Spring naar bijdragen

Poker ervaring


foxy

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het recente Facebook bericht, vind ik het boek erg interessant.

 

Zelf ben ik een roulette speler, echter trekt het poker ook zeer zeker mijn aandacht. Heb ervaring met online spelen, echter heeft dit helaas niet tot grote gelukkige winsten geleid.

 

Ik heb ooit een mooi toernooi gewonnen waar ik $ 4000.- heb gewonnen. Echter is door onkunde en vrij spelen dit geld weer verspeeld.

 

Ik zou graag heb boek willen gebruiken om toch meer uit het pokeren te halen en misschien binnenkort een mooi positief verhaal te kunnen plaatsen.

 

Foxy

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-5-2018 om 15:43 zei foxy:

 

Naar aanleiding van het recente Facebook bericht, vind ik het boek erg interessant.

 

Gooi je adres maar even door via de PM (Personal Message) en dan zorg ik ervoor dat die naar je toekomt en verwacht ik wel een super pokerverhaal van je als je je kunsten uit het boek ten toon gaat spreiden :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gooi je adres maar even door via de PM (Personal Message) en dan zorg ik ervoor dat die naar je toekomt en verwacht ik wel een super pokerverhaal van je als je je kunsten uit het boek ten toon gaat spreiden :-)


Verstuurd hoor! Dankjewel super leuk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn pokerverhaal... Omdat ik wel een pokerboek wil voor mijn persoonlijke poker museum heb ik met Armijn afgesproken dat ik een leuk verhaal zou gaan posten in het forum. Dus bij deze =) 

In dit verhaal zal ik proberen mijn poker levensverhaal proberen toe te lichten. Ik begin bij het begin bij het begin en stop bij januari 2015... Het moment dat het Open Nederlands Kampioenschap poker werd geboren.  Volgende week plaats ik de rest. 

Op mijn zestiende ben ik begonnen met pokeren. Het spelletje werd door vrienden gespeeld in de voetbalkantine. Omdat ik uit een gezin kom waar de speelkaarten geregeld op tafel kwamen bij vakanties, regenachtige weekenddagen of bij andere gelegenheden, voelde ik me gauw aangetrokken tot het spelletje. Zeg eerlijk.. Je moet een beetje opgegroeid zijn met kaartspelletjes om je er voor te interesseren. Zo kon ik op mijn 12e al duizenden, jokeren, klaverjassen, éénendertigen, pesten en ongetwijfeld nog een aantal andere spelletjes. Het pokerspel greep mij gelijk en het duurde niet lang voordat ik het spel goed onder de knie had, de eerste zoekacties op internet had uitgevoerd om er beter in te worden. Ik groeide gauw uit tot één van de betere pokerspelers van het pokerteam. 

Tijdens mijn bijbaantje bij een chinees restaurant in de omgeving hebben we ook veel gepokerd. Nu moet ik er bij zeggen dat dit restaurant erg veel Nederlandse medewerkers had en dat we vooral met die mensen aan het kaarten waren. De chinezen schoven daarna ook wel aan, maar die hadden meer interesse in Mahjong.  We speelden gewoon gezellig, blinds €0,10/€0,20. Één keer weet ik nog dat er een 11e persoon mee wilde doen. Maar dit kon echt niet. Één van de spelers stelde toen voor dat het wel zou kunnen als we met 2 pakjes kaarten zouden spelen.. Dat idee schoot ik gelijk af, want ik wist niet wie de pot zou winnen als er vijf azen op tafel lagen en 2 spelers een aas in de handen hadden. 

Vanaf mijn 18e speelde ik officieel ook online voor geld. Mijn eerste account was op partypoker en later ging ik ook op pokerstars spelen. Gedurende mijn studie was online poker een leuke inkomstenbron. Ik heb er mijn studentenleven van kunnen betalen (geen vetpot hoor), heb er een auto voor gekocht en de vakanties in de zomer konden er ook van betaald worden.  Ik herinner me vele leuke grind avonden met diverse pokervrienden. 4 laptopjes bij elkaar en allemaal een zooitje toernooien aanklikken.  In de 55e minuut van elk uur allemaal om de beurt naar het toilet en drinken pakken en daarna weer verder klikken.  Het laatste toernooitje waar je je voor inschreef kwam je standaard het verst in. 

