Spring naar bijdragen

Minister Zijlstra van Buitenlandse Zaken stapt op en verlaat de politiek


Pat

Aanbevolen berichten

ik praat niet zo vaak over politiek  . Een paar dagen vrij gehad zodoende kreeg ik de kans om het nieuws te volgen . 

Het viel mij op dat zijn vertrek , door sommige partijen  werd toegejuicht . Sommige collega's hadden het  naar eigen zeggen totaal geen moeite mee .

 

Is Zijlstra geen mens ? zijn we allemaal perfect  ? niemand heeft ooit in zijn leven gelogen of een steekje gelaten waar hij achteraf spijt van had ?

Hij heeft  toegegeven een fout te hebben begaan en daarvoor zijn excuus aangeboden .

Heeft hij geen recht om eerder als een mens behandeld worden dan als een minister ?

Heeft Zijlstra blauwe bloed en daardoor niet bevoegd om van zijn recht ( als mens zijnde ) te genieten

en een 2e kans krijgen ?

wat mij betreft , diep en diep triest / volstrekt belachelijk / en niet collegiaal .

 

I would say , 

 

let he who without sin cast the first stone !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fair doss ,

wat zijn aftreden betreft , moet ie maar zelf weten .

ik had het over de reactie van sommige collega's inzake zijn vertrek .

 

PS , Politiek ( in oud Griekse taal ) betekent ,, het leven als burger in de samenleving ,, .  Dus officieel hoor hij in de eerste instantie als een NL burger gekend en daarnaar behandeld te worden .  

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Digital Invest:

Volkomen terecht dat die vertrekt. Nu de rest nog Pinokio Rutte en Penthouse Pechtold voorop.

dacht jij dat een Groenteboer één van ze medewerkers ontslaat of zijn vertrek toejuicht omdat ie maar één keer heeft gelogen ( en vervolgens zijn excuses aangeboden ) ??

Dat dacht  ik niet hoor .

Ik zou niet weten waarom een minister het anders verdient . Hij is een NL burger ( ongeacht zijn functie ) . op het moment  dat een mede parlementariër zijn vertrek toejuicht , wordt hij eerder als Minister beschouwd , dan als een Nederlandse burger . Daar is maar één woord voor : Discriminatie .

Staat duidelijk in de grondwet uitgelegd .

nou , kan zijn dat hun reactie niet discriminerend bedoeld is en dat geloof ik graag  , maar zeer zeker oncollegiaal en  highly unprofessional . imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas was er geen andere optie voor Halbe Zijlstra om af te treden. Jammer want het één van de betere politici die in Den Haag rondloopt. Jammer voor de VVD. Helaas is huidige politieke klimaat waarbij men het niet zal nalaten om anderen te beschadigen. Dit wordt gretig opgepakt door de media. Het is nu even voorpagina nieuws en volgende week is men het allang weer vergeten. Wie was Halbe ook alweer. Jammer voor de persoon Halbe. Volgend jaar wordt hij 50, carrière in de politiek en bedrijfsleven kan hij wel vergeten. Echt medelijden hoeven we niet te hebben want hij krijgt een mooie uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben momenteel op reis dus heb het nieuws niet echt gevolgd. Waar had die over gelogen? Dat dat hij had gehoord dat Poetin streefde naar een groot Russisch rijk ofzo toch?

Voor hetzelfde geld breekt er een derde wereldoorlog uit door de leugens van zo’n mafklapper. Ik kom zelf af en toe in de Ukraine moet je zien wat een tyfuszooi het daar nu is mede dankzij het onbezonnen gedrag van Van Baalen (VVD) en twee van zijn EU vriendjes.

Volkome terecht dat die vertrekt. Dit soort mensen schrijven geschiedenis die kunnen zich geen leugens permiteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening: dit is meer dan een simpel leugentje. 

Hij heeft gelogen dat hij erbij was. Hij heeft ook de inhoud behoorlijk aangedikt. De context was er ook eentje van de boel ophitsen tegen de Russen en mensen bang maken voor de Russen. Da's gevaarlijk natuurlijk. Net zoals Van Baalen die hysterisch stond te doen op het Maidan plein in de Oekraine. 

Ook toen hij aan kon zien komen dat hij hier nooit mee weg zou komen, bleef hij door liegen. Het zou zogenaamd verteld zijn om zijn bron te beschermen. Daar komt ook nog bij dat iemand die werkelijk denkt dat Poetin in het bijzijn van Nederlandse zakenlui zijn oorlogsplannen uit de doeken gaat doen, volledig ongeschikt is voor de functie van minister van BZ. 

Door het gelieg en gedraai staat Nederland nu voor aap in de wereld. 

Over Halbe hoeven we ons geen zorgen te maken. Die krijgt vast wel ergens een mooi baantje. Zelfs Robin Linschoten kwam aanvankelijk nog wel aardig terecht. Totdat hij het zelf overal verknalde. 

bewerkt door Gier (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit land is alles te ver doorgeschoten. Iedereen die in de oppositie zit geeft de Euro en Brussel de schuld, maar feitelijk gezien liggen de problemen van de hedendaagse situatie in Europa heel anders.

9/11 kwam op een verschrikkelijk slecht moment, een paar maanden voor introductie van de Euro; de financiële markten waren bijzonder instabiel, een slechter moment om de Euro in te voeren was er niet. En nu zitten we met de gebakken peren, en de financiële kaalslag van de middenstander. De boekhouding in Nederland lijkt nergens meer op, miljarden worden uitgegeven aan onduidelijke projecten, belastingen en zorgkosten rijzen huizenhoog de pan uit, en de marionetten in Den Haag doen allerlei beloftes die niks van doen hebben om het land economisch en financieel weer gezond op de rails te krijgen. Neem daarbij een volledig overbodig koningshuis, die de laatste belastingcenten van de argeloze burger uit de schatkist graait, en je hebt de situatie waar we nu in zitten.

Ik blijf zeggen dat de Euro zwaar is geflopt, en dat er een ander betaalsysteem moet komen, plus een gelijk belastingtarief in heel Europa.

Falende ministers zul je altijd blijven houden, tot de dag van vandaag vraag ik me af wat er van Nederland terecht was gekomen als Pim Fortuyn president was geworden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moeten we terug naar de aloude munteenheden, wanneer ik de tarieven vergelijk van Spanje versus Nederland, dan krijg ik met beide landen medelijden, omdat ze allebei met de Euro opgescheept zitten. Je kunt in een relatief arm land als Spanje de mensen dit niet aandoen, die Euro is veel en veel te duur, ik profiteer er van, maar diep in mijn hart weet ik dat het zo scheef is als het maar kan, en dat zowel de gemiddelde Spanjaard, alswel de gemiddelde Nederlander geen steek beter wordt van de huidige situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei babboe:

tot de dag van vandaag vraag ik me af wat er van Nederland terecht was gekomen als Pim Fortuyn president was geworden.

Als Fortuyn al een kabinet had kunnen formeren was dit waarschijnlijk relatief snel gevallen wegens te weinig kwalitatief goede mensen in zijn organisatie. Nederland is politiek niet zo ingericht dat je het alleen kan besturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moeten we terug naar de aloude munteenheden, wanneer ik de tarieven vergelijk van Spanje versus Nederland, dan krijg ik met beide landen medelijden, omdat ze allebei met de Euro opgescheept zitten. Je kunt in een relatief arm land als Spanje de mensen dit niet aandoen, die Euro is veel en veel te duur, ik profiteer er van, maar diep in mijn hart weet ik dat het zo scheef is als het maar kan, en dat zowel de gemiddelde Spanjaard, alswel de gemiddelde Nederlander geen steek beter wordt van de huidige situatie.


Ik reken nog steeds terug naar peseta’s, dan schrik je pas..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei babboe:

In dit land is alles te ver doorgeschoten. Iedereen die in de oppositie zit geeft de Euro en Brussel de schuld, maar feitelijk gezien liggen de problemen van de hedendaagse situatie in Europa heel anders.

9/11 kwam op een verschrikkelijk slecht moment, een paar maanden voor introductie van de Euro; de financiële markten waren bijzonder instabiel, een slechter moment om de Euro in te voeren was er niet. En nu zitten we met de gebakken peren, en de financiële kaalslag van de middenstander. De boekhouding in Nederland lijkt nergens meer op, miljarden worden uitgegeven aan onduidelijke projecten, belastingen en zorgkosten rijzen huizenhoog de pan uit, en de marionetten in Den Haag doen allerlei beloftes die niks van doen hebben om het land economisch en financieel weer gezond op de rails te krijgen. Neem daarbij een volledig overbodig koningshuis, die de laatste belastingcenten van de argeloze burger uit de schatkist graait, en je hebt de situatie waar we nu in zitten.

Ik blijf zeggen dat de Euro zwaar is geflopt, en dat er een ander betaalsysteem moet komen, plus een gelijk belastingtarief in heel Europa.

Falende ministers zul je altijd blijven houden, tot de dag van vandaag vraag ik me af wat er van Nederland terecht was gekomen als Pim Fortuyn president was geworden.

 

lol. that was juist my point .

Hij is niet de enige die fouten maakt .

Wat voor gevolgen dit ( politiek gezien ) voor Nederland heeft , maakt mij niks uit .

Ik vermijd 2 dingen in mijn leven :

1- Politiek

2- Religie

En geloof het of niet , daardoor ben ik stuk gelukkiger in mijn leven .

 Klopt Nederland staat op de voorpagina en ......................... . Ik begrijp all andere reacties hier as wel as hun standpunten .

Waar het mij om gaat is , waarom een Minister door zijn collega parlementariër achteraf anders moet benadrukt worden dan elke ander willekeurige Nederlander .

Hij mag wel een slechte politicus zijn geweest . Maar hij is volgens de wet , een NL staatsburger .

Naar mijn mening  : Discriminatie is niet uitbestemd voor een bepaalde groep of ras .

En dit was dus een schoonsvoorbeeld van . Al was het niet zo bedoeld .  

 

Maargoed , interessante reacties dus ik ga maar verder lezen . ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei xxTheMikeyxx:

Ik reken nog steeds terug naar peseta’s, dan schrik je pas..

 

Omrekenen? Bij de Mercadona bij ons om de hoek staat het bedrag in pesetas ook nog gewoon op de kassabon. ?

bewerkt door Digital Invest (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omrekenen? Bij de Mercadonna bij ons om de hoek staat het bedrag in pesetas ook nog gewoon op de kassabon.


Ik vind dat ringeltje altijd zo leuk. ‘Mercadooohonaa, Mercadona!’

Tot je er een uur loopt. Then it gets irritating :P

Maar volgens mij staat het daar zelfs nog op het prijskaartje van ieder product :) Nou moet ik zeggen dat het voor mij best een eindje lopen was naar de dichtstbijzijnde. En dan in de bloedhitte op Tenerife met je loodzware boodschappentassies zeulen, no thanks. Tis dan immers vakantie. Dus meestal ging ik er max 1x/week om 08h30 heen om grote boodschappen te doen, en de rest haalde ik bij de Spar of ‘felipe supermercado’. Was beide wel flink prijziger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pat:

lol. that was juist my point .

Hij is niet de enige die fouten maakt .

Wat voor gevolgen dit ( politiek gezien ) voor Nederland heeft , maakt mij niks uit .

Ik vermijd 2 dingen in mijn leven :

1- Politiek

2- Religie

En geloof het of niet , daardoor ben ik stuk gelukkiger in mijn leven .

 Klopt Nederland staat op de voorpagina en ......................... . Ik begrijp all andere reacties hier as wel as hun standpunten .

Waar het mij om gaat is , waarom een Minister door zijn collega parlementariër achteraf anders moet benadrukt worden dan elke ander willekeurige Nederlander .

Hij mag wel een slechte politicus zijn geweest . Maar hij is volgens de wet , een NL staatsburger .

Naar mijn mening  : Discriminatie is niet uitbestemd voor een bepaalde groep of ras .

En dit was dus een schoonsvoorbeeld van . Al was het niet zo bedoeld .  

 

Maargoed , interessante reacties dus ik ga maar verder lezen . 1f642.png 

Wat mijn leven ook veel gelukkig maakt, op punt 3. Afscheid genomen van het oranje gevoel tijdens het voetballen. Scheelt heel veel ergernis. In de andere 2 punten kan ik me ook heel goed vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei xxTheMikeyxx:

 


Ik reken nog steeds terug naar peseta’s, dan schrik je pas..

 

Tsja , jij hebt vanuit jouw visie als Nederlander een goed punt, maar vergeet niet dat de gemiddelde Spanjaard gruwelt van die Euro,  de economische infrastructuur van een land als Spanje (of Griekenland) leent zich niet voor de achterlijk dure Euro. Kijk, voor vijftig ruggen koop je daar een behoorlijk appartement, waar met een beetje renoveren een leuke cent op te verdienen valt. Maar voor de gemiddelde Spanjaard is vijftig duizend een onbereikbare droom, die ze daar met werken nooit zullen kunnen verwezelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja , jij hebt vanuit jouw visie als Nederlander een goed punt, maar vergeet niet dat de gemiddelde Spanjaard gruwelt van die Euro,  de economische infrastructuur van een land als Spanje (of Griekenland) leent zich niet voor de achterlijk dure Euro. Kijk, voor vijftig ruggen koop je daar een behoorlijk appartement, waar met een beetje renoveren een leuke cent op te verdienen valt. Maar voor de gemiddelde Spanjaard is vijftig duizend een onbereikbare droom, die ze daar met werken nooit zullen kunnen verwezelijken.


