Spring naar bijdragen

Wat zijn je favoriete films !!


Pat

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei gokdiva:

 

Maar de oude film bv "Kleine Blonde Dood" met Antonie Kamerling vind ik ook niet mis overigens...

Cheers !! 

zal ik op me lijst zetten . Ik kijk NL talige movies op aanbeveling want ik ken er niet zoveel .

Dus meer suggesties zijn altijd welkom .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gokholtante:

Zeker waar. En die Millennium Trilogie naar de boeken van Stieg Larsson, die @gokdiva noemde vond ik inderdaad ook super spannend. Vooral door het geweldige acteerwerk van Naomi Rapace, die Lisbeth Salander speelt. De acteur die Michael Blomkwist, de journalist speelt, is afgelopen jaar overleden. Jammer. Nu kunnen boek 4 en 5 niet meer verfilmd worden met dezelfde cast.

Kan zijn dat  "taal " een belangrijke rol speelt   ??   

Ik vind zelf Engelstalige movies aangenamer want Engels is mijn Moedertaal . 

Gek genoeg heb ik meerdere Nederlanders gesproken die het liefst naar Engels talige movies kijken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei DFM:

Leuke thread en ik zie veel goede smaken voorbij komen, ik heb weer een aantal films gezien die ik eens opnieuw moet gaan kijken. (bijv. La vita è bella en Once upan a time in America)

Hier een lijstje van in mijn ogen zeer sterke films die ik om de zoveel jaar weer eens kijk:
Apocalypse Now (oorlog)
One upon a time in the West (Western)

De bekende Dollars Trilogie met Clint Eastwood: (Western)
Per un pugno di dollari (A Fistful of Dollars)
Per qualche dollaro in più (For a Few Dollars More)
Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, The Bad & The Ugly)

Interstellar (Science Fiction)
Alien (Science Fiction/thriller)
Aliens  (Science Fiction/thriller)
Alien Prometheus (Science Fiction/thriller)
Alien Covenant (Science Fiction/thriller)

Jaws (thriller)


Er zijn er nog veel meer maar op dit moment dacht ik aan deze titels om hier neer te pennen ter inspiratie ?

Zou ik ook naar (  Life 2017 ) kijken als ik jou was . 

Zelfde als Alien , spannend en mooie verhaal . Veel beter in beeld gebracht zelfs !! 

 

( The Good, The Bad & The Ugly), 

Inderdaad . een top Classic !! ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een dagje vrij .  had ik Independence Day Deel 2 ( 2016 ) gezien .

Een groot teleurstelling . Miljoenen hebben ze in this movie geïnvesteerd en de resultaat valt tegen .☹️

Deel 1 was veel beter . Niet waard om voor te betalen en DVD kopen , imo. Wachten tot ie op TV verschijnt !! 

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Aangezien ik 3 maanden gratis naar Videoland mag kijken (dank je wel KPN), ben ik vandaag begonnen aan mijn eerste film daar. Wild Card (2015) met in de hoofdrol Jason Statham. De film stelt niet zoveel voor maar wel opgenomen in mijn stad Las Vegas. Mooie beelden, gokken en de vele hotels en locaties maakt deze film voor een Vegas liefhebber een must see. @LasVegasNic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 hours ago, TheGreatOne said:

Aangezien ik 3 maanden gratis naar Videoland mag kijken (dank je wel KPN), ben ik vandaag begonnen aan mijn eerste film daar. Wild Card (2015) met in de hoofdrol Jason Statham. De film stelt niet zoveel voor maar wel opgenomen in mijn stad Las Vegas. Mooie beelden, gokken en de vele hotels en locaties maakt deze film voor een Vegas liefhebber een must see. @LasVegasNic

KPN? Gratis? Zou ik dan ook moeten krijgen. Wij hebben alles van KPN, zelfs een duur glasvezel-abonnement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JackPot:

Woohoo Videoland! Kan je ook meteen vanaf morgen Temptation Island VIPs kijken. Ik heb zowel een abo op Videoland en Netflix en moet zeggen dat ik denk dat in Nederland er zeer grote stappen gemaakt worden door Videoland en dat het zomaar eens Netflix (in NL) naar de troon kan stoten.