Ook deed ik in die jaren mee aan de poker Kampioen van Nederland. De voorganger van het Open Nederlands Kampioenschap poker, wat in mijn niet geheel objectieve ogen, nu toch het leukste pokertoernooi van Nederland is. Maar dat terzijde ;-)  De PKVN was niet helemaal een succes. De jongens die de voorronde in Harderwijk organiseerden waren toen behoorlijk goede pokerspelers en ik voelde me helemaal een kluns toen iemand zei:  Jij moet nu wel azen hebben kan niet anders...  Ik zat ook met azen uiteraard. Leuk detail: Mijn beste vriend heb ik daar wel leren kennen.  Een finaleplek bij het ONK zat er dus niet in. In die jaren die volgden bleef het vooral bij online pokeren en bij homegames, zoals die er zoveel zijn in Nederland. 

Dat ik veel pokerde en dat iedereen dat wist bleek wel bij de uitreiking van mijn HBO diploma Sport Management (en Marketing) in 2013. De docent vergeleek elke afgestudeerde student met een topsporter. Ik werd vergeleken met Greg Merson, de winnaar van het WSOP Main Event. Oftewel de wereldkampioen pokeren. 

Na mijn studie ging ik parttime (20 uur in de week) werken en pokerde is nog steeds veel. Toen mijn vriendin aangaf wel graag een buitenlandse stage te willen volgen, maar alleen als ik mee zou gaan. Die stage moest dan naar Curacao worden. Dat leek mij wel wat. Ik zei: "Als jij 100% een stage hebt geregeld voor een bepaalde datum. Dan verleng ik het contract van mijn werk niet en ga ik met je mee naar Curacao om daar een tijdje online te spelen of te werken.  PRECIES op de dag van de deadline dat mijn vriendin haar stage rond moest hebben, had ze het rond. Ze kreeg de bevestiging en we konden gaan boeken. 

In die tijd had ik ook net een 2 weekse vakantie naar Las Vegas geboekt met mijn beste vriend (ja die van de PKVN) en al een vakantie naar een mooi resort in Turkije. Je zou denken baller life, maar nee. De vakantie naar turkije werd ingekort naar 8 dagen.  In die zomer maakte ik mijn debuut bij de World Series of poker en speelde naar een $1.500 side event. Helaas zonder resultaat. Na 6 uf 7 uur gespeeld te hebben op dag 1 werd ik geschakeld. Ook speelde ik nog een $1.000 event. Ook deze zonder resultaat helaas. In augustus vertrokken mijn vriendin en ik naar Curacao waar we een half jaar zouden blijven. Gelukkig was het poker mij daar wel goed gezind, want ik wist mooie bedragen te winnen met live poker, waardoor ik niet hoefde te werken en we lekker royaal konden leven, een vakantie naar Miami er aan vast plakte en ook nog enkele dagen naar Aruba gingen. Ik zal verder niet te veel in detail treden over hoe het er, poker gezien, aan toe ging op Curacao, maar het was vrij eenvoudig geld winnen. 

In januari 2014 keerden we weer naar Nederland, waar ik weer op zoek ging naar een parttime baan. Die vond ik. Daarnaast zette ik samen met mijn zwager MEC Pokerevents op en werd het idee van het NAKP (nu ONK Poker), geboren. In de zomer van  2014 ging ik overigens voor de 2e keer naar Vegas (wederom 14 dagen). Ook toen speelde ik een $1.500 WSOP event. Weer zonder succes helaas.  

Na de zomer van 2014 ging de focus weer op werk en kwam het idee van het ONK poker... Hoe dat ging vertel ik volgende week.

Hopelijk vinden jullie het eerste deel leuk. =) Ben benieuwd wat jullie er van vinden in ieder geval. 

 

bewerkt door Mathijs Jonkers (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal @Mathijs Jonkers! Ik kan alleen maar hopen (dromen?) dat ik ooit ook zo goed wordt in poker ☺️ 

P.S. Je weet het zelf waarschijnlijk niet eens, maar je bent ook een van de deelnemers die mee mag doen met het onetime pokertoernooi. Je bent namelijk met mij op de foto gegaan bij het ladies onlytoernooi (remember me? Dat toernooi waar ik je vriendin het toernooi uit speelde.. Haha ?) en daarmee 1 van de deelnemende kandidaten geworden! Arme wij... ? 

