Spring naar bijdragen

Nigeriaanse fraude


Nomore

Aanbevolen berichten

Ik kreeg onderstaande email :

 

Hallo schatje,
sorry dat ik je stoor, laat me dit medium gebruiken om mezelf aan jou voor te stellen. Ik zou echt graag goede relaties met je hebben, ik ben juffrouw Laura, 25 jaar oud meisje uit Liberia, het enige kind van wijlen Nelson Wintour, ingenieur en Overheidscontractant onder leiding van president Charles Taylor,

Ik moet contact met je opnemen vanwege mishandeling die ik van mijn stiefmoeder heb gekregen. Sinds de dood van mijn vader, mijn stiefmoeder en die van mijn oom, is het plan om al het eigendom van mijn overleden vader van me af te nemen na de dood van mijn vader. mijn oom vertelde me dat vrouwen in onze traditie het eigendom van hun vader niet erven. helaas kon mijn stiefmoeder niet vinden waar ik het dossier van mijn vader had achtergelaten, dat belangrijke documenten bevat. Dus besloot ik naar het vluchtelingenkamp te rennen in Lome, de Republiek Togo.

Waar ik nu naar je hulp op zoek ben om me te helpen het geld te ontvangen dat ik geërfd heb van mijn overleden vader. Mijn overleden vader deponeerde een bedrag van de VS ($ 3 600, 000,00) aan de bank met mijn naam als naaste verwant. Ik wil dat je me helpt om het geld naar je rekening over te schrijven en je zult me helpen het geld in jouw land te investeren.

Ik zal u compenseren met 20% van het totale geldbedrag voor uw diensten en het saldo zal mijn investeringskapitaal zijn. ik wacht op je antwoord zodat ik je mijn foto's toestuur en meer vertel over de overdracht.

Beste wensen.
Laura

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na mijn reactie volgde deze met 2 foto's

Hallo schatje,
Ik heb zojuist je e-mail met heel veel enthousiasme ontvangen, want sinds ik je de brief stuurde, was mijn hart overbezet met gedachten en angst als mijn situatie je hart zou raken om voor mijn redding te komen. Ik ben blij dat ik nu zag jouw email.

Alsjeblieft, ik wil dat je weet dat dit het enige is dat mijn overleden ouders voor mij achterlieten, denkend aan onafgemaakte opleiding, Omdat ik hier in Togo geen enkel lichaam heb, had ik geen andere keus dan mezelf in het vluchtelingenkamp te smeken om te kunnen eten en ga door met leven, hier in het vluchtelingenkamp is hun toestand dat we niet uitgaan en we mensen niet mislopen, en op het moment dat je de regel afbreekt, ben je uit hun leiding.

Nu wil ik uw gegevensinformatie hebben zodat ik u het bankcontact kan sturen, dan neemt u contact op met de bank en vraagt u hen mogelijke manieren om het fonds naar uw account over te schrijven.

Voor-en achternaam......
Country ..............
Huisadres ............
Telefoonnummer .........
Jouw foto's...........
Beroep ............
 
Ik wil dat u uw contactgegevens en foto's verzendt zodat ik u meer kan leren kennen en u ook mijn bankcontacten kan geven, zodat u als mijn partner contact met hen kunt opnemen voor mogelijke manieren om het geld over te maken. Ik heb de brief voorbereid die u naar de bank moet sturen. Ik zal deze verzenden zodra ik uw volgende e-mail heb ontvangen. Ik zal wachten op de volgende e-mail.
groeten liefde
Laura
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zonder hier nog op te hebben gereageerd krijg ik de volgende:

Hello,
I have received your email and I am very happy for your concern and care towards me  i am very happy because you are being there for me, It's very painful in life when there is no body to depend on, But I am glad that I have you now to protect all my interest.

All that I am waiting now, is your efforts to get the money transferred into your account then you will help me prepare my traveling documents to join you so we will live to understand each other, while I continue my education I want you to understand now that you are totally in control of this transaction i want you to contact.

I am giving all my trust and good faith believing there will not be any betrayal or mischief that will break my heart in the future, because I have already gone through a lot of pains, and wouldn't want to under go pains any more,i want you to feel your name on this message below and forward it to the bank through their mail address now. 


ROYAL BANK OF SCOTLAND GROUP  PLC
Telephone number is +442547890635    
Account Number GB91NDEA40487851600101
Amount: 6.5 Million USD.
Email: [email protected]
Contact Person : Mr Bruce Van Saun
Depositor: Dr. Nelson Wintour
Next of kin:Laura Nelson Wintour

You should contact Dr.Bruce Van Saun. He is the Director of Operations and International remittance department of the Bank please write to him and try to send me an email whenever you hear from my late fathers bank concerning this transfer.
Thanks.
Yours.
Laura

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahah @JackPot . 

Zeer interessant en het zou mooi zijn als iemand wil uitproberen wat er gebeurt als hij/ zij alle gegevens invult . Met EEN WAARSCHUWING  erbij natuurlijk dat het hier frauduleuze emails betreft waarbij de betrokkene veel geld zou kwijt kunnen raken.

Maar ik kan al een beetje voorspellen hoe de vervolgemails eruit zou kunnen zien . 

Je vult in bijvoorbeeld :

Meer Speler 

Martingalestraat 13 ,

Wiesbaden , 

Rekeningnummer : DE 70500300000859432200

En je krijgt weer een email met een zielig verhaal en dat het niet is gelukt uit het kamp te komen omdat ze de reiskosten niet kan betalen  en dat ze daar 200 USD voor nodig heeft . En dat is nog maar het begin. 

Iedere email zal het verhaal ingewikkelder worden , en jij komt dieper in het drijfzand te zakken ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie zwendel. Ik heb pas ook met een top zwendel te maken gehad... 

2 gasten lopen de bouwmarkt in met 2 karretjes. Die vullen ze op dezelfde manier. Eentje laten ze staan, eentje rekenen ze af. Vervolgens lopen ze met 1 karretje langs de kassa, betalen en gaan er mee weg. Daarna komen ze terug, pakken karretje twee en pakken iets goedkoops. Ze lopen langs de kassa en laten t bonneje zien en zeggen dat ze 1 ding vergeten waren. Ze gaan naar een andere bouwmarkt van dezelfde keten en wisselen de helft terug, de andere spullen houden ze of verkopen ze op mp.... 

 

:D vond het zelf een prachtige zwendel. Goed doordacht en ik denk dat het heeeel vaak werkt;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.