Spring naar bijdragen

Hoeveel geld is nodig om te beginnen met aandelen?


RouletteMaster

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Entalpa:

Ik wil graag beginnen met Beleggen (kopen van aandelen). Hoeveel geld is nodig om te beginnen met het kopen van aandelen?

Is degiro.nl goed om te beginnen met aandelen en zijn ze betrouwbaar?

Bij de meeste 50€ inleg en dan een automatische incasso voor 50€ per maand. 

Beleggen is echter wel lange termijn @JackPot kan je er van alles over vertellen. Eigenlijk moet je er 2-3 jaar niet naar willen en hoeven kijken:) 

3 weken terug ongeveer had ik nog 2-300 winst dit jaar, nu heb ik 200€ verlies... het kan snel gaan. Maar het geld heb ik nu niet nodig, dus voor nu niet belangrijk dat het zakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ROELETTE:

Bij de meeste 50€ inleg en dan een automatische incasso voor 50€ per maand. 

Beleggen is echter wel lange termijn @JackPot kan je er van alles over vertellen. Eigenlijk moet je er 2-3 jaar niet naar willen en hoeven kijken:) 

3 weken terug ongeveer had ik nog 2-300 winst dit jaar, nu heb ik 200€ verlies... het kan snel gaan. Maar het geld heb ik nu niet nodig, dus voor nu niet belangrijk dat het zakt.

Klopt. Ik wil het als een spaarpot gebruiken. Bij welke broker zit jij? Waar moet ik op letten tijdens het selecteren van een broker? Ik wil niet met een organisatie in zee gaan die misschien over een paar jaar failliet gaat en ik kan fluiten naar mijn centen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Entalpa:

Klopt. Ik wil het als een spaarpot gebruiken. Bij welke broker zit jij? Waar moet ik op letten tijdens het selecteren van een broker? Ik wil niet met een organisatie in zee gaan die misschien over een paar jaar failliet gaat en ik kan fluiten naar mijn centen.

Ik zit bij Robeco, via Robeco One. 

Check welke bank er achter zit, hoe liquide is die bank. Bij diverse belegingsrekeningen zit een grote bank erachter zoals abn ofzo. Check ff de maandelijkse/kwartaal/jaarlijkse kosten. Als je bij de een gemiddeld 4% rendement hebt de afgelopen jaren en de andere 5%, dan zegt dat niets als je bij die met 5% rensement bijvoorbeeld 15€ kosten betaald;) als je laag inlegt dan... erzijn zoveel variabelen, dat is zo hier niet uit te leggen. Mail of bel anders met zo een belegger en kijk waar jij je goed bij voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Indien je veel wilt handelen is degiro wel makkelijk. De transactiekosten zijn laag en dit is dan een voordeel voor het rendement. Wil je meer grote bedragen en dan weinig handelen is de bank ook prima. Ik heb 2 zelfbeleg depo's, één bij de ING en één bij de DeGiro. DeGiro gebruik ik voor de aandelen die niet  bij ING te koop zijn. Ik ben bezig met het opzetten van een leuke dividendportefeuille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...