Spring naar bijdragen

Minister Zijlstra van Buitenlandse Zaken stapt op en verlaat de politiek


Pat

Aanbevolen berichten

Zojuist zei babboe:

Referenda politiek. Gewoon invoeren. het hele systeem omgooien, en bij belangrijke beslissingen de burgers laten spreken. Hopelijk dat er dan wel een keer spijkers met koppen worden geslagen.

Goed punt . 

Ik denk eerlijk gezegd ,  the main problem met politiek is dat er veel beloftes vooraf gedaan worden die achteraf niet te handhaven zijn . Simpelweg ze kunnen niet voor een grotendeels  waar maken wat ze vooraf hebben beloofd  .

En dit ellende heb jij overal . Neem het van me aan , Nederland is niet enige land waar politiek van geloofwaardigheid van de kiezer misbruik maakt .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond persoonlijk dat nagenoeg alle kamerleden uitermate respectvol waren richting Halbe Zijlstra, die natuurlijk zelf een grove en domme fout heeft gemaakt. Je ziet zo ook maar dat er niets onontdekt blijft in onze wereld, en ook dat de Volkskrant gewoon goede onderzoeks-journalistiek heeft uitgevoerd.

Het lijkt me dat er geen andere keuze was, en het is vooral een persoonlijk drama, maar verder zie ik niet heel veel consequenties hieruit voortvloeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzake de punten omtrent de euro, en zeker het voorstel van een referendum terug in te voeren kan je denk ik alleen maar het voorbeeld van Brexit nemen wat laat zien wat er gebeurt als er ongeschikten het voor het zeggen krijgen in een land. Laat de politiek en belangrijke keuzes svp over aan de personen die er verstand van hebben en niet aan het volk zonder enige kennis. Het volk kiest veelal alleen voor zichzelf, en niet voor ons land. Mijn geloof is dat de kamerleden niet aan persoonlijk gewin denken, en het beste voor hebben met ons land, ook al denken ze anders over wat het beste is voor Nederland.


Dat er zwevende kiezers uberhaupt bestaan laat mijn inziens zien dat keuzes worden gemaakt op basis van sentiment en niet van goed doordachte informatie. De verschillende partijen zijn serieus verschillend van elkaar en dan is het voor mij persoonlijk onbegrijpelijk dat er zoveel verschillende keuzes worden gemaakt elke keer. 

Idem de respons over Spanje, en dat ze het zo slecht hebben met de euro. Ik denk dat het een godsgeschenk is dat ze in de Europese Unie zitten. Als ze niet eens uniformiteit kunnen uitstralen in het land, mogen ze blij zijn dat 'grote broer' Europa mee waakt over ze.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd dat het deels wel goed is voor Spanje, maar de euro is te duur voor ze. Die mensen daar kunnen, zoals babboe zegt, geen enkele vorm van bestaan opbouwen en mogen al blij zijn dat ze wat te vreten kunnen halen (als het meezit) aan het eind vd maand. Neem nou hun minimumloon. €825,65/maand. Das zo’n €5,70 per uur. Hoe moet je daarvan rondkomen? Al dan niet met een iets goedkopere hypotheek dan hier? Om nog maar te zwijgen over dat een énorm deel (ongeveer 1/3e) minder verdiend dan het minimumloon, en ze daarnaast een werkloosheid hebben van zo’n 12%. En ga niet roepen ‘alles is daar goedkoper’, want dat valt nu met die euro tegenwoordig wel tegen. Ja soms krijg je een klein biertje aan het terras voor een euro.. mar kijk maar eens in de supermarkt. Zo goedkoop vergeleken met hier is het daar echt niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spanje is wel goedkoper dan Nederland. Price level ligt op ongeveer 80 procent. Maar... ongeveer de helft van de werknemers in Spanje verdient € 1.000 of minder per maand. Reken dat om naar Nederland en je komt op € 1.250 per maand. In Nederland ligt de mediaan op zo'n 30k per jaar besteedbaar inkomen. Dan kom je toch een stuk hoger uit dan die € 1.250 per maand.

Volgens mij zie je wel relatief weinig Spanjaarden de grens oversteken om elders werk te zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Politiek is onderhandelen. Jij geeft dit, ik krijg dat. In dit spel wordt er soms hoog ingezet. En dingen verzwegen of aangezet. Halbe Zijlstra heeft z'n hand overspeeld met z'n leugen, maar hij had van mij niet weg gehoeven. Iedereen liegt namelijk wel eens. En degene die zegt dat hij dat niet doet liegt. 

Het gaat erom of het grotere geheel bewaakt wordt. Of de politiek ervoor zorgt dat de situatie in ons land en in Europa stabiel blijft. En daar zorgt dit kabinet naar mijn idee wel voor, ook al neemt het kabinet soms besluiten waar ik van gruwel. Maar dat is politiek. Geven en nemen.

Als "het volk" het voor het volledig voor het zeggen krijgt dan wordt het een janboel. Want niet iedereen is deskundig. En bovendien verschillen de belangen en de behoeften teveel. De politiek dient ervoor te zorgen dat er ruimte is voor ieders belangen en behoeften. En dat betekent dat er soms wel eens een persoonlijke wens moet sneuvelen.

