Spring naar bijdragen

Wat zijn je favoriete films !!


Pat

Aanbevolen berichten

Is bijna zo ver !! Paasweekend .

Lekker thuis vrij ( Not me ☺️ ) en met je gezin gezellig naar een film kijken . 

Wat zijn je favoriete films . Top 10 films waarvan je zegt : dit zijn de beste wat ik ooit gezien heb !!

Mijn top 10 lijst :

The Godfather

The Shawshank Redemption

The Usual Suspects

Good Will Hunting

Fracture

The Name of the Rose

The Hunt for Red October

Just Cause

Storm of the Century  (  stephen king )

Primal Fear

Rounders ( vooral als je poker liefhebber bent )

 

Wat zijn jouw Favoriete films ?

Mocht je in toekomst een aanrader hebben  ( movie - serie ) , graag hier effe updaten en ons informeren .

 

Onetimers en gezin : Alvast iedereen fijne paasdagen toegewenst !!

 

Gr, 

Pat

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van de films die refereren aan dingen die echt gebeurd zijn. Helaas is dat vaak oorlog, maar juist omdat mij dat zo raakt onthoudt ik dat soort films zo goed. Een paar films van mijn lijstje;

Schindlers list (Steven Spielberg, over 1200 "geredde joden")

Das Leben der Anderen (Over spionage en Stasi-terreur in het tijdperk van de Koude oorlog)

Atonnement (Over verzwegen zaken, met "oorlog" als situering van het verhaal)

Zwartboek (Nederlandse film over de tweede wereldoorlog waar verraad een grote rol in speelt)

1900 (Bernardo Bertolucci, Italiaanse film, familiekroniek met een belangrijke rol voor de gebeurtenissen en ontwikkelingen rondom facisme in Italië)

 

Fantasy, science fiction, comedies e.d. is aan mij niet besteed. maar Gladiator vind ik bv. wel weer een goede film. Ook vanwege de prachtige muziek van Hans Zimmer en Lisa Gerrard. Ik kijk graag naar "Arthouse Films" Of te wel, ik ga regelmatig naar filmhuizen. Ik geef heel weinig om de content van Netflix. Ik heb dan ook geen abonnement op Netflix. Ik kan wel zonder Netflix. Maar ik ga wel iedere week naar de bibliotheek om Blu-Ray's te lenen. Heel ouderwets.......maar wel lekker goedkoop en de beeldkwaliteit is om van te smullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-4-2018 om 11:29 zei Gokholtante:

Ik ben van de films die refereren aan dingen die echt gebeurd zijn. Helaas is dat vaak oorlog, maar juist omdat mij dat zo raakt onthoudt ik dat soort films zo goed. Een paar films van mijn lijstje;

Schindlers list (Steven Spielberg, over 1200 "geredde joden")

Das Leben der Anderen (Over spionage en Stasi-terreur in het tijdperk van de Koude oorlog)

Atonnement (Over verzwegen zaken, met "oorlog" als situering van het verhaal)

Zwartboek (Nederlandse film over de tweede wereldoorlog waar verraad een grote rol in speelt)

1900 (Bernardo Bertolucci, Italiaanse film, familiekroniek met een belangrijke rol voor de gebeurtenissen en ontwikkelingen rondom facisme in Italië)

 

Fantasy, science fiction, comedies e.d. is aan mij niet besteed. maar Gladiator vind ik bv. wel weer een goede film. Ook vanwege de prachtige muziek van Hans Zimmer en Lisa Gerrard. Ik kijk graag naar "Arthouse Films" Of te wel, ik ga regelmatig naar filmhuizen. Ik geef heel weinig om de content van Netflix. Ik heb dan ook geen abonnement op Netflix. Ik kan wel zonder Netflix. Maar ik ga wel iedere week naar de bibliotheek om Blu-Ray's te lenen. Heel ouderwets.......maar wel lekker goedkoop en de beeldkwaliteit is om van te smullen.

@Gokholtante , als je van films bent die gebaseerd op waargebeurd verhaal zijn , dan zou ik deze 4 ook in je lijst meenemen !! ( Aanrader )  

 

1- The Ghost and the Darkness ( vooral als je ooit in toekomst daar op vakantie gaat en dat brug van dichtbij ziet ) .

