Spring naar bijdragen

Volg onze beleggingsclub!


DennMann

Aanbevolen berichten

Vandaag is het eindelijk zo ver. Samen met drie goede vrienden gaan we vanavond onze beleggingsclub starten. Het idee is niet nieuw, want we wilden dit al in 2011 gaan starten. We hadden zelfs al een domeinnaam vastgelegd. Helaas kwam het niet zo ver, en wat we met de domeinnaam hebben gedaan vertel ik pas als er minimaal 6 reacties in dit topic komen :). (En ja het is een goed verhaal want het heeft met gokken te maken).

Wat gaan we precies doen?
We komen vanavond bij elkaar en iedereen heeft een aantal aandelen/beleggingen/fondsen/crytpo's uitgezocht. Ons startkapitaal is 2.000 EURO (500 p.p.). Daarnaast storten we per kwartaal 150 EUR bij per persoon om nieuwe investeringen van te doen. Dat wil zeggen er elk jaar in ieder geval 2.400 EUR bij komt. We komen dus in ieder geval 4x per jaar bij elkaar hiervoor.

Hoe kun je dit volgen?
Ik ga jullie aan de hand van artikelen meenemen in onze ontdekkingsreis. Dit zal enkele keren per jaar zijn. In dit topic zal ik jullie tussentijds op de hoogte houden van de ontwikkelingen. We zijn hier allemaal (redelijk) nieuw in, met uitzondering van Crypto.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooralsnog een fijne gedachte dat de rekening niet goedgekeurd is :). De markten maken vandaag wederom een duikvlucht en de AEX zal mogelijk richting de 500 gaan bewegen.

Zou je uit kunnen leggen waarom jullie deze beleggingsclub zijn begonnen, wie de leden zijn (geen naam, maar meer wat ze doen en waarom dit willen), hoe jullie tot beslissingen gaan komen, en wat het uiteindelijke doel van deze club is (Kennis?/Rendement?/Gokken?).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd naar jullie portefeuille. Bij welke broker zitten jullie. Ik zou ook kijken naar ETF's. Gaan jullie voor de korte termijn of lange termijn. Zijn er nog andere OneTimers die met jou meedoen. Volgens mij zijn er al 6 reacties geweest dus  @DennMann kom maar op met je prachtig verhaal :-)

Succes met beleggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van beleggen heb ik nog niet zoveel verstand. Op dit moment beleg ik alleen via Peaks, en daar laat ik elke maand automatisch €80,00 op storten. Ik beleg niet om veel winst te halen maar meer voor de lange termijn om een extra spaarpot op te bouwen. Bijna het hele jaar heb ik op 8-15 Euro winst gestaan tot 2 weken terug. Sindsdien staat mijn rendement tussen de -5 en -15 Euro. Echter kan ik me daar niet zo druk over maken omdat ik er veel te weinig vanaf weet en het bedrag dat ik beleg ook niet zo hoog is.

Ik gebruik trouwens het portfolio "heet" :) 

Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips met beleggen. Beleggen vind ik nog altijd interessanter dan mijn geld op me spaarrekening laten staan voor 0,05% rente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
  • 5 maanden later...

@JackPot Oh ja zeker wel! Gladweg vergeten de updates te doen!

Inmiddels ingestapt in mooie merken zoals Galapagos, ThyssenKrupp, KPN, Disney, etc etc!

Ook de batenburg groep in het begin, en toen die van de beurs ging nog goed van geprofiteerd. Als we de eerstvolgende avond hebben gehad zal ik een update delen. We staan in ieder geval in de plus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...