Pat Posted October 22, 2018 Report Share Posted October 22, 2018 Ik weet niet of dit al besproken is op het forum ( oudere topics ) . Mocht het zo zijn , dan maar mods graag verwijderen en alvast mijn excuses !! Gisteren speelde ik poker met een maat van me van UK die hier op bezoek was , samen met een paar andere criminelen😊 , en opeens ik kreeg de beroemde "Dead Man's Hand" . Dus ik gelijk duiken onder de tafel en uiteraard iedereen lachen . Zodoende hadden we het over grappige bijnamen in poker en ik dacht bij deze maak ik hier op onetime een topic van . Een paar grappige ( typische ) bijnamen in the game of poker , zoals wij het in U.S kennen . Indien ik wat vergeten ben of je weet andere namen ( wat ze bijvoorbeeld in Nederlands gebruiken ) kan je hier toevoegen . Graag zelfs !! 1- Dead Man's Hand ( wordt ook aces and eights genoemd ) populaire hand van two pair van black aces and black eights . Naar aanleiding van schietpartij gericht op Wild Bill in 1876. Tevens een bekende grap tussen poker spelers . Deden we vroeger , met zwarte azen en zwarte achten , gelijk gaan duiken alsof er een moordaanslag op je gepleegd wordt en niet op de 5e kaart wachten . 2- American Airlines Een poker hand bestaat uit 2 aces Genoemd naar aanleiding van de naam van deze luchtvaartmaatschappij "AA" 3- Bekende Jackson Five Een pokerhand met two jacks and fives 4- Dolly Parton ( ook 9/5 hand genoemd ) Een hand met een 9 en een 5 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinister6 Posted October 22, 2018 Report Share Posted October 22, 2018 Die zijn er erg veel, ik zal er nog een paar opnoemen: 5- Big slick AK, een van de premium handen, maar let op dat je er niet mee uitglijdt. 6- Big lick 69 harten 7- Gay waiter Q3, van queen(gay) with a tray 8- Speed limit 55 de speed limit op de meeste snelwegen in amerika is 55 mph. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted October 22, 2018 Author Report Share Posted October 22, 2018 (edited) Mooie lijst @Sinister Thanks . Big slick gebruik ik niet eerlijk gezegd. ik zeg altijd , Baby Santa !!! 🙂 Nog meer bijname , beste onetimers ?? Edited October 22, 2018 by Pat (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuukFOD Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 (edited) AK Anna Kournikova t lijkt leuk maar tis nog niets. 77 walking sticks 22 ducks 88 snowmen T2 the Doyle (soms AQ ook) K4 the Raszi AA Pocket Rockets Edited October 23, 2018 by LuukFOD (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted October 23, 2018 Author Report Share Posted October 23, 2018 Yep AA pocket Rockets . This combie heeft 3 bijnamen . Tot Zover hebben we dr dankzij @LuukFOD 2 van . Thanks @LuukFOD . Mooie lijst ,idd . We zijn er nog niet , maar wie weet , mischien andere onetimers helpen deze lijst verder in te vullen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuukFOD Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 (edited) AA: Bullets AA: The preflop nuts (maar ik ben de enige die dat gebruikt) AA: Asian Airlines als de lokale chinees ze in handen heeft 99: the german virgin KK: Cowboys KK: King Kong JJ: Hooks Q7: De computerhand Edited October 23, 2018 by LuukFOD (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted October 23, 2018 Author Report Share Posted October 23, 2018 @LuukFOD Wederom bedankt !! AA heeft een derde bijnaam . Zeer bekend . Wordt vooral gebruikt voor poker spelers die .........spelen zodra ze dis start hand krijgen . KK heeft een 3e bijnaam . En er is nog meer !! 🙂 Dat "The preflop nuts" vind ik leuk trouwens !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waakzaam Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 KQ suited = Het stuk AJ = Armani Jeans AA = Puntmutsen 10-4 = Roger (In de radio wereld schijnbaar) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts