Spring naar bijdragen

Blijft bitcoin de dominante cryptocurrency?


JackPot

Aanbevolen berichten

Bitcoin is op dit moment de alles overheersende cryptocurrency in de gehele cryptomarkt. 37% van de waarde van alle cryptomunten is op dit moment vertegenwoordigd in Bitcoin. Dat dit percentage dagelijks schommelt zal altijd zo blijven, maar het precieze percentage is langzaam aan het afnemen. Ik heb hiervoor onderstaande grafiek vandaag uit de Coinmarketcap gehaald.

Coinmarketcap.png.d1d9bf1e7cd002598a145d90d243c049.png

Vele nieuwe muntjes zien het levenslicht, en ik hoor nog relatief weinig verhalen over muntjes die daadwerkelijk weer verdwijnen, hoewel er vast veel muntjes zijn die nagenoeg niets meer waard zijn omdat de bedenkers ervan de zakken hebben gevuld.

Enorm veel transacties bij de verschillende exchanges zoals binance, Kucoin, en noem ze allemaal maar op verlopen via bitcoin. Ook worden er veel coins gewaardeerd in satoshi, wat ook weer is afgeleid van Bitcoin. Zal dit ooit gaan veranderen? Wat is er voor nodig om Bitcoin minder dominant te laten worden? 

We hebben ook enkele andere grote munten zoals Ethereum, Ripple, Litecoin, en nog vele andere, maar zullen die ooit dezelfde taak en waarde gaan overnemen van de Bitcoin? Ook de verschillende afsplitsingen van Bitcoin, zoals Bitcoin cash, zijn er uiteraard niet voor niets gekomen.

Lang verhaal kort, zal de dominante positie van Bitcoin blijven, wat kan er gebeuren om deze te verminderen, en tot slot als je nu een munt moest kiezen waar je in zou investeren (crypto), zou dit dan de Bitcoin zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...
Op 15-5-2018 om 17:00 zei JackPot:

Bitcoin is op dit moment de alles overheersende cryptocurrency in de gehele cryptomarkt. 37% van de waarde van alle cryptomunten is op dit moment vertegenwoordigd in Bitcoin. Dat dit percentage dagelijks schommelt zal altijd zo blijven

Zie nu pas dat dit bericht uit 2018 was, wat is nu 2 jaar later de verhouding dan ? weet niet waar je dat kan vinden...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...
17 uur geleden zei Solidagio:

Bitcoins gaan weer lekker!

Had ik maar alles in Bitcoin laten staan. Verlies veel in BTC waarde, alsook in dollars. Niet fijn. Komt omdat ik een groot deel in CRO gestaked heb zitten. Die munt doet het momenteel niet goed. Er komen vast nieuwe kansen. Komende dagen wat geld stoppen in robots (geautomatiseerd handelen in crypto) in de app BOTS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei TheGallant:

Had ik maar alles in Bitcoin laten staan. Verlies veel in BTC waarde, alsook in dollars. Niet fijn. Komt omdat ik een groot deel in CRO gestaked heb zitten. Die munt doet het momenteel niet goed. Er komen vast nieuwe kansen. Komende dagen wat geld stoppen in robots (geautomatiseerd handelen in crypto) in de app BOTS

Had ik maar......... Te vaak dat gevoel gehad, dat ik 't niet meer voel. 😉   Ik heb een basis Bitcoins, bij stijging doe ik 't laatst bijgekochte met winst weg en dan begin ik weer opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
3 uur geleden zei K. Ronos:

Je gevoel liet je even in de steek? Haha, PUMP!

Jonguhhhhhh dat was 7 november.....alweer 2 ritjes gemaakt! Gisteren de mazzel dat ik alweer wilde verkopen, maar ging niet door, moest eerst identificatie opsturen, is sinds kort veranderd. Wist ik niet. Blij dat 't niet doorging!

Ergens had ik als tip Aston Martin gegeven, weet niet meer welke topic. Dat aandeel loopt ook heel aardig!

bewerkt door Solidagio (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Solidagio:

Misschien weet jij dit @JackPot, kunnen gokkers die zwart geld willen witwassen dit ook op een bitcoinrekening storten, bijvoorbeeld op Bitmymoney, voorheen IEX Bitcoin? Of heeft de Belastingdienst daar gewoon inzage in? Zachtjes fluisteren, de belastingjongens lezen mee. 😉

Als je het niet weet mag je het gerust melden @JackPot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Oude Bekende

Om in Nederland Bitcoin aan te bieden in ruil voor euro’s moet je onder meer door een selectieprocedure van de toezichthouder komen. Directeuren en andere belangrijke personen binnen de organisatie worden doorgelicht. Ook moet je voldoen aan een aantal anti-witwasregels.

In de praktijk betekent het dat partijen open kaart moeten spelen met DNB en daarnaast veel meer klantgegevens moeten verzamelen. Die data moeten partijen desgevraagd delen met bijvoorbeeld de belastingdienst of politie.

Op dit moment zijn er 9 bedrijven bekend die in het register van De Nederlandsche Bank staan:

AMDAX

Anycoin Direct

Bitcoin Meester

Bitonic

bitvavo

Blox

Coinmerce

LiteBit

Bitmymoney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Oude Bekende:

Om in Nederland Bitcoin aan te bieden in ruil voor euro’s moet je onder meer door een selectieprocedure van de toezichthouder komen. Directeuren en andere belangrijke personen binnen de organisatie worden doorgelicht. Ook moet je voldoen aan een aantal anti-witwasregels.

In de praktijk betekent het dat partijen open kaart moeten spelen met DNB en daarnaast veel meer klantgegevens moeten verzamelen. Die data moeten partijen desgevraagd delen met bijvoorbeeld de belastingdienst of politie.

Op dit moment zijn er 9 bedrijven bekend die in het register van De Nederlandsche Bank staan:

AMDAX

Anycoin Direct

Bitcoin Meester

Bitonic

bitvavo

Blox

Coinmerce

litebit

Bitmymoney

Hartelijk bedankt voor je reactie @Oude Bekende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...
Op 6-11-2020 om 09:00 zei TheGallant:

Had ik maar alles in Bitcoin laten staan. Verlies veel in BTC waarde, alsook in dollars. Niet fijn. Komt omdat ik een groot deel in CRO gestaked heb zitten. Die munt doet het momenteel niet goed. Er komen vast nieuwe kansen. Komende dagen wat geld stoppen in robots (geautomatiseerd handelen in crypto) in de app BOTS

Wel interesant om bij te kopen om naar 25k cro te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...