Spring naar bijdragen

IQ grens of test voordat je mag stemmen


Tracasse

Aanbevolen berichten

Ben erg benieuwd hoe mensen hier over denken. Als het aan mij ligt komt er een iqtest of als dat niet haalbaar is een aantal vragen of desnoods een aantal foto's van lijsttrekkers, als test voordat je mag stemmen. Zit je onder de grens mag je niet stemmen of telt jou stem niet mee. Ben erg benieuwd wat anderen hier van vinden. Ik denk dat het uiteindelijk toch deze kant op gaat omdat er helaas steeds meer domme mensen bijkomen. Puur alleen omdat die eerder en meer kinderen krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoogte van je IQ zegt helemaal niets over je vermogen om verstandige beslissingen te nemen. Adolf Hitler had ook een hoog IQ. Heeft de wereld niet echt verder geholpen. Anderzijds zijn er genoeg mensen met een laag IQ die in staat zijn om heel verstanding en rationeel te denken.

Dus ik vind het, los van allerlei ethische bezwaren (blijkbaarvind je het okay om sommige burgers minder rechten geven dan andere burgers op basis van hun IQ), een nogal dom plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere optie zou kunnen zijn om ‘nutteloze’ partijen uit te sluiten, zoals bijvoorbeeld de SP, GroenLinks, ouderenpartijen en Denk. Of zou niet iedereen deze partijen nutteloos vinden?

Daarnaast stemt iedereen veelal uit financiële overwegingen. Bijzonder vind ik het persoonlijk dat iemand die financieel nagenoeg niets bijdraagt (weinig belasting betaalt) evenveel te zeggen heeft over hoe de financiën verdeelt worden. Indirect beslist die persoon daarmee wat er gebeurt met het geld van iemand anders, en meestal ook op een manier waarbij hij of zij vooral geholpen is.
Vergelijk dit met het IMF bijvoorbeeld waar Amerika veruit het meeste bijdraagt en daarmee ook t meeste inbreng heeft. Wie betaalt bepaalt.

Ik denk alles optellende dat het huidige systeem het beste is, hoewel ik wel denk dat we in Nederland veel te veel partijen hebben zonder bestaansrecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iqtest zegt in mijn ogen niets over of je wel of niet bekwaam bent om te stemmen. Mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar een ‘kieswijzer’ met ‘verplicht’ stemresultaat. Dus jij kiest een aantal antwoorden op stellingen en van al die antwoorden komt de top2 voor jou er uit en van die 2 mag je dan kiezen:) zo kies je voor wat je daadwerkelijk vindt en niet welk poppetje je aardig vindt/mag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei JackPot:

Bijzonder vind ik het persoonlijk dat iemand die financieel nagenoeg niets bijdraagt (weinig belasting betaalt) evenveel te zeggen heeft over hoe de financiën verdeelt worden. Indirect beslist die persoon daarmee wat er gebeurt met het geld van iemand anders, en meestal ook op een manier waarbij hij of zij vooral geholpen is.

Het alternatief is dat de mensen met het geld volledig bepalen hoe alles politiek geregeld wordt.

Wij zien allemaal hoe dat in Amerika werkt. De rijken worden rijker, de kloof tussen arm en rijk wordt jaarlijks groter en de politiek hangt van corruptie en persoonlijke belangen aan elkaar. Denk bijvoorbeeld maar aan prive gevangenissen, hoe verzin je het? De grote, belastingbetalende massa wordt zoetgehouden met "The American Dream". Dat 99% nooit de American Dream bereikt, dat vertellen de heren en dames politici nooit aan het volk. 

Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, ik denk juist dat het voor balans zorgt als mensen die minder of weinig bijdragen ook bepalen wat er met het gemeenschappelijke geld gebeurt. In ieder geval voor een betere balans dan wanneer de rijken het voor het zeggen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Tracasse:

Ben erg benieuwd hoe mensen hier over denken. Als het aan mij ligt komt er een iqtest of als dat niet haalbaar is een aantal vragen of desnoods een aantal foto's van lijsttrekkers, als test voordat je mag stemmen. Zit je onder de grens mag je niet stemmen of telt jou stem niet mee. Ben erg benieuwd wat anderen hier van vinden. Ik denk dat het uiteindelijk toch deze kant op gaat omdat er helaas steeds meer domme mensen bijkomen. Puur alleen omdat die eerder en meer kinderen krijgen...

Ik zou die IQ test pas doen nadat je een taaltest hebt gedaan... Hoe krijg je die titel toch uit je vingers gevloekt dat het je niet opvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...