Spring naar bijdragen

Controle vanwege SSSS op je vliegticket


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Heel toevallig las ik laatst een nieuws berichtje dat als je SSSS op je ticket hebt staan je uit de rij gehaald wordt voor een controle. Wij hadden de reis naar Las Vegas en @JackPot wilde alle tickets uitprinten voor ons vieren. Mijn ticket naar Amerika (vanuit Londen) kon niet uitgeprint worden en van de rest wel. Toen ik op Schiphol mijn koffers wilde inleveren bij de incheck balie kreeg ik wel netjes mijn 2 boarding kaarten. Op de weg naar Londen was er niks aan de hand maar toen we in Londen waren werd ik netjes uit de lijn gehaald nadat ik mijn instapkaart moest laten zien. Bij deze controle werden er een aantal vragen gesteld en moest ik mijn schoenen uitdoen en werd er met een apparaatje over allerlei lichaamsdelen gegaan en werd mijn handbagage er ook mee afgenomen. Dit werd ongetwijfeld getest op explosieven, drugs?

Na de controle viel mijn oog op mijn instapkaart waar SSSS opstond en viel het kwartje (n.a.v. het lezen van het artikel van een paar weken geleden). Ze doen soms random controles maar als je SSSS op je kaart hebt staan kan dat betekenen dat je bijvoorbeeld de reis contant hebt betaald, of dat je door een land gereisd bent die ze niet zo lekker vinden (zeg Syrië) of dat je alleen een enkele reis geboekt hebt etc.  Er was verder niks aan de hand en geen onderzoek nodig maar wilde dit even posten zodat jullie zelf op je boarding pass kunnen kijken of je in de toekomst ook een SSSS melding erop hebt staan. Als je dat ziet dan weet je zeker dat je voor controle eruit gehaald gaat worden.

 

 

SSSS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat erop staat kun je jhet beste op tijd naar die controle gaat i.p.v. te wachten tot je ze eruit pikken.

Ik had het in oktober.  Dame aan de balie wees me er vooraf op. 

Het schijnt ook te maken te hebben met hoe je je ticket hebt betaalt, of je op het laatste moment nog wijzigingen doorvoert, etc. Iedereen met SSSS zat op 'n bankje te wachten voor die extra controle. Zag dat er een vrouw van middelbare leeftijd bij zat, voor de rest allemaal mannelijke twintigers en dertigers. 

Op zich stelde het niet veel voor. Handbagage werd bekeken en met 'n kwastje werd er gekeken op de aanwezigheid van explosieven (?). Geen bodyscan gehad en de rubberen handschoen is er ook niet aan te pas gekomen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik n.a.v. je stuk nu afvraag. De laatste jaren kreeg iedereen altijd een interview als die naar de States vliegt, hoeveel geld heb je bij je en wie heeft je koffers gepakt enzo. Dat was deze keer niet zo. Bij de douane in Vegas waren ze helemaal relaxed en stelden voor het eerst de vraag niet' How much money have you with you?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SSSS is een Secondary Security Screening Selection,
Het's een aanvullende veiligheidsscreening. Het gebeurt rendomwijs , voordat je gaat boarden.


Het gaat vooral om een extra controle van je  ruimbagage en koffers . Je ziet het  echter niet gebeuren want die heb jij al ingecheckt .
 Extra controle van je handbagage -  fouilleren, en een dobulle check op metal en explosieven, ( Geen Drugs , daar is die voor niet bedoeld )  kunnen eventueel bijhoren .
 Kan zijn dat men jou vragen stelt mbt je reisdoel - dagelijkse activiteiten - ID en .......... 
Dit hangt er echter vanaf hoe en waarvoor je door.   VS veiligheid dienst  TSA geselecteerd bent .
Daar wordt nooit uitlatingen over gedaan en trecht . Dat mogen ze niet doen .
Meestal wordt gezegd dat het op een willekeurige bassis gebeurt en daar laten ze het bij zitten .
Geen reden tot paniek . Men moet het maar beschouwen als een extra veiligheids check point.

Tenzij men op zwarte lijst staat . Daarvoor  is een andere procudure van toepassing .
 

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Ik wou geen nieuwe topic maken , ik dacht maak ik hier effe een melding van . 

Onetimers die eventueel naar Schiphol moeten (. ,en nog niks hiervan hebben gehoord. ) , graag effe met je luchtvaartmaatschappij contact opnemen voordat je vertrekt . Het is één grote chaos hier op Schiphol en veel vluchten zijn geannuleerd of lopen flinke vertragingen op .  

Gr ,

pat  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei ferNL:

Ben al heel vaak gecontroleerd, dat komt denk ik dat ik alleen reis. De laatste keer met mijn gezien geweest en toen werd ik niet gecontroleerd. 

Nog 1,5 week te gaan dan vlieg ik er weer naar toe. Ga dit keer weer allen dus ben benieuwd...

De problemen hebben deze keer niks met controle te maken , maar gebrek aan brandstof . Vliegtuigen hebben geen brandstof zodoende kunnen ze niet vertrekken . 😊

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Gastheer Funtastic:

Reizigers, wees dus gewaarschuwd! Wanneer je SSSS op je pas hebt staan dus niet stiekem een extra slof sigaretten in je onderbroek mee smokkelen en die exotische slangen graag ook thuis laten.

Neem vaak teveel sigaretten mee, er is nog nooit iets over gezegd. Waar wel goed op gecontroleerd wordt is de hoeveelheid geld wat je bij je hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.