Ik ben benieuwd en bezorgd wat er met Engeland gaat gebeuren nu het volk zich heeft uitgesproken voor een Brexit. Ik vrees dat ze er enorme spijt van gaan krijgen en dat algehele maatschappelijke armoede zal toenemen. Rijken zullen rijker worden en gewone mensen zullen moeilijker kunnen overleven. Verschillen tussen rijk en arm worden groter en daar wordt een land of een samenleving zelden beter van. Maar ja, het volk heeft de kundigheid van haar politici aan de kant geschoven en zelf gesproken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal een flink aantal jaartjes duren voordat GB over de brexit heen is, maar zoals met al die regelingen die ze nu vast en zeker krijgen gaan, zullen ze er echt niet zo slecht uitkomen.

Overigens, beetje offtopic maar het zegt wel iets over het verschil in politiek: was het daar laatst niet zo dat iemand op wou stappen, alleen omdat ie een halfuurtje ofzo telaat was?

Zegt wel iets over het verschil qua mentaliteit hier. Hier komt een enorm deel meestal niet eens opdagen bij debatten, of ze liegen zoals Opstelten, Teeven en Zijlstra alles aan elkaar.. ohja wacht - alle drie VVDers... alleen opgestapt na de publieke opinie ze en plein publique uitkotste... en toch zijn ze continu de grootste van NL. Ben benieuwd of en wanneer er dingen over Rutte naar buitentreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JackPot:

Inzake de punten omtrent de euro, en zeker het voorstel van een referendum terug in te voeren kan je denk ik alleen maar het voorbeeld van Brexit nemen wat laat zien wat er gebeurt als er ongeschikten het voor het zeggen krijgen in een land.

En wat gebeurt er dan? Is UK wel zo slecht af met Brexit? Persoonlijk denk ik dat Brexit een zege is voor de U.K.

Ik kan me nog een referendum in 1994 herrineren toen zeiden alle zogenaamde deskundigen dat Noorwegen tot een derde wereld land zou vervallen omdat ze besloten niet toe te treden tot de EU. Een paar jaar later kon geen enkel EU land zich qua rijkdom en welvaart meten met Noorwegen. Nou kun je Noorwegen niet één op één te vergelijken met UK maar er zijn diverse scenario's denkbaar waarbij Brexit uiteindelijk gunstig uitpakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gier:

Volgens mij zie je wel relatief weinig Spanjaarden de grens oversteken om elders werk te zoeken. 

Veel van de Spaanse ‘werklozen’ hebben zwart wel iets van een inkomen. Spanjaarden trekken de grens wel over maar veelal richting Frankrijk en Noord Italië hier zijn de inkomens ook relatief hoog en deze landen zijn taaltechnisch aantrekkelijker dan Nederland of Duitsland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei xxTheMikeyxx:

Het zal een flink aantal jaartjes duren voordat GB over de brexit heen is, maar zoals met al die regelingen die ze nu vast en zeker krijgen gaan, zullen ze er echt niet zo slecht uitkomen.

In tegenstelling tot wat je bij ‘ons’ in de media te horen krijgt zit de EU tijdens de Brexit onderhandelingen volledig bij UK in de tang. Geo-politiek kan de EU het zich op dit moment namelijk absoluut niet permiteren dat het bondgenootschap met UK te veel onder druk komt te staan.

bewerkt door Digital Invest (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Digital Invest:

Veel van de Spaanse ‘werklozen’ hebben zwart wel iets van een inkomen. Spanjaarden trekken de grens wel over maar veelal richting Frankrijk en Noord Italië hier zijn de inkomens ook relatief hoog en deze landen zijn taaltechnisch aantrekkelijker dan Nederland of Duitsland. 

Daar zit wel wat in ja. Ook wel gehoord dat ze naar Argentinië gaan. Of naar Marokko. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In tegenstelling tot wat je bij ‘ons’ in de media te horen krijgt zit de EU tijdens de Brexit onderhandelingen volledig bij UK in de tang. Geo-politiek kan de EU het zich op dit moment namelijk absoluut niet permiteren dat het bondgenootschap met UK te veel onder druk komt te staan.

 

Precies dit. Die hebben ons mooi te pakken en wat je nu gaat krijgen is een gevalletje ‘niet zaaien wel oogsten’...

 

Het leek allemaal oh zo negatief voor ze, en dat is nu puur een dipje. Die Britten gaan schaterlachend uit de EU... ik hoor ze al denken: idiots!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei xxTheMikeyxx:

Precies dit. Die hebben ons mooi te pakken en wat je nu gaat krijgen is een gevalletje ‘niet zaaien wel oogsten’...

Men probeert met betrekking de Brexit een beetje een wij/zij denken te creëren en jij trapt er met open ogen in. Vergeet niet dat we het aan de Britten te danken hebben dat we überhaupt vrij zijn. 

Het enige belang dat de EU lijkt te hebben m bij een slechte deal voor UK is het afschrikken van andere lidstaten om ook uit de unie te stappen. Dit is in mijn gevaarlijk en dubieus beleid.

Daarnaast denk ik dat ‘wij’ als Nederland als één van de belangrijkste handelspartners van UK alleen maar profijt zullen hebben van een voor UK gunstige Brexit deal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.