Spring naar bijdragen

Is Group Investment betrouwbaar? Oplichting?


Nomore

Aanbevolen berichten

Ik werd zojuist gebeld door een telefoonnummer uit regio Rotterdam (010-8081410) waarbij een vriendelijke man me belde naar aanleiding van het feit dat ik informatie had opgevraagd over beleggen. Hij kon niet zien of ik als interesse, crypto, binaire opties, aandelen of iets anders had gekozen, maar blijkbaar had ik informatie gezocht over beleggen.
Dan gaat er bij mij meteen een belletje rinkelen en blijkt dat dit bedrijf, Group Investment, mijn gegevens van een andere partij heeft gekocht, want ik vraag geen informatie over beleggen. Uiteindelijk bleek dat dit bedrijf puur handelt in binaire opties!

Hij vroeg mijn ervaring en gaf aan dat ik al 15 jaar vermogensbeheerder ben. Hij vroeg welke rendementen ik behaalde, en ik gaf aan tussen de 4-8% op lange termijn per jaar. Zeer laag vond hij het want zij haalde MET GARANTIE, rendementen van 15% per maand door middel van het handelen in call en put opties op minuten basis.

1831341423_ScreenShot2018-05-15at17_08_07.png.856dba8e6c436889af2ccad7687bc784.png

Dat ik aangaf dat dit onmogelijk was, kon hij niet veel respons vinden behalve dat het echt zo was.

Ik gaf hem aan dat ik risico belangrijker vind dan rendement, maar er was een garantie zei hij. Voor 500 euro kon ik mijn eerste transactie doen.

Dat ik graag veiligheid en betrouwbaarheid belangrijk vind en daardoor op een gereguleerde markt wil handelen, en niet op een zwarte markt, waar geen enkele controle plaats vind, snapte hij niet.

Hij bleef maar hameren dat ik echt een kans mistte, maar toen ik aangaf dat ik hier echt geen interesse in had hebben we vriendelijk gedag gezegd.

Zijn er nog meer mensen benaderd door dit bedrijf? Group Investment heeft een mooie website, waarbij wordt gerept over kantoren in New York en London, maar inderdaad ook een telefoonnummer in Rotterdam.

Je krijgt een trader toegewezen die voor je handelt ( @Foppe trap er niet in!) en die gaat voor je handelen in binaire opties, ja je weet wel die opties die in bijna heel Europa verboden zijn! En dat is niet zonder reden!

GARANTIES beloven van deze extreme rendementen horen op plek 1 te staan als RED FLAG en mogelijke oplichting. Dit is onmogelijk en brengt extreme risico's met zich mee.

Ik kan geen enkele vergunning vinden van dit bedrijf, en zou iedereen aanraden om hier niet (zomaar) mee in zee te gaan.

Als je graag wilt handelen met wat meer risico, dan kan ik alleen maar de grote partijen als IQ Option en Plus 500 aanbevelen. Hier handel je zelf, voor eigen risico, maar wel op een eerlijke en transparante manier. Je kunt hier ook geld verliezen, maar je weet wel beter waar je aan begint! Deze bedrijven hebben vergunningen van de verschillende autoriteiten in tegenstelling tot Group Investment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Group investment heeft inderdaad een hele mooie website en lijkt ook betrouwbaar te zijn. Eenieder die zich hier weleens in heeft verdiept, zal zien dat er geen vergunning blijkt te zijn en het zaakje dus stinkt. Niet aangesloten bij CySEC of wat dan ook. Heb er een melding van gemaakt bij de AFM. Ze geven zelf aan een flinke lijst te hebben met dit soort (veelal buitenlandse) aanbieders en dat het in veel gevallen bijna onmogelijk is de mensen achter zo'n website te traceren. Indien het Nederlanders zijn, word er aangifte gedaan. 

Daarnaast mag je niet zomaar gebeld worden en indien je dit weet, moet er al een belletje gaan rinkelen. 

Group investment: niet doen (SCAM)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kwam het volgende telefoontje binnen van een bedrijf dat vergelijkbaar lijkt met Group Investment. Deze keer een Engels sprekende man, Nick Francis met een Nederlands telefoonnummer (callcenter leek het, 085-1129437).

Hij had mijn gegevens ontvangen omdat ik blijkbaar interesse had in investments, hij noemde het een 'traders-list'.

Op een vage manier ben ik dus op deze lijst terecht gekomen omdat een van de brokers waar ik ooit me heb aangemeld informatie verkoopt over haar klanten. Gezien de nieuwe privacy wetgeving lijkt me dit best wel een behoorlijke overtreding. Maar de vraag is welke partij dit is geweest :)

Deze man vroeg of ik volgende week gebeld wilde worden door iemand van Europe FX, een volledig gelicenseerd bedrijf volgens hem, en dat is al meer dan Group Investment ;)

Men staat ook in de AFM licenties, onder een andere naam, maar klinkt als iets meer betrouwbaar. Ik heb het desalniettemin vriendelijk afgewimpeld.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.