Spring naar bijdragen

Spaarde jij ook Panini voetbal plaatjes?


Aanbevolen berichten

De Panini plaatjes kwamen in zwang net na mijn jeugd. Maar toen ik zelf de lagere schoolleeftijd had was er een actie van Shell rondom de Olympische Spelen. Bij elke tankbeurt kreeg je pa een zakje plaatjes met foto's van Olympische sporters. In het zakje zaten ook stickertjes waarmee spelsituaties nagespeeld konden worden in een boek met speelvelden, waar ook de foto's ingeplakt konden worden.

Het sparen van die zakjes was een enorme rage. Ieder kind wilde ze hebben en ik was er verzot op.

De namen van de geportretteerde sporters kan ik me nog grotendeels voor de geest halen. Peter Post, wielrenner, Betty Stove, tennister en Jan Wienese, de Roeier om er een paar te noemen.

Was dat sparen verslavend? Jawel, super! Net zo als de Paniniplaatjes nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die had ik vroeger van het wk 1978 , weet alleen niet of die van pannini waren die kon
je bij de buurt supermarkt kopen.
en die triospel kaarten en speldjes hadden ze toen ook.
daar bestond toen heel mijn leven uit alleen maar voetbal.
weet nog op school als de meester jarig was,dan was het s`middags feest en 
mochten we spelletjes doen en die meiden deden dan een toneel stukje
en wij deden altijd penalty schieten in de klas.
achter in de klas was een lange kast en dat was dan de goal.
en die meester was zo gek ,die had dan matten geregeld uit de gymzaal waar we op konden duiken.
alleen mochten we niet zo hard schieten van hem maar dat deden we natuurlijk toch
dat de ballen door de klas heen vlogen , dat waren nog eens tijden.
en als ik een spreekbeurt had mocht het overal over gaan behalve over voetballen zei die dan.wk1978.JPG.af55deefcf0d0bec2dd60ce41e79af6e.JPG

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...