Spring naar bijdragen

ESTA Aanvragen


CashCow

Aanbevolen berichten

Ik moest gisteren een aantal ESTA's aanvragen voor mijn aankomende trip naar Vegas (Hidden brag)

ESTA aanvragen doe je overigens hier: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1

Ik heb 3 keer serieus overwogen om mijn computer met scherm en al uit het raam te kieperen. Mijn hemel wat een proces uit de hel is dat aanvraagtraject.
Je zou toch denken dat ze daar bij de verenigde staten van de US of A het leuk vinden dat ik daar een paar duizend piek in dat hellhole in de woestijn kapot kom gooien?
Waarom maken ze dan het proces zo godvergeten lastig?

Het lijkt me toch dat ze dat ook kunnen inkorten met een simpele inlog via DigID en toestemming voor delen van details.
Ook de vragen die ze stellen tijdens de aanvraag: Come on...

Vraag 4 wil ik jullie niet onthouden:  BENT U VAN PLAN OM DEEL TE NEMEN OF HEEFT U OOIT DEELGENOMEN AAN TERRORISTISCHE HANDELINGEN, SPIONAGE, SABOTAGE OF GENOCIDE?    

En haal het niet in je botte hoofd om voor de gein "Ja" in te vullen, want je komt er gewoon niet in.

/TILTMODUSOFF

Dit kan toch slimmer, sneller en effectiever?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei CashCow:



Dit kan toch slimmer, sneller en effectiever?

 

 

 

Ik erger mij hier ook behoorlijk aan en ga er altijd goed voor zitten en neem de tijd. De vragen over hoe de namen van mijn ouders zijn tot aan mijn Facebook pagina het is bijna een staatsexamen. Gelukkig hoeft het maar een keer per 2 jaar en dat je er ook nog voor moet betalen is natuurlijk helemaal bijzonder. We komen geld brengen naar de USA en dan dit. Hele bootladingen mensen komen USA niet in omdat ze verkeerd de ESTA invullen en dat komt ongetwijfeld mede door het lange en ingewikkelde proces en de vragen.

 

En als je dan Amerika inkomt krijg je een hele vuur van vragen nadat je te lang in de rij hebt gestaan na een vlucht van 10 uur ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet er idd even goed voor gaan zitten en alles goed invullen.....al vragen ze straks de kleur van tandpasta bijv. goed invullen voorkomt een hoop narigheid en teleurstelling.
Andere tip.....mocht je echt zover zijn gekomen dat je je pc het raam uitkiepert.....bel Jordi414 eerst even dan. Die is gek op pc's

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt allemaal, er straalt nogal een bepaalde arrogantie van uit.
Dit kan beslist klantvriendelijker. Visumproces in (pak em beet) China. Is een stuk eenvoudiger.
Het hele proces voelt alsof je te gast bent en zich optimaal willen voorbereiden op je komst, dit is meer een kruisverhoor.

Grappige anekdote over het "interview" (Althans: I pissed my pants at the time) 
Mijn broer "Duplo14" is niet briljant in engels.
Ook wij kregen natuurlijk een hoop vragen:

Hoe kennen jullie elkaar? (We zijn broers, dus eerste lachkick)
Hoelang kennen jullie elkaar? (Euhm..)
Hebben jullie zelf je tas ingepakt? (Yup, doe ik sinds mijn 4e ofzo)
Wat gaan we vinden als we jullie tas open laten maken? (2 relatief schone onderbroeken, een oplader en zonnebrand)
Waarvoor kom je eigenlijk: Business of pleasure? (Feitelijk allebei, want we kwamen pokeren, maar doe jezelf een lol en zeg dat je toerist ben, mijn broer maakte hier al fout 1 en zei dat ie kwam voor business en hij zei dat hij on fire was en een pokertafel kwam destroyen. De woorden, "fire" en "destroyen" op een US vliegveld, geen goede combi.)
Vervolgens was de vraag: Wat voor beroep doe je? (Ik antwoord naar waarheid, mijn broer zegt met een stalen gezicht: "Math teacher", terwijl hij zwemleraar was op dat moment. Je moet weten dat mijn broer zijn eigen vingers nog niet kan tellen zonder rekenmachine. Vervolgens moest hij van de dienstdoende douanier wat meer vertellen over zijn beroep. Ik heb nog nooit zo hard gelachen, sowieso vanwege het steenkolen-engels wat eruit kwam en ten tweede van het lulverhaal dat hij ophing, gelukkig was de man zelf ook geen rocket scientist en slikte hij alle bullshit en mochten we door, maar voor hetzelfde geld hadden we op de eerste vlucht terug gezeten.)