2- Everest 2015

3- Erin Brockovich ( 2000 )

4- Apollo 13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei CashCow:
  1. Once upon a time in America
  2. La vita è bella
  3. Wall Street
  4. Rounders
  5. Gangs of New York
  6. Catch me if you can
  7. Good will hunting
  8. Debby does Dallas

Het is een beetje een rare mix geworden van "gewoon goede films" en films die op mijn persoonlijke leven een hoop impact hebben gehad.

Mooie lijst . ?

Vooral Gangs of New York . Daniel Blake vind ik een uitstekende acteur  !!  

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Mannen die vrouwen haten (en al die andere delen van deze 3 uur per film durende reeks van Lars von Trier).

- Breaking the waves

- La vita est bella

- Boy in the striped pyama's

- Van God Los

- TBS

- Doodslag

- De Marathon

- Daglicht

- Gooische Vrouwen (alle delen)

- Titanic

En alles van filmknallers in drama en humor wat ik vergeten ben....

 

bewerkt door gokdiva (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei gokdiva:

- Mannen die vrouwen haten (en al die andere delen van deze 3 uur per film durende reeks van Lars von Trier).

- Breaking the waves

- La vita est bella

- Boy in the striped pyama's

- Van God Los

- TBS

- Doodslag

- De Marathon

- Daglicht

- Gooische Vrouwen (alle delen)

- Titanic

En alles van filmknallers in drama en humor wat ik vergeten ben....

 

Goeie morgen !!

Das een mooie lijst , dame !! ?

Interessant dat je een paar Nederlandstalige films hebt genoemd .

Ondanks het feit dat laatste jaren Nederland zijn internationale concurrentiepositie heeft versterkt ,

vind ik toch dat Nederlandse filmindustrie over het algemeen , wordt onderschat !!

Wat mij betreft , sommige Nederlandstalige movies verdienen meer krediet .  

 

Eén van mijn favoriete NL movies : Schatjes 1984 ( categorie komedie ) : Aanrader

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei gokdiva:

- Mannen die vrouwen haten (en al die andere delen van deze 3 uur per film durende reeks van Lars von Trier).

- Breaking the waves

- La vita est bella

- Boy in the striped pyama's

- Van God Los

- TBS

- Doodslag

- De Marathon

- Daglicht

- Gooische Vrouwen (alle delen)

- Titanic

En alles van filmknallers in drama en humor wat ik vergeten ben....

 

De triologie met o.a. mannen die vrouwen haten is het perfecte voorbeeld dat het boek altijd beter is dan de film. Iedereen die de millennium triologie heeft gelezen zal dit beamen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei gokdiva:

- Mannen die vrouwen haten (en al die andere delen van deze 3 uur per film durende reeks van Lars von Trier).

 

 

Dit is trouwens de Millenium triologie van Stieg Larson (haalde hem door elkaar met Lars von Trier). Het is n zweedse triller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Tracasse:

De triologie met o.a. mannen die vrouwen haten is het perfecte voorbeeld dat het boek altijd beter is dan de film. Iedereen die de millennium triologie heeft gelezen zal dit beamen. 

Ik heb t boek niet gelezen, maar vond de film super goed inelkaar zitten. Wel heftig, maar maakt niet uit als je je in kan leven in de hoofdrolspeelster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 hours ago, Pat said:

Interessant dat je een paar Nederlandstalige films hebt genoemd .

Ondanks het feit dat laatste jaren Nederland zijn internationale concurrentiepositie heeft versterkt ,

vind ik toch dat Nederlandse filmindustrie over het algemeen , wordt onderschat !!

Wat mij betreft , sommige Nederlandstalige movies verdienen meer krediet .  

