Spring naar bijdragen

Flipperkast - Pinball, wie is hier mee opgegroeid?


Aanbevolen berichten

Zijn er op OneTime nog liefhebbers van flipperkasten?

In mijn jeugd heb ik heel wat guldens en rijksdaalders in de gleuf van menig flipperkast gegooid.

Na schooltijd, op naar de sporthal of friettent en dan gaan flipperen. Tot een uur of 5 en dan weer naar huis.

Ik heb heel wat flipperkasten versleten en menig record gevestigd.

Het was vaak hard werken als je een multi-ball kreeg.

Niet teveel schudden met de kast anders vloog deze op TILT!

Tok, Tok en ik had weer een vrij spel.

Een van de leukste flipperkasten vind ik: Pinball Hall of Fame.

Aan welke flipperkast heb jij goede herinneringen?

Heeft er iemand thuis nog een flipperkast staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de zaken waar ik vrolijk van wordt zijn "Flipperkasten". Waar ik er ook een zie, wil hem altijd wel even spelen. Volgende week ga ik hier op bezoek: http://www.pinballhall.org/ Jaloers ;-)

Mijn eerste echte flipperkast had ik in de garage staan en was pas 12 jaar oud. Ik was zo trots en had er zelf voor gewerkt! (een weddenschap gewonnen met mijn moeder) en deze liefde is nooit meer verdwenen. Een paar jaar geleden had ik deze flipperkast gewoon in mijn woonkamer staan.

Een nieuwe heb ik al op het oog maar eerst netjes sparen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Zijn er op OneTime nog liefhebbers van flipperkasten

Een van de leukste flipperkasten vind ik: The Machine: Bride of Pin·bot

Ja als kleuter nieuwsgierig naar de lampjes en geluidjes van flipperkasten is het allemaal begonnen ;)

Bride of Pinbot record: over de 2 miljard! Dat heb ik gehaald in mijn dienstttijd, in de CADI kantine stond een BoP. Ik haalde daar wel eens broodjes kroket en frikandel voor de koffiepauze van 10:00 maar een keer liep het zo lekker dat ik alles koud heb moeten wegkiepen.

In mijn studententijd stonden er in het campuscafé een paar jaar lang twee kastjes naast elkaar, en werden regelmatig vervangen. Ik had 1 concurrent voor de Highscores.

Een flipperkast die ik me goed herinner was de Diamond Lady. De tilt stond er niet al te secuur op tilt afgesteld. Als de bal via de linkerzijkant wegliep door het midden en je op het juiste moment en met precies genoeg kracht de kast naar links trapte, stuiterde de bal mooi terug het speelveld in voor je flippers. Die kast kon ik 's morgens beginnen en genoeg vrije spelen halen om er niet meer dan 1 credit in te gooien :)

Een andere die ik helemaal gaar heb gespeeld was Twilight Zone.

Daar op heb ik ruim 5 miljard als highscore gehaald, als ik me goed herinner twee keer Lost in the Zone. (twee keer alle spelletjes rond)

Good times, ik moet weer eens gaan flipperen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Ik ben nu vooral geïntereseerd geraakt in pinball bingo . Op pokercity forum hebben we hier een aantal topics over gepost .

Er zijn nog wel wat pinball kasten te bespelen. In Amsterdam bij Tonton club op de Wallen . Een tweede vestiging is aanstaande . Naast de kerk op de OZVBW. Hier staat onder andere Lord of the Rings .

Ook in Hommerson Funland Scheveningen ( beneden bij de Palace promenade bij de roltrappen ) staan er nog één of twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...

@LasVegasNic Ken jij die bingo Flipperkasten (SPLIN bingo Montana Deluxe Extreme 1)

https://www.2dehands.be/verzamelen/speelgoed/gokkasten/splin-bingo-montana-deluxe-extreme-265823050.html

 

Ik heb deze ooit (jaren '80) gespeeld in een Belgisch cafe maar kom ze zelden tegen. Vorig jaar bij het hoofdkantoor van Napoleon Games kwam ik een nieuwe versie tegen en was opslag verkocht. Een combinatie van behendigheid en geluk waarbij je echt lek kan gaan op zo'n bingo Flipperkast. Zijn er mensen hier die hier meer van weten en eventueel hier een artikel over kunnen schrijven op Onetime (tegen kleine vergoeding). Dan hoor ik dat erg graag, altijd al willen weten hoe dit precies werkt en hoe het in elkaar zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

 

 

Hier een filmpje (2009) waarop ik met mijn eigen flipperkast (WPT) Noah Boeken een lesje flipperen leer (in de Beurs van Berlage Amsterdam op een poker beurs) Dat Noah Boeken een grote pokerheld is mag een feit zijn! Ooit met hem in 2004 ons eerste pot geflipperd in Deauville (Frankijk) tijdens de eerste European poker Tournament die ik speelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei rhellevo:

Hoe zal het gaan met Noah?

idereen zei altijd dat hij niet kon pokeren, vraag me af of hij er nog van kan leven!!

Hij won 2 jaar geleden nog de MCOP highroller en het Main Event tikte die ook nog even netto paar ton binnen niet zo lang geleden. Ik spreek hem zelf niet meer maar weet dat die in de sappen(merk) zit en zelfs een vestiging ergens opent in New York? (hoorde ik van iemand). Jongen is een zeer talentvolle kaarten en heeft mede dankzij zijn eerste EPT winst in Kopenhagen poker op de Nederlandse kaart gezet. Gast heeft nog een eigen tv show gehad (leven in Vegas) en Veronica poker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei TheGreatOne:

 

 

Hier een filmpje (2009) waarop ik met mijn eigen flipperkast (WPT) Noah Boeken een lesje flipperen leer (in de Beurs van Berlage Amsterdam op een poker beurs) Dat Noah Boeken een grote pokerheld is mag een feit zijn! Ooit met hem in 2004 ons eerste pot geflipperd in Deauville (Frankijk) tijdens de eerste European Poker Tournament die ik speelde.

Mooi filmpje he! Je EPT overwinning. Dat weekend was super in de beurs van Berlage. Mijn weekend om 1500 euro los te peuteren voor LVOAB. 

BTW flipperen is cool! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...