Spring naar bijdragen

Wie wordt winnaar van het Eurovisie Songfestival 2018


SquareOne

Aanbevolen berichten

Er zijn op dit moment nog wel zo'n 8 weken te gaan voordat het Eurovisiesongfestival plaatsvindt.           In deze editie van het songfestival zullen 43 landen hun opwachting gaan maken en van al deze landen is het inmiddels wel bekend geworden met welke inzending zij aan de competitie zullen deelnemen.

De editie van het Eurovisiesongfestival 2017 werd gewonnen door Portugal. 

Wat zullen in dit jaar de favorieten worden voor het behalen van de winst? En wat zijn landen die onmiddellijk al ad geserveerd kunnen worden?  Zullen in dit jaar België en Nederland wederom allebei doorgaan naar de finale?   Bespreek dit soort zaken in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste bets staan op Estland, Tsjechië en Cyprus. Verder wacht ik nu zelf op de halve finale bets en de top 3/5/10. Waylon prima nummer, die haalt de finale wel. Zie em ook wel redelijk hoge ogen gooien in de finale. Belgen ook weer een goed nummer. Ik heb nog niet alle nummers gehoord, maar er zijn voldoende kwalitatief goeie nummers bij dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Op zaterdag heb ik mijn eerste bet geplaatst voor bij het Eurovisiesongfestival.  Het was pas de eerste bet, en dit jaar zal ik erg rustig aan doen. Ik heb nu een bet geplaatst op Israël als winnaar voor het festival in dit jaar. De inzet is € 36,40 tegen een quote van @2,75. Achteraf zag ik dat een betere quotering ook mogelijk geweest zou zijn.

 

Israël heeft een lied dat gebracht wordt door een opvallende verschijning. Er zit in dit lied echt een 'hook'. Ik kan mij goed voorstellen dat dat gedeelte van het lied straks in de recap van alle inzendingen gebruikt zal worden. Er zal dan echt wel op gestemd worden door een boel televoters. Persoonlijk vind ik dat er in de editie van 2018 veel liedjes zitten die muzikaal,  kwalitatief en alleraardigst zijn.  Ik denk dat er niet zoveel rotte appels tussen de deelnemers zitten.  Goede inzending zijn er bijvoorbeeld uit Finland, Australië en Cyprus (Dat zijn alle 3 inzendingen die ook wat in hetzelfde genre zitten). Er bestaan mensen die Tsjechië ook heel erg goed vinden. Ik vind die zanger echt helemaal niks.... Hij heeft allemaal van die 'gemaakte maniertjes', en dat vind ik ook verschrikkelijk om aan te zien.   België heeft wederom een modern lied.  Dat lied uit België gaat wederom een gooi doen naar de top 6, als je het mij vraagt. Verder zijn er goede inzendingen uit Frankrijk, Estland, Denemarken, Italië, Nederland en Griekenland. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog wel een aantal inzendingen. Er zijn ook een paar interessante ballads; Litouwen heeft bijvoorbeeld een bijzonder lied dat je zeker niet meteen zou toeschrijven aan Litouwen.  Ik denk dat dit muzikaal in ieder geval het beste Eurovisiesongfestival sinds 2013 zal gaan worden - Dat was destijds het jaar waarin Nederland vertegenwoordigd werd door Anouk.

 

Met mijn bets wil ik mij vooralsnog focussen op het resultaat voor Israël en België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf nogal wat moeite met de quotering voor Israël, het is absoluut een nummer dat kanshebber is voor de winst. In mijn ogen alleen niet zó favoriet als de bookies nu denken. Ik moet nog een stuk meer research doen, maar in mijn herinnering krijgt Israël zelden 12 punten en dat is, zeker met de huidige puntentelling, een probleem. Ik vind dat er een aantal gelijkwaardige nummers zijn en dat Israël nooit zo enorm als favoriet gezien kan worden. Zelf zou ik een quotering van 5 a 6 realistisch vinden, voor de huidige 2.75 sla ik em over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb in totaal voor € 141,20 aan weddenschappen geplaatst voor vanavond.

 

Zo heb ik € 66,50 geplaatst op de weddenschap 'Bulgarije eindigt in top 10'. Bulgarije heeft in de jaren hiervoor telkens een zeer goed resultaat kunnen behalen. Ik denk dat zij met de inzending in 2018 niet zullen eindigen bij de beste 4,  maar allicht wel in de top 10. Wat er bij mijn overweging ook meespeelt,  is dat bepaalde landen in de omgeving van Bulgarije allemaal al uitgeschakeld zijn in de voorronden (Griekenland, Roemenië, VJR Macedonië) waardoor Bulgarije van alle buurlanden wel eens steeds hoge punten zou kunnen opstrijken.. 

Ik ga dadelijk nog € 17,00 meer inzetten op de bet 'Bulgarije eindigt in top 10'.

 

Voor de rest heb ik inzetten geplaatst op 'Tsjechië eindigt in top 10' en 'Cyprus wordt winnaar'.  Ook had ik geld staan op de bet 'Israël wordt winnaar' daarop heb ikzelf nu al afgeschreven,  want dat gaat hem niet worden.

Noorwegen vind ikzelf overigens ook wat kinderachtig. Een lied dat aangeschaft is in de IKEA, vind ik dat om een of andere reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hele puntensysteem moet echt op de schop. Altijd vriendjespolitiek met buurlanden die elkaar punten geven. Ze zouden dit simpel kunnen oplossen door 1 juryteam van man of 10/15  daar uit te nodigen, die zonder te weten vanuit welk land de deelnemers zijn, en punten te geven. Gisteren bv dat een nummer als die van Denemarken zo laag stond, volgens mij enalaatste, en vervolgens door de televoting 3de word, is echt een lachertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was gisteren een hele spannende Eurosong Festival. Wat een verschil tussen hetgeen de jury goed vindt en wat het publiek. Sweden werd gruwelijk afgestraft. Israël heeft gewonnen. Niet mijn favoriet.  Cyprus tweede, vond ik  ook niet veel aan. Het was wel een hele mooie dame. Ik vond Duitsland, Oostenrijk goed. En zo waren er nog een paar meer. Wylon vond ik ook niet verkeerd. Sinds lange tijd het Eurosong Festival gekeken en ik heb best wel genoten. Ik vond de act van Moldavië het leukst.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde van de weddenschappen. Ik wilde nog serieus geld zetten op Bulgarije top 10, maar lukte me niet, achteraf bleek dat het volgens een reden was :)

Ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel waarde wordt gegeven aan dit feestje. 3 miljoen kijkers maar liefst gisteren in Nederland en ik denk positie 18 voor Waylon redelijk fair. Bijzonderder vind ik nog altijd dat we denken dat we in Nederland altijd super goede muziek en zangers hebben, maar dat de rest van Europa (Wereld) daar toch iets anders over denkt. We blijven een chauvinistisch landje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...