Spring naar bijdragen

Bezwaar maken tegen portokosten.


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Nu gebeurd het wel eens dat we een kaart krijgen van POSTNL dat we een boete moeten betalen. Vandaag viel zo'n kaart in de bus dat we 2,61€ moesten bij betalen. Nu betaal ik altijd die dingen om van het gezeur af te zijn maar nu ben ik er even iets verder ingedoken. Wij hebben post ontvangen (vorige week was dat een verlate kerstkaart) en nu deze boete omdat ze de afzender niet konden vinden. Dus ik moet betalen voor iets wat ik misschien helemaal niet wil ontvangen en achteraf gewoon een rekening krijg. Even opgezocht via de code wat het was en inderdaad zat een Kerstzegel op van Oma (schijnbaar mag je dit tot 5 jan gebruiken) en zal net te laat zijn geweest. Ze heeft dus 0.09€ te weinig gefrankeerd en de rekening is 2.61€ dat is een verhoging van 2900%. Waanzin! Ik in de pen en bezwaar aangemaakt en toen ook even verder gezocht wat nu mijn rechten zijn.

 

Ik ben als ontvanger helemaal niet verplicht om deze kosten te maken! Ze moeten dit gewoon doen bij de afzender maar als ze die niet kunnen vinden proberen ze het gewoon bij de ontvanger (wij dus). De ontvanger is niet verplicht om te betalen aldus een woordvoerder van POSTNL. PostNl heeft dan wel een dienst verleend maar wij hebben hier niet om gevraagd. 

 

Ik heb net via de email bericht gekregen dat mijn bezwaar is ingediend en ik over 2 werkdagen iets terug ga horen. Love this shit voor 0.09€ kunnen ze hun energie misschien beter in iets anders steken, bijvoorbeeld maandag de post bezorgen 😉

Schermafbeelding 2019-01-19 om 14.26.52.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei JackPot:

Maandag wordt de post toch gewoon bezorgd? Tenminste hier in het zuiden wel. Het is alleen vaak dat er in het weekend zakelijks niks verzonden word waardoor je maandags bijna nooit post krijgt. Maar als ik zondag iets in de bus doe komt t toch maandag gewoon aan?

https://nos.nl/artikel/498301-geen-post-meer-op-maandag.html als 5 jaar niet meer. Waarschijnlijk is dat een andere bezorger (concurrentie van PostNL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-1-2019 om 16:04 zei JackPot:

Maandag wordt de post toch gewoon bezorgd? Tenminste hier in het zuiden wel. Het is alleen vaak dat er in het weekend zakelijks niks verzonden word waardoor je maandags bijna nooit post krijgt. Maar als ik zondag iets in de bus doe komt t toch maandag gewoon aan?

In deze zuidelijke stad krijgen we inderdaad al tijden geen PostNL post meer op maandag. Sandd en concullega's rijden dan wel rond, en de pakketbezorger komt ook gewoon langs. Dus al die internetaankopen worden wel gewoon op maandag bezorgd 🙂

Ik heb nog nooit betaald voor zo'n naheffing, zonder bezwaar te maken en ik heb er nooit meer iets van gehoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nul moeite om zoiets te betalen. Iemand moet het betalen. Als blijkbaar de verzender per ongeluk iets fout heeft gedaan dan betaal ik die euro wel. Te makkelijk gedacht om de kosten maar bij iemand anders te leggen.

 

Ik ben tenslotte blij dat de post toch bezorgd word. Zou de TNT dan maar de te weinig betaalde post maar niet moeten bezorgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nul moeite om zoiets te betalen. Iemand moet het betalen. Als blijkbaar de verzender per ongeluk iets fout heeft gedaan dan betaal ik die euro wel. Te makkelijk gedacht om de kosten maar bij iemand anders te leggen.
 
Ik ben tenslotte blij dat de post toch bezorgd word. Zou de TNT dan maar de te weinig betaalde post maar niet moeten bezorgen?
Ik ben helemaal niet blij om sommige post te ontvangen. Daarbij komt het zelden tot nooit voor dat het zakelijke post is waarvoor je moet betalen. Het is altijd die klote kerst- of verjaardagskaart van je nog net niet overleden tante uit Verwegistan.

Daarnaast vind ik fysieke post sowieso niet echt meer kunnen in 2019.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei JackPot:

 

Ik ben tenslotte blij dat de post toch bezorgd word. Zou de TNT dan maar de te weinig betaalde post maar niet moeten bezorgen?

Gewoon de keuze geven zoals ze dat vroeger ook deden en bij de post die te weinig gefrankeerd is de boete aanhangen en je de keuze geven, terug sturen of betalen. Niet doorduwen en veel extra kosten in rekening brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...