Gedurfde uitspraak. Ik denk dat Netflix in NL eerder moet gaan vrezen voor een partij als Amazon. Videoland gaat het sowieso afleggen. Die werken met zulke lage budgetten, die gaan de slag sowieso verliezen qua content produceren en aanbod.

Ik heb zelf Netflix, en daarnaast mediabox waarop ik alle nieuwe films kan afspelen. Netflix met name voor series, mediabox voor films en live voetbal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei TheGreatOne:

Aangezien ik 3 maanden gratis naar Videoland mag kijken (dank je wel KPN), ben ik vandaag begonnen aan mijn eerste film daar. Wild Card (2015) met in de hoofdrol Jason Statham. De film stelt niet zoveel voor maar wel opgenomen in mijn stad Las Vegas. Mooie beelden, gokken en de vele hotels en locaties maakt deze film voor een Vegas liefhebber een must see. @LasVegasNic

Die film heb ik afgelopen week ook gezien. Gewoon omdat hij op TV was, geen videoland voor nodig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
6 minuten geleden zei DeValsspeler:

Hier bijboorbeeld ;)hustle

Of misschien kan ik mijn DVD's rond laten gaan. Als ik er aan denk zal ik ze de eerstvolgende keer aan @TheGreatOne geven en als hij ze heeft gekeken (waarschijnlijk binnen een dag) kan hij ze door geven aan jou.

Kijk dat zijn de betere berichten, maarja een dvd😅 die kan ik niet afspelen 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Chasing Mavericks 2012 . 

Uitstekend movie met een sterke cast en prachtige golven perfect in beeld gebracht . !!!   Gebaseerd op een waargebeurd verhaal . Vooral voor de surf liefhebbers as wel as mensen die 

denken dat surfen makkelijk is ( want dat is niet zo !!  😊)  

Trouwens voor de surfliefhebbers , De wereld record was onlangs gebroken .  

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn top "10" 

Terminator 1&2
Predator
The Dark Knight trilogie

Star Wars (alleen de orginele 3)

Interstellar

Man on the Moon (Jim Carrey als Andy Kaufman)
Coming to America
The Warriors
The Good, The Bad & The Ugly/A Fistful of Dollars/For a Few Dollars More
Apocalypse Now.

 

Honourable mention: Spaceballs.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-9-2018 om 01:03 zei Unckle_Ruckus:

Mijn top "10" 

Terminator 1&2
Predator
The Dark Knight trilogie

Star Wars (alleen de orginele 3)

Interstellar

Man on the Moon (Jim Carrey als Andy Kaufman)
Coming to America
The Warriors
The Good, The Bad & The Ugly/A Fistful of Dollars/For a Few Dollars More
Apocalypse Now.

 

Honourable mention: Spaceballs.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Hi bud , 

Een dagje vrij gehad en naar aanleiding van je lijst , heb ik vandaag naar Interstellar zitten kijken . Ik had him niet gezien . 

Het verhaal is gebaseerd op  relativiteitstheorie van Einstein  toch ??

mooie film inderdaad , maar ietsje te ingewikkeld . Ik moet him nogmaals herzien eerlijk gezegd .

Vooral de laatste stuk kon ik niet volgen . 

thanks . 

 

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-9-2018 om 23:21 zei Pat:

Hi bud , 

Een dagje vrij gehad en naar aanleiding van je lijst , heb ik vandaag naar Interstellar zitten kijken . Ik had him niet gezien . 

Het verhaal is gebaseerd op  relativiteitstheorie van Einstein  toch ??

mooie film inderdaad , maar ietsje te ingewikkeld . Ik moet him nogmaals herzien eerlijk gezegd .

Vooral de laatste stuk kon ik niet volgen . 

thanks . 

 

Naar mijn weten is het verhaal gewoon fictie, en het einde kan inderdaad beetje verwarrend zijn. 

The Martian uit 2015 is ook wel een aanrader en wat "realistischer" mocht je die nog niet gezien hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...