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag die ik altijd krijg als ik Amerika in kom bij de douane 'How much money have you with you'. Waarschijnlijk zien ze in hun systeem staan dat ik nogal graag naar Vegas ga en je daar kan gokken :-) . Ik heb zelf nooit meer dan 10.000$ in cash bij mij maar altijd creditcard(s) en pasjes en zo'n 2000$ in cash. Mijn ex collega had wel regelmatig 10.000$+ bij zich en gaf dat nooit aan. Toen hij het wel pro actief aan wilde geven op de tussenstop in The USA in Amerika moest die in een aparte rij staan en dat duurde zo lang dat die bijna zijn vlucht miste (het was dat die vertraagd was). Als je het niet aangeeft kan je hiervoor in grote problemen komen (ze pakken je geld gewoon af)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik er de laatste keer heen ging, kon de vrouw van de douane ook niet begrijpen dat ik in mijn eentje maar liefst twee naar Vegas ging, en dan ook nog eens met maar een paar honderd dollar op zak. "But I have a credit card" kon ze ook niet waarderen. Ook doorgestuurd naar de aparte rij en de man daar snapte heel goed dat je in je eentje twee weken naar Vegas wilde, dus kon bij hem meteen doorlopen. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei CashCow:


Vraag 4 wil ik jullie niet onthouden:  BENT U VAN PLAN OM DEEL TE NEMEN OF HEEFT U OOIT DEELGENOMEN AAN TERRORISTISCHE HANDELINGEN, SPIONAGE, SABOTAGE OF GENOCIDE?    

En haal het niet in je botte hoofd om voor de gein "Ja" in te vullen, want je komt er gewoon niet in.

/TILTMODUSOFF

Dit kan toch slimmer, sneller en effectiever?

 

Je antwoorden  , worden er nauwelijks letterlijk opgevat . Het gaat meer om je gedragspatroon .

Ik zou mijn reactie verder willen uitleggen , maar helaas ik hier niet verder op in gaan . ( vooral niet op een openbare forum ) .

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
4 minuten geleden zei Peter91:

Zelf ben ik onlangs ook in Amerika geweest en heb ik via een bekende tussenpartij mijn ESTA aangevraagd. Zo heb je geen gesodemieter en weet je vooraf of je een ESTA kunt aanvragen. Had zelf het ESTA na het aanvragen binnen 20 minuten in mijn mail, dus toen direct even tickets geboekt.

Waarom zou je 29.95€ betalen als je gewoon het zelf kan doen en je dezelfde gegevens ook daar moet invullen p.p. Gewoon naar de legale website gaan van de Amerikaanse Overheid: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1 en dan heb je het binnen 15 minuten geregeld en is je aanvraag ook binnen (en meestal goedgekeurd).

 

Ga je regelmatig naar Vegas @Peter91? Hou je net zoals van ons ook van bingo & poker? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-6-2018 om 15:06 zei TheGreatOne:

Waarom zou je 29.95€ betalen als je gewoon het zelf kan doen en je dezelfde gegevens ook daar moet invullen p.p. Gewoon naar de legale website gaan van de Amerikaanse Overheid: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1 en dan heb je het binnen 15 minuten geregeld en is je aanvraag ook binnen (en meestal goedgekeurd).