 

Eén van mijn favoriete NL movies : Schatjes 1984 ( categorie komedie ) : Aanrader

Zeker waar. En die Millennium Trilogie naar de boeken van Stieg Larsson, die @gokdiva noemde vond ik inderdaad ook super spannend. Vooral door het geweldige acteerwerk van Naomi Rapace, die Lisbeth Salander speelt. De acteur die Michael Blomkwist, de journalist speelt, is afgelopen jaar overleden. Jammer. Nu kunnen boek 4 en 5 niet meer verfilmd worden met dezelfde cast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Gokholtante:

Zeker waar. En die Millennium Trilogie naar de boeken van Stieg Larsson, die @gokdiva noemde vond ik inderdaad ook super spannend. Vooral door het geweldige acteerwerk van Naomi Rapace, die Lisbeth Salander speelt. De acteur die Michael Blomkwist, de journalist speelt, is afgelopen jaar overleden. Jammer. Nu kunnen boek 4 en 5 niet meer verfilmd worden met dezelfde cast.

Boek 4 en 5 zijn ook van een andere schrijver en zijn minder goed als de eerste 3. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke thread en ik zie veel goede smaken voorbij komen, ik heb weer een aantal films gezien die ik eens opnieuw moet gaan kijken. (bijv. La vita è bella en Once upan a time in America)

Hier een lijstje van in mijn ogen zeer sterke films die ik om de zoveel jaar weer eens kijk:
Apocalypse Now (oorlog)
One upon a time in the West (Western)

De bekende Dollars Trilogie met Clint Eastwood: (Western)
Per un pugno di dollari (A Fistful of Dollars)
Per qualche dollaro in più (For a Few Dollars More)
Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, The Bad & The Ugly)

Interstellar (Science Fiction)
Alien (Science Fiction/thriller)
Aliens  (Science Fiction/thriller)
Alien Prometheus (Science Fiction/thriller)
Alien Covenant (Science Fiction/thriller)

Jaws (thriller)


Er zijn er nog veel meer maar op dit moment dacht ik aan deze titels om hier neer te pennen ter inspiratie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Gokholtante:

De acteur die Michael Blomkwist, de journalist speelt, is afgelopen jaar overleden. Nu kunnen boek 4 en 5 niet meer verfilmd worden met dezelfde cast.

Oh my god....was er ook nog een deel 4 en 5 in de planning dan?! Jammer dat dat niet meer mogelijk is dan om die te verfilmen... Dat niet iemand dat over kan nemen dan...Of dan maar met n andere cast, als die Lisbeth maar blijft...

bewerkt door gokdiva (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Pat:

Goeie morgen !!

Das een mooie lijst , dame !! 1f44d.png

Interessant dat je een paar Nederlandstalige films hebt genoemd .

Ondanks het feit dat laatste jaren Nederland zijn internationale concurrentiepositie heeft versterkt ,

vind ik toch dat Nederlandse filmindustrie over het algemeen , wordt onderschat !!

Wat mij betreft , sommige Nederlandstalige movies verdienen meer krediet .  

 

Eén van mijn favoriete NL movies : Schatjes 1984 ( categorie komedie ) : Aanrader

Hihi, Schatjes is net zoiets als Flodder en Amsterdamned in thriller versie.. Lekker oud die films, maar goed werk.

Ik ben ook van mening dat veel nederlandse films onderschat zijn uit vooroordelen. De nederlandse film vd laatste 10 jaar zijn sowieso verbeterd.

Maar de oude film bv "Kleine Blonde Dood" met Antonie Kamerling vind ik ook niet mis overigens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei DFM:

Leuke thread en ik zie veel goede smaken voorbij komen, ik heb weer een aantal films gezien die ik eens opnieuw moet gaan kijken. (bijv. La Vita é Bella)

Weet je wat ik het mooiste vind aan die film? Dat die hoofdrolspeler zelfs nog in de oorlog en in een concentratiekamp overal een positieve draai aan weet te geven om maar zo lang mogelijk te overleven. Geweldig als je die kwaliteit zou kunnen bezitten als mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei gokdiva:

Weet je wat ik het mooiste vind aan die film? Dat die hoofdrolspeler zelfs nog in de oorlog en in een concentratiekamp overal een positieve draai aan weet te geven om maar zo lang mogelijk te overleven. Geweldig als je die kwaliteit zou kunnen bezitten als mens.

Dat is toch gewoon een stukje mindset..
Wanneer je dat wil leren moet moet je eens op Youtube zoeken naar 'Tony Robbins'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.