Spring naar bijdragen

Contact met een krokodil laat je meer gokken


LuukFOD

Aanbevolen berichten

Er is een onderzoek gedaan, wat ene IG nobel prijs heeft gewonnen, hoe contact met echte krokodillen je gokgedrag beinvloedt.

Het zou niet direct een onderzoek zijn wat ik zou gaan doen maar misschien hebben alle onetimers een voorliefde voor krokodillen.

Hier zou meer info te vinden moeten zijn.

https://link.springer.com/article/10.1007/s10899-009-9174-4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Leuk artikel. Ik las er het onderstaande in en dacht "ik vul het even aan". 

  • Mensen die het contact met de krokodil prettig spannend vonden, gokten met meer risico op de gokkast en voelden zich meer ‘lucky’. Dat zal dan komen door het "overwinnen van de angst" en men zich daardoor moedig en sterk voelt. En ook het worden uitgedaagd om de krokodil te aaien en dan doen. Dat maken toch die stoffen (adrenaline, endorfine) los. 
  • Mensen die het contact met de krokodil eng vonden, gokten daarna veel voorzichtiger. Ook logisch. Als iemand de uitdaging de krokodil te aaien niet aan is gegaan. Dan is het overwinningsgevoel er ook niet. 

 

Ik denk zelf dat ik zal bedanken om de krokodil te aaien. 😂 

Zou ik het wel doen en daarna gaan gokken... ik denk dat ik dan van god los ga 🙈😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...