 

inderdaad, wat is de meerwaarde van zo'n bureautje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Er zijn genoeg mensen die alleen al het cijfer 0 voor de letter o aanzien in het paspoort en dit invullen op het ESTA formulier. Eenmaal bij de douane aangekomen kom je simpelweg niet verder met een ingevulde letter o omdat er dan geen ESTA van je paspoort afgelezen kan worden. Dit heb ik zelf twee jaar geleden meegemaakt en daardoor mijn vlucht gemist. Ik was niet de enige reiziger met hetzelfde probleem die niet verder kwam. Er waren op de hele vlucht wel 7 mensen met dit soort problemen. Zo blijken er nog meer van die kleine dingetjes in het formulier te zitten die cruciaal zijn als je die fout invult. Het is belachelijk maar daar sta je dan te kijken om een knullig foutje in het formulier. Hierboven wordt aangegeven dat je geen gebruik moet maken van een visumbureau die garant voor je staat en daar geen €29,95 voor moet betalen. Nou ik heb mijn ESTA voor mijn aankomende reis geregeld voor €25,-. Ik betaal liever een tientje meer dan het risico lopen mijn vlucht nog een keer te missen, wat me veel meer geld kost. Ik wil met een veilig gevoel op reis en niet met angst en beven bij de douane staan of het maar goed mag gaan met mijn ESTA. En zeg nou zelf als je via een reisorganisatie reist of rechtstreeks je vlucht boekt bij een vliegmaatschappij wordt er toch ook een boel geld aan je verdient. De ene dag betaal je zo 25% meer dan de andere dag voor dezelfde vlucht. En buiten dat kost de hele reis en verblijf al een poepie meer. Daar val dat tientje extra bij in het niet. 

 

bewerkt door Marcelj (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 11/9/2018 at 5:54 PM, Marcelj said:
Er zijn genoeg mensen die alleen al het cijfer 0 voor de letter o aanzien in het paspoort en dit invullen op het ESTA formulier. Eenmaal bij de douane aangekomen kom je simpelweg niet verder met een ingevulde letter o omdat er dan geen ESTA van je paspoort afgelezen kan worden. Dit heb ik zelf twee jaar geleden meegemaakt en daardoor mijn vlucht gemist. Ik was niet de enige reiziger met hetzelfde probleem die niet verder kwam. Er waren op de hele vlucht wel 7 mensen met dit soort problemen. Zo blijken er nog meer van die kleine dingetjes in het formulier te zitten die cruciaal zijn als je die fout invult. Het is belachelijk maar daar sta je dan te kijken om een knullig foutje in het formulier. Hierboven wordt aangegeven dat je geen gebruik moet maken van een visumbureau die garant voor je staat en daar geen €29,95 voor moet betalen. Nou ik heb mijn ESTA voor mijn aankomende reis geregeld voor €25,-. Ik betaal liever een tientje meer dan het risico lopen mijn vlucht nog een keer te missen, wat me veel meer geld kost. Ik wil met een veilig gevoel op reis en niet met angst en beven bij de douane staan of het maar goed mag gaan met mijn ESTA. En zeg nou zelf als je via een reisorganisatie reist of rechtstreeks je vlucht boekt bij een vliegmaatschappij wordt er toch ook een boel geld aan je verdient. De ene dag betaal je zo 25% meer dan de andere dag voor dezelfde vlucht. En buiten dat kost de hele reis en verblijf al een poepie meer. Daar val dat tientje extra bij in het niet. 