Ben benieuwd naar het volgende verhaal!! 

bewerkt door Onetime_Girl
Spelfout (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Mijn pokerervaring deel 2: 

Na mijn terugkomst uit Vegas in 2014 ging de focus weer op werk. Ik had net voor Vegas een contract getekend voor 20 uur in de week als verenigingsondersteuner sport in de gemeente Lochem. In de 20 uur daarnaast kun je natuurlijk veel doen. Maar in de zomermaanden is dat normaal gesproken veel in de zon liggen, een beetje online klikken etc. etc. Op een bepaalde zomer dag (geen flauw idee meer wanneer het was). Kwam bij mij opeens de gedachte voorbij. Wat is het toch jammer dat er voor amateur pokerspelers geen pokertoernooien zijn die gespeeld kunnen worden. Waarom eigenlijk niet en kan daar geen verandering in komen.  Toen ben ik verder op onderzoek uit gegaan. Ik heb veel gelezen over de PKVN van vroeger, over de wetgeving (op de website van de KSA) en ben toen tot de conclusie gekomen dat een pokertoernooi organiseren wel mag, maar dat je er geen prijzen aan mag verbinden. 

Omdat ik een sportopleiding als achtergrond heb, vergelijk ik poker vaak met sport. Het is in mijn ogen geen sport, maar een spel. Maar door het competitieve element is het wel een spel waar je wedstrijden mee kunt spelen en mensen vinden het altijd leuk om hun krachten met elkaar te meten in een bepaalde sport of spel. Elk weekend spelen een paar miljoen mensen een sportwedstrijd tegen andere sporters. Bijna altijd alleen maar om de eer. Dus waarom zou dat bij poker, zonder prijzen, niet kunnen? Ik geloofde er heilig in dat wanneer je een pokerkampioenschap zou organiseren waarbij iemand de Nederlands Kampioen Amateur poker kon worden mensen het 100% leuk zouden vinden om daar aan mee te doen. 

Vanuit die gedachte is het Open Nederlands Kampioenschap poker (voormalig NAKP) geboren. Het allereerste en enige amateur pokertoernooi van Nederland. Zoals jullie weten werd het ONK poker een groot succes en heeft het poker weer helemaal op de kaart gezet in Nederland. Zelfs zo sterk dat andere partijen in Nederland het idee overgenomen hebben en ook toernooien op dezelfde manier zijn gaan organiseren. Ik vind het dan ook geweldig dat we een voorbeeldfunctie hebben als organisatie. 

In de tussentijd ben ik blijven pokeren en ging ik me meer op live toernooien focussen. Een mooie finaletafel haalde ik bij de WPT in Amsterdam in mei 2015. Ik eindigde daar wel teleurgesteld als 7e terwijl ik bijna het hele toernooi in de top van de chipcounts stond. Ik speelde vaak met vrienden bij de APAT in België, omdat zij hele leuke toernooien met een laagdrempelige buy in en een top structuur organiseren. In mijn eerste trip naar de APAT in Namur speelde ik 3 toernooien en wist ik in alle drie in het geld te komen, waarvan ik 1 toernooi won.  In oktober 2015 speelde ik voor het eerst een WPT toernooi. Het Main Event van de WPT in Valkenburg wist ik nipt in het geld te komen. De eerste hand naar de bubble gingen mijn laatste fiches naar het midden met AK tegen AA. 

Ook maakte ik uitstapjes met het Nederlandse pokerteam (met Marcel Luske, Marcel Vonk, Steve Wong, Mark Roovers en Rolf Slotboom) naar Marokko. Dit was een mooie ervaring voor mij, omdat ik voor het eerst met deze spelers op pad mocht en ik vergeleken met hun een broekie was." In het landenkampioenschap wisten we helaas niet goed te scoren, maar in een side event wist ik 3e te worden. Waardoor ik wel een degelijke run had neergezet in die week. 

In 2016 was het wat rustiger bij mij qua poker en heb ik ook wat minder resultaten geboekt. Het grootste toernooi wat ik dat jaar speelde was de Caribbean poker Party van partypoker. Ik haalde daar dag 2 Maar bustte aardig zuur met QQ tegen 88 pre flop all in. Een 8 op de river gooide roet in het eten. 

2017 begon voor mij leuk met een finaletafel bij de Unibet Open in Londen. Ook ging ik in op een uitnodiging van de APAT om Nederland te vertegenwoordigen bij het EK Amateur poker. Dit was voor mij een leuk weekend en eindigde in een podiumplek. 

Tja en toen November 2017.... 

Dat komt in Deel 3. Ik moet nu echt weer aan het werk. 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.