Spring naar bijdragen

Kunnen ICO's dit volhouden? Failliet door daling cryptos?


Nomore

Aanbevolen berichten

De afgelopen maanden zijn er tig van ICO's geweest die allen veel geld, of beter gezegd veel crypto's hebben opgehaald.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan de ICO's van:

Deze partijen hebben geld opgehaald, in de vorm van veelal Ethereum. Ten tijde van de ICO had dit een waarde van meer dan $1000, maar vandaag de dag is dit nog maar $650 waard. Dit betekent zomaar een halvering van het geld dat is opgehaald. Mocht dit nog niet zijn omgezet in 'gewoon' geld betekent dit dus dat er veel minder geld beschikbaar is voor de ontwikkeling van de producten en dat ook de bedenkers minder hebben kunnen cashen dan misschien vooraf gedacht.

Zou dit de toekomst van deze ICO's in gevaar kunnen brengen? Alle mooie dromen staan vaak in een roadmap en die zijn afgestemd op de verwachte opbrengsten en uitgaven. Als nu blijkt dat dit niet meer mogelijk is, zullen er of wederom investeerders moeten worden gezocht of bepaalde zaken kunnen niet worden afgerond. Nieuwe investeerders betekent verwatering van de bestaande belangen van 'aandeelhouders en / of coin eigenaren' en de beloften niet nakomen omdat er geen geld is betekent ook al weinig goed nieuws.

Mijn verwachting is dat veel leuk bedoelde initiatieven uiteindelijk mede hierdoor zullen stranden, en veel particuliere investeerders die hoop en dromen hadden, wild zullen ontwaken. Mijn inziens dus alleen maar goed dat ICO's en cryptocurrencies in het algemeen verder aan banden worden gelegd. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minutes ago, TheGallant said:

Hier zit zeker wat in @JackPot! Wellicht zou het helpen indien deze ICO's overgaan tot enkel het accepteren van fiatgeld. Ik heb er een aantal voorbij zien komen, waarbij dit het geval was. 

Ik denk dat alleen fiatgeld voor veel van 'deze investeerders' niet interessant is. cryptocurrency blijft natuurlijk floreren vanwege het vele zwarte en illegale geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anoniem geld transferren ----> zwart en crimineel geld

 

 

https://www.cnbc.com/2017/08/04/icos-may-be-seen-as-securities-by-u-s-and-singapore-regulators.html

On August 1, Singapore's financial regulatory body and central bank, the Monetary Authority of Singapore (MAS), said in a missive that ICOs are "vulnerable to money laundering and terrorist financing risks due to the anonymous nature of the transactions, and the ease with which large sums of monies may be raise in a short period of time."

 

http://fortune.com/2018/01/25/blackrock-larry-fink-cryptocurrency-money-laundering/

International Monetary Fund managing director Christine Lagarde echoed Mnuchin’s remarks, decrying as “just unacceptable” cryptocurrency’s “anonymity, lack of transparency and the way it in which it conceals and protects money laundering, financing of terrorism, and also some dark trades.”

 

https://cryptocurrencynews.com/daily-news/bitcoin-news/cryptocurrencies-are-all-about-speculation-and-illegal-transfer-of-money/

According to researchers from the University of Sydney, almost 44% of Bitcoin transactions were used for illegal purposes and 25% of all traders used Bitcoin for illicit reasons. The research further shows that these Bitcoin traders are expected to make close to 36 million transactions each year.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er zo even globaal doorheen gelezen, maar kan hier nou niet echt conclusies uittrekken. Overigens ben ik tegen deze vorm van witwassen en mogen er wat mij betreft allerhande procedures komen (KYC). Echter gaat dit vol tegen de principes van blockchain technologie in. 

Er lijken steeds meer maatregelen te komen, om de handel in deze ICO's tegen te gaan. Gisteren heeft google ook te kennen gegeven geen ICO gerelateerde ads toe te laten. Ik vermoed dat door al deze maatregelen de handel terugloopt en misschien wel helemaal overwaait. 

Failliet door daling crypto's? Deels misschien, vermoed in de toekomst minder of geen ICO's, of dat er minder geld wordt opgehaald, door allerhande maatregelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.