voor een kleine discussie of is het puur aan[mention=1007]coolos15[/mention]
Er is zeker ruimte voor discussie. Ik ben naar mijn eigen mening wel ervaren op heel veel verschillende gebieden van het poker, maar als ik de perfecte pokerspeler was, had ik uiteraard wel een hoop miljoenen gehad. Er zullen dus genoeg dingen zijn waar een toevoeging van anderen alleen maar van meerwaarde is. Voel je dus vrij om te reageren, maar het liefste wel pas nadat ik een vraag heb geantwoord, er staat niet voor niets@coolos15
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites



[mention=1007]coolos15[/mention]
1) Hoe zie jij het leven na poker?
2) Een speler die nu 50NL/50PLO kan verslaan, welke limiet denk jij dat hij voor black friday had kunnen verslaan?
3) Wil je jouw meest memorabele hand met ons delen?


1) voor mij is er niet echt een leven na poker. Zoveel als ik er al mee bezig ben geweest en nog steeds mee bezig ben, kan ik me niet voorstellen dat ik ooit helemaal ga stoppen. Ik ben verder ook nooit fulltime prof geweest (naast de periode in Las Vegas) en heb me ook nooit voorgesteld om pokeren fulltime op me te nemen, ook niet als ik 40 uur per week speelde. Voor mij was, is en blijft het dus een hobby waar ik toevallig geld mee kan verdienen

2) ik heb zelf echt niet genoeg kennis over de games van toen om hier een duidelijk antwoord op te geven, maar mijn schatting is dat je de stakes zeker keer 10 kan doen als je kijkt naar het verslaan van bepaalde games.
Het gemiddelde niveau van nu is echter niet te vergelijken met toen, omdat je tegenwoordig met de technologie en pokerapps veel makkelijker wiskundig correct poker kan leren dan toen. Het was dan ook veel lastiger in die tijd om je spel substantieel te verbeteren als je een bepaald niveau had bereikt dan nu.
Maar feit blijft dat er toen een stuk meer geld zat in poker dan nu het geval is, ook bij slechtere spelers.

3) In mijn meest memorabele hand vind ik het heel lastig kiezen, want ik heb er echt een heleboel. Omdat ik het wel leuk vind om deze te beschrijven, doe ik er 3 in verschillende categorieën. Mijn meest memorabele play, mijn pijnlijkste beat en mijn mooiste pot ooit.

Mijn meest memorabele play was toen ik eind januari met one time in Rozvadov was. Ik speelde een toernooi voor 195 euro inkoop en het was vlak voor het einde van dag 1. Ik kreeg A7 op de Button en er waren 2 limpers. Ik raise naar 7BB met een stack van 50BB. Beide spelers callen. De flop is 862r en we checken allemaal. De turn is nog een 8 met een flushdraw erbij en ze checken weer naar me toe. Op dit moment maak ik een hele kleine bet om ze geen gratis river te geven om een paartje te hitten en als ik bet, zullen ze de river meestal ook naar me toe checken, zodat ik terug kan checken. Ook heb ik met een 7 of een A waarschijnlijk de beste hand op de river. Met een 8 of beter zouden ze namelijk waarschijnlijk de turn betten en met een paartje hoger dan een 8 of een goede aas zouden ze waarschijnlijk niet inlimpen.
Ik krijg 1 call en de river is een 5. Tegen mijn verwachting in bet de speler half pot, wat bij een foute call bijna mijn hele stack zou kosten. Omdat ik deze move heel erg sterk vindt, heeft hij naar mijn idee of niks of een hele goede hand. Die hele goede hand vond ik niet logisch, dus maak ik na lang nadenken de call. Ik zit goed en heb opeens een hele behoorlijke stack voor dag 2, waar ik uiteindelijk ook het geld haal. Een vriend van mij hoorde zelfs later in het restaurant iemand over de call praten, hele mooie herinnering!

Dan 2 wat kortere verhalen.
Mijn pijnlijkste beat was in een online turbo toernooi bij de laatste 20. De eerste prijs was 10.000$ en gemiddelde stack was ongeveer 300K. Ik heb zelf al 600K. Ik heb AA in de BB en 2 spelers gaan voor me all in met ongeveer 300K per persoon. Ik call en de tegenstanders hebben JJ en AJo. De AJo heeft nog 50K meer dan de JJ speler. Op de flop komt de laatste J van het deck en op de river krijgt de AJ zelfs een flush. Ik verlies dus een pot van 900K en een zo goed als zekere cash van meer dan 1500$, terwijl mijn beste online cash ooit maar 2200$ is (ik heb nooit mazzel gehad in grotere toernooien). Erg pijnlijk

Dan als laatste mijn mooiste pot ooit.
Ik zat in het Bellagio op de 2-5 cashgame met een stack van 550$. Ik heb 66 op de BTN en er gaan 5 mensen op de flop mee voor 20$. De flop is 46T en nadat iemand bet, iemand raiset en nog iemand callt is de pot al 400$. Ik ga all in en krijg zowaar 2 callers. Onbekend en 44. Ik win de hand en een pot van 1700$, echt een heerlijk gevoel
  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.