Lets be real inderdaad. De gemiddelde spanjaard krijgt geen kut aan salaris. Maargoed, er word ook erg weinig belasting geheven hoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei babboe:

Dan moeten we terug naar de aloude munteenheden, wanneer ik de tarieven vergelijk van Spanje versus Nederland, dan krijg ik met beide landen medelijden, omdat ze allebei met de Euro opgescheept zitten. Je kunt in een relatief arm land als Spanje de mensen dit niet aandoen, die Euro is veel en veel te duur, ik profiteer er van, maar diep in mijn hart weet ik dat het zo scheef is als het maar kan, en dat zowel de gemiddelde Spanjaard, alswel de gemiddelde Nederlander geen steek beter wordt van de huidige situatie.

Dat kan bijna niet. Het lijkt me vrij ingewikkeld om uit de euro te stappen en je eigen munt weer in te voeren. Volgens mij is daar bij wet amper wat over geregeld. Je zult dus afspraken moeten maken met alle andere euro-landen en dat in je eentje. Het zal ook wel neerkomen op uit de EU stappen. 

Een beetje de Brexit dus, maar dan nog wat ingewikkelder.

Ik zie het, behoudens extreme incidenten of voorvallen, niet gebeuren. Ik denk dat iedereen met dergelijke ambities eerst even kijkt hoe het de UK de komende jaren vergaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei LasVegasNic:

Wat mijn leven ook veel gelukkig maakt, op punt 3. Afscheid genomen van het oranje gevoel tijdens het voetballen. Scheelt heel veel ergernis. In de andere 2 punten kan ik me ook heel goed vinden.

ja , sommige zijn heel fanatiek wat dat betreft . ?

al hoewel , Nederland heeft altijd een goeie elftal gehad .

Laatste jaren minder geworden , imo. 

 Marco van Basten  was mijn idool ( van jongere jaren ) . Ik heb hem jaren later 2 keer ontmoet en hij is geweldig . Niet alleen een goeie speler toen , maar ook een great guy to have a chat with .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Pat:

lol. that was juist my point .

Hij is niet de enige die fouten maakt .

Wat voor gevolgen dit ( politiek gezien ) voor Nederland heeft , maakt mij niks uit .

Ik vermijd 2 dingen in mijn leven :

1- Politiek

2- Religie

En geloof het of niet , daardoor ben ik stuk gelukkiger in mijn leven .

 Klopt Nederland staat op de voorpagina en ......................... . Ik begrijp all andere reacties hier as wel as hun standpunten .

Waar het mij om gaat is , waarom een Minister door zijn collega parlementariër achteraf anders moet benadrukt worden dan elke ander willekeurige Nederlander .

Hij mag wel een slechte politicus zijn geweest . Maar hij is volgens de wet , een NL staatsburger .

Naar mijn mening  : Discriminatie is niet uitbestemd voor een bepaalde groep of ras .

En dit was dus een schoonsvoorbeeld van . Al was het niet zo bedoeld .  

 

Maargoed , interessante reacties dus ik ga maar verder lezen . 1f642.png 

Ik maak me wel druk om politiek zo lig ik al weken wakker van de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam. Moet ik stemmen op Ana Paula Lima of toch op Steve Brown.

Maar even serieus ik probeer me alleen nog druk te maken over dingen waar ik daadwerkelijk invloed op heb. Dit neemt niet weg dat ik op zijn tijd wel een mening heb over politiek en religie gerelateerde zaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Digital Invest:

Ik maak me wel druk om politiek zo lig ik al weken wakker van de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam. Moet ik stemmen op Ana Paula Lima of toch op Steve Brown.

Maar even serieus ik probeer me alleen nog druk te maken over dingen waar ik daadwerkelijk invloed op heb. Dit neemt niet weg dat ik op zijn tijd wel een mening heb over politiek en religie gerelateerde zaken. 

Wat mij betreft , je mening wordt op prijs gesteld . 

thx . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens. Politiek is soms leuk om je mening over te geven en meningen uit te wisselen, maar met jezelf er heel erg druk over maken, frustreer je enkel jezelf. Behalve een vakje aankruisen, lid worden van een partij, een lobbygroep oprichten of met een vlaggetje meelopen in een demonstratie, doe je er toch weinig aan. En zelfs bij die drie initiatieven is je invloed al zo goed als nihil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...