Maar bij die sites moet je toch ook zelf je gegevens invoeren wat zij dan vervolgens weer door geven? Of voeren zij ook een check uit dat je het goed hebt ingevuld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 11/10/2018 at 5:39 AM, DeValsspeler said:
On 11/9/2018 at 5:54 PM, Marcelj said:
Er zijn genoeg mensen die alleen al het cijfer 0 voor de letter o aanzien in het paspoort en dit invullen op het ESTA formulier. Eenmaal bij de douane aangekomen kom je simpelweg niet verder met een ingevulde letter o omdat er dan geen ESTA van je paspoort afgelezen kan worden. Dit heb ik zelf twee jaar geleden meegemaakt en daardoor mijn vlucht gemist. Ik was niet de enige reiziger met hetzelfde probleem die niet verder kwam. Er waren op de hele vlucht wel 7 mensen met dit soort problemen. Zo blijken er nog meer van die kleine dingetjes in het formulier te zitten die cruciaal zijn als je die fout invult. Het is belachelijk maar daar sta je dan te kijken om een knullig foutje in het formulier. Hierboven wordt aangegeven dat je geen gebruik moet maken van een visumbureau die garant voor je staat en daar geen €29,95 voor moet betalen. Nou ik heb mijn ESTA voor mijn aankomende reis geregeld voor €25,-. Ik betaal liever een tientje meer dan het risico lopen mijn vlucht nog een keer te missen, wat me veel meer geld kost. Ik wil met een veilig gevoel op reis en niet met angst en beven bij de douane staan of het maar goed mag gaan met mijn ESTA. En zeg nou zelf als je via een reisorganisatie reist of rechtstreeks je vlucht boekt bij een vliegmaatschappij wordt er toch ook een boel geld aan je verdient. De ene dag betaal je zo 25% meer dan de andere dag voor dezelfde vlucht. En buiten dat kost de hele reis en verblijf al een poepie meer. Daar val dat tientje extra bij in het niet. 

Maar bij die sites moet je toch ook zelf je gegevens invoeren wat zij dan vervolgens weer door geven? Of voeren zij ook een check uit dat je het goed hebt ingevuld

Er zitten ingebouwde controles in het formulier en ze voeren handmatige controles uit. Ik had voor mijn vrouw zowel de meisjesnaam als de aangetrouwde naam ingevuld, maar blijkt dat alleen de meisjesnaam ingevuld dient te worden. Ze namen netjes contact op met de vraag of de achternaam aangepast mag worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes!

Het inchecken op een automaat gaat silky smooth, echter.... Bij mij werd de volledige kamer + resort fee op mijn card gecharged.
Daardoor moest ik de volgende morgen weer even terug naar de receptie om dat recht te zetten. Geen probleem, de charge werd omgezet naar een reservering op mijn creditcard, (die overigens nog steeds gereserveerd staat, we zijn 2 weken verder)

Hier een korte video: 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 maanden later...
  • 1 jaar later...
 
Postvak in ../Assets/cancel.png
../Assets/icons8-star-selected.svg[email protected]../Assets/icons8-forward.svgl
19 jul. 2021 04:29:01
../Assets/icons8-reply-arrow.svg ../Assets/icons8-reply-all-arrow.svg ../Assets/icons8-left-2.svg 
../Assets/icons8-forward.svg
 
ATTENTION! The travel authorization submitted on Aug 18, 2019 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply atesta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed. 

E-mail Security: If you are concerned about clicking the above link, ESTA can be accessed by typing esta.cbp.dhs.gov in the address bar of your browser.
 
 
 
Kreeg vandaag deze email. Als we gaan boeken in november voor onze reis naar Vegas, zal ik meteen een ESTA aanvragen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Ik heb gisteren mijn Esta aangevraagd voor mijn reis naar Vegas in November. 
Esta aanvraag is nog precies hetzelfde als voor corona, dus geen vragen over corona. Ik neem aan dat de vragen over corona en vaccinatie wel komen voor het inchecken op het vliegveld. 
Mijn aanvraag was binnen 2 uur ook gewoon goedgekeurd, dus die stap is alvast gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren mijn Esta aangevraagd voor mijn reis naar Vegas in November. 
Esta aanvraag is nog precies hetzelfde als voor corona, dus geen vragen over corona. Ik neem aan dat de vragen over corona en vaccinatie wel komen voor het inchecken op het vliegveld. 
Mijn aanvraag was binnen 2 uur ook gewoon goedgekeurd, dus die stap is alvast gedaan. 

Dank voor je info
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
On 10/26/2021 at 2:42 PM, Sinister6 said:


Esta aanvraag is nog precies hetzelfde als voor corona, dus geen vragen over corona. Ik neem aan dat de vragen over corona en vaccinatie wel komen voor het inchecken op het vliegveld. 
 

 

Net als de controle op de Esta zelf en de persoonsgegevens is de luchtmij die jou naar de USA invliegt verantwoordelijk voor de Covid-